3366
Sök

Hjälp ! Motor lampan tändes !! :(

1 587 Inlägg
9 februari 2008
Trådstartare
Tjaa smile Nyss va man o höll på fixa in mätarna i bilen.. Drog lite sladdar med en kompis o så skulle man hem då så tändes motorlampan helt plötsligt under tiden ja körde på väg hem..

Innan de så vred ja på den blå pluppen som sitter på insprutet ( Ni som har 850 T5 eller R vet vilken ja menar ).. Nu vill den icke släckas sad hehe Vad kan felet vara ?

Bilen är en 854 R automat 1996 !

1 892 Inlägg
1 587 Inlägg
9 februari 2008
Trådstartare
Vacum till vadå ?

1 892 Inlägg
9 februari 2008
drog du inte in mäste?  tog för givet att du koppla in laddtryck..  isf kankse det lostnat eller blivit läck i en slang från det?  hmm

1 587 Inlägg
9 februari 2008
Trådstartare
De e mkt möjligt sad .. Nu måste man då koppla loss allt igen för att kolla de då sad
Men iofs.. De finns ju ett ställe där man drar luft till vacum precis där man reglerar tomgången.. Vet inte va de stället heter men iaf.. smile DÄr finns ett ställe med pluppar på, därifrån drog jag vacum till ladd mätarn.. Så en plupp fattas så de pyser luft ur de lilla hålet hele tiden.. De kan ju vara de då ?? smile

302 Inlägg
9 februari 2008
mmm det låter troligt... eller om du har råkat rycka ur /ha av en vacuumslang när du drog kablarna..
kopplade du in laddtrycksmätare?

1 587 Inlägg
9 februari 2008
Trådstartare
Mycket möjligt de mä.. sad SKa kolla allt lite senare.. Glömde min mobil hos Lasse i hans garage tydligen o han käkar midda nu yikes haha Så ja får la kolla de lite senare då tongue

84 Inlägg
9 februari 2008
Stämmer nog rätt bra att de är för de inte är nån plugg där.
Om du kopplar inte laddtrycksmätare, så är de ju smidit o sätta ett kors bakom mätarhuset på den slangen som går till orginal ladd mätare. Då behöver du ju inte använda så mycke slang samt skit smidigt.
Senast redigerat av Svenzzon (9 februari 2008)

1 587 Inlägg
9 februari 2008
Trådstartare
De va de ja gjorde.. T korset är kopplat precis vid pedalerna då.. smile

1 892 Inlägg
9 februari 2008
Svenzzon skrev:
Om du kopplar inte laddtrycksmätare, så är de ju smidit o sätta ett kors bakom mätarhuset på den slangen som går till orginal ladd mätare. Då behöver du ju inte använda så mycke slang samt skit smidigt.

går inte orginal elektroniskt??

1 587 Inlägg
9 februari 2008
Trådstartare
krutmats skrev:
Svenzzon skrev:

går inte orginal elektroniskt??

Neeh tyvärr.. De e samma sak som de du köper bara att på original finns inga siffror o den e tråkig tongue

302 Inlägg
9 februari 2008
prova koppla ur mätaren, sätt ett rakt rör bara....

eller så provar du bara nollställa boxen..  koppla lös jordkabeln från bat. i 15 min och prova igen sen.

1 587 Inlägg
9 februari 2008
Trådstartare
Oki smile Ska göra de ikväll då ! Testa mig fram lite.. tongue

Sök