S40 ib hägtalare!

Berndta
9 februari 2008 · 21 Inlägg

Tja! Skall byta ut stereon i min s40 03:a och funderar på hur man skall gå till väga för att byta 4" i instrumentbrädan! Tittade på dom och fick huvebryn. Behöver tips o hjälp!

Senast redigerat av Berndta (9 februari 2008)

jonatk Smart chimps talk Swedish
9 februari 2008 · 289 Inlägg

Antingen placerar du nya 4" högtalare där, eller så bygger du ett fästa för diskant där.
Det senare alternativet håller jag på med.

Andreas_o_r
9 februari 2008 · 229 Inlägg

kolla i mitt galleri/projekt.... där ser du hur jag gjorde hållare för diskanter i instrumentbrädan. helt klart bäst

--Some people wine about their best, I go home and f-ck the prome queen--
Volvo V70 2,5 FT "Polestar" (2009)
Kia Picanto "Special Edition II" (2015)
jonatk Smart chimps talk Swedish
9 februari 2008 · 289 Inlägg

Andreas_o_r skrev:
kolla i mitt galleri/projekt.... där ser du hur jag gjorde hållare för diskanter i instrumentbrädan. helt klart bäst

Vi har gjort precis lika dant big_smile Kör focal jag också... Men jag bygger lådor till 6.5orna i dörrarna smile Hoppas all den tid jag lagt på det ska löna sig smile
Men den lösningen med diskanten fixar man på 10 minuter kanske.. jätte lätt!

Berndta
9 februari 2008 · 21 Inlägg

Tack för svaren! Mitt problem är ju hur jag skall få ut dom 4" som redan sitter där! Allt det andra är redan klart!

R_fused There is no replacement for displacement
9 februari 2008 · 630 Inlägg

Berndta skrev:
Tack för svaren! Mitt problem är ju hur jag skall få ut dom 4" som redan sitter där! Allt det andra är redan klart!

Det är inget svårt, har för mig man bara vrider lite på dem så lossnar de

Andreas_o_r
10 februari 2008 · 229 Inlägg

Berndta skrev:
Tack för svaren! Mitt problem är ju hur jag skall få ut dom 4" som redan sitter där! Allt det andra är redan klart!

Bara att trycka ner en vanlig mejsel och bända lite försigtigt... Då lossar dom hur fint som helst

--Some people wine about their best, I go home and f-ck the prome queen--
Volvo V70 2,5 FT "Polestar" (2009)
Kia Picanto "Special Edition II" (2015)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang