3296
Sök

Nån som är duktig på norska som kan översätta?

584 Inlägg
7 februari 2008
Trådstartare
#1
Hejsan! Söker nån som kan hjälpa mig att översätta de här instruktionerna om hur man installerar fjärrstyrt centrallås.. alltså så man kan låsa med hjälp av en knapp. slippa köra in nyckeln i dörren o låsa.
Instruktionerna är på norska så vissa kanske inte tycker att de e så svårt.

"Dette centrallås system er bergenet til biler med 4 dore men kan også bruges på biler med 2 dore. Ved montering i biler med 2 dore skal de overskydende ledningsender forsvarligt sikres mod fugt.
Inden du starter skal du som det forste afmontera plusledningen på bilens batteri. Der er på enden af kassen trykt et ledningsdiagram, her kan du danne dig et overblick över de forskellige ledninger. De 2 sendere er programmeret, så de kun virker till din centrallås, det er altså ikke fare for at andres sendere låser din bil op eller omvendt."

1. Start med at afmontere dorbeklaedninger, i de fleste biler sidder der et stykke plast bad dorbeklaedning. Detta skal beskytte mod fugt og skal monteres igen, når motor og ledninger sidder, som de skal.

2. Nu skal der traekkes ledninger, husk altid at montere ledninger farve ret altså röd till röd osv. Styreboksen kan placeras i motorrum evt, i närheten av batteriet, där det är tort och inte för varmt.

3. Motorer monteres således, at der er så lige et traek som muligt, herved undgås, at traekstangen skal böjas mere end nodvendligt.

4. Ledninger monteras på motorer samt styreboks, og til sidst monteres plus og minus på batteriet.

5. Nu er der tid till att prova att låse op og i med sendere. Traekstaengerne bojes/justeres således, at motorerna arbejder let og ubesvaeret.

6. Inden bilen samles bor du tkekke, at der ikke kommer ledningar i kläm, når dore åbnes og lukkes, samt at alle skruer og stik sidder korrekt.

7. När bilen er samlet, kan du, hvis oget raekkevidde på sender onskes, eksperimentere lidt med vinkel på antenne, det er den sorte ledningsstump på styreboks. Hvis systemet pludseligt ikke virker, prov da at tjekke sikring ved styreboks. Hvis sikring skifters skal den nye have samma storrelse.


676 Inlägg
7 februari 2008
#2
1. Start med at afmontere dorbeklaedninger, i de fleste biler sidder der et stykke plast bad dorbeklaedning. Detta skal beskytte mod fugt og skal monteres igen, når motor og ledninger sidder, som de skal.

1. Börja med att monera av dörrklädsen, i de flesta bilar sitter det en "plastgrej" ibak på dörrklädseln. Detta ska beskydda mot fukt och ska monteras igen, när motor och ledningar sitter som de ska.

2. Nu skal der traekkes ledninger, husk altid at montere ledninger farve ret altså röd till röd osv. Styreboksen kan placeras i motorrum evt, i närheten av batteriet, där det är tort och inte för varmt.

2. Nu ska de letas ledningar, försök alltid att montera ledningar rätt, alltså röd till röd osv.
Styrboxen kan placeras i motorummet i närheten av batteriet, där det är tort och inte för varmt.

de va lite iaf, hinner inte mer xD men läs hela meningarna så förstår du bättre smile

jag TROR att jag har översatt någorlunda rätt smile


GirlsGoFast
172 Inlägg
7 februari 2008
#3
Hehe, håller kanske med en tråd om samma ämne?
Du har fått svar i den andra tråden.

http://www.girlsgofast.com
http://200sx.kicks-ass.net/anna_/
GirlsGoFast - klubben för biltokiga tjejer! Nu över 750 medlemmar! =)

26 Inlägg
7 februari 2008
#4
Jag ger mig ett försök till att översätta...

Kanske inte 100% ordagrann översättning då norska använder uttryck som inte vi gör...

"Detta centrallås är beräknat för bilar med 4 dörrar men kan också användas till bilar med 2 dörrar. Vid montering i bilar med 2 dörrar skall de resterande ledningsändarna säkras mot fukt.
Innan du börjar arbetet skall du som det första demontera plusledningen på bilens batteri. På änden av kassetten skall det finns ett ritningsdiagram, vilket hjälper dig att bilda en överblick för dom olika ledningarna. De 2 medföljande sändarna är programmerade så att dom endast kan användas till ditt centrallås, så faran för att andras sändare låser upp din bil är obefintliga."

1. Demontera dörrklädsel, i dom flesta bilarna sitter det en plast. Detta för att förhindra att fukt tränger in och skall återmonteras efter installationen av motor och kablage är klar.

2. Nu skall det dras kablar, kom ihåg att alltid montera kablar enligt färg ex; röd till röd osv.
Styrboxen kan placeras i motorrummet evt. i anslutning till batteriet, där det är torrt och inte allt för varmt.

3. Motorn monteras så att det är lika stort drag på varje sida, vilket motverkar att "dragstången" böjs mer än nödvändigt.

4. Kablar monteras på motorerna samt styrboxen, och avslutningsvis återkopplas polerna på batteriet.

5. Nu är det dags att prova att låsa upp. "Dragstången" böj/justeras så att motorerna går fritt och lätt.

6. Innan bilen monteras ihop bör du kontrollera att kablaget inte kläms vid dörr öppnande/stängning, samt att alla skruvar och kontakter sitter korrekt.

7. När bilen är monterad kan du, om ökad räckvidd önskas, experimentera lite med vinkel på antennen (den svarta lednings-biten på styrboxen) Om systemet skulle sluta att fungera, kontrollera säkringen (placerad vid styrboxen). Om säkring skall bytas säkerställ att den nya säkringen har samma storlek (Amp)



Översättningen skall endast användas som vägledning.
Allt arbete som utförs enligt ovanstående instruktion sker på eget ansvar.

204 Inlägg
11 februari 2008
#5
Dwarf-Lord: Du har oversatt veldig bra big_smile
Eddie_Boy: Lykke til me centrallås systeme wink

Kjempeklem på er alle sammen smile



Sök