3199
Sök

Legacy turbo som hackar när man accar,från 3 tusen och uppåt...

Märkestekniker
289 Inlägg
5 februari 2008
Trådstartare
har en legacy turbo som hackar vid acceleration, ha bytt tändnings relä.. kollat soppa trycket. och avluftningen till tanken.. vad kan problemet vara?

135 Inlägg
27 februari 2008
Jag hade en legacy turbo-92.

Hade ett liknande problem tror jag, min var nämligen så att när man trampa plattan i botten och acca upp till strax under 3000/min eller starta ge på vid 3000/ min så "dog" den lixom. Det gick dock smyga för bi det där, iaf jag kunde om man hade halva i botten.

Vad jag fick lära mig berodde detta på att jag hade uppen dump, skalla vara återcirk. dump. Plus så hade jag ingen Dawes Device(laddtrycks ventil) Har du kollat hur den laddar när du gasar på? tappar den eller ger den på mer luft då?

Vad jag fick höra så sköt den in för kall syrerikluft mer än bränsle, vet inte om det stämmer men det var vad jag höra hos impreza GT ägarna.

Är inte säker om det var felet med tanke på att min blev såld så drastiskt. tyvär.

du är inte sugen på att sälja någon av dina?

marcus

Mr.
253 Inlägg
27 februari 2008
Protip: byt tändstift

Köpes:
18T Turbo

4 571 Inlägg
27 februari 2008
Säkert fuelcut som verkar vara ganska vanligt på alla subbaturbos.

Skaffa en dawes davice och koppla bort laddtrycksvakten.

Märkestekniker
289 Inlägg
3 april 2008
Trådstartare
Tack för svaren,men ja har hittat felet,och de var Bensinpumpen som inte hängde med riktigt.. så nu går den som ett skott igen big_smile en röda subarun är till salu vid intresse.. MVH Roger

Sök