3807
Sök

Varför kollapsade tre (3) skyskrapor vid terrorattacken på World trade center? Kan detta vara sant?

blacken
12 februari 2008
supermikaela skrev:
blacken skrev:
supermikaela skrev:

Okej. World Trade Center konstruerades i syfte att fyllas med kontor. När man senare insåg att kontorsplatserna var tillräckligt attraktiva fyllde man upp de resterande platserna med restauranger och lägenheter. Både lägenheter och restauranger har kök. Ett kök innehåller oftast spisar. Många spisar är gasdrivna. Således behöver man en gasbehållare för att driva spisen. Gas exploderar.

Källa, artikel i en tidning ang. nyöppnandet av en del i WTC 1999:
http://www.panynj.gov/pr/71-99.html

Dom gasbehållarna skulle inte kunna flytta eller skada dom bärande balkarna i husets kärna. Dom är för små och har i sig inte tillräcklig med sprängkraft för det.

Handlar inte om det. Handlar om huruvida folk hörde planerade explosioner eller inte.

Det är ju det som är kärnan i det hela. Folk hörde explosioner och normalt så ska kåken stå kvar vid en sådan händelse ( dom var byggda för att ta en flygplans kollision). Så då kan inte gasbehållarna vara "boven" dramat så att säga.

Hmm.
12 februari 2008
supermikaela skrev:
Hmm. skrev:
Och att skriva att "vadsomhelst" kan explodera i ett kontor är också JÄVLIGT vetenskapligt!!!!!!!!!!!!

Okej. World Trade Center konstruerades i syfte att fyllas med kontor. När man senare insåg att kontorsplatserna var tillräckligt attraktiva fyllde man upp de resterande platserna med restauranger och lägenheter. Både lägenheter och restauranger har kök. Ett kök innehåller oftast spisar. Många spisar är gasdrivna. Således behöver man en gasbehållare för att driva spisen. Gas exploderar.

Varför skulle gasbehållarna sprängas systematiskt då. uppifrån och ned(våningar), allt efterssom tornet rasar?.. om det ändå vore en... det är flera hundra.. och i videon ser man klart och tydligt rök skickas ut genom rutorna. en gasbehållare orsakar det?, tror jag ej!

supermikaela
12 februari 2008
blacken skrev:
supermikaela skrev:
blacken skrev:

Dom gasbehållarna skulle inte kunna flytta eller skada dom bärande balkarna i husets kärna. Dom är för små och har i sig inte tillräcklig med sprängkraft för det.

Handlar inte om det. Handlar om huruvida folk hörde planerade explosioner eller inte.

Det är ju det som är kärnan i det hela. Folk hörde explosioner och normalt så ska kåken stå kvar vid en sådan händelse ( dom var byggda för att ta en flygplans kollision). Så då kan inte gasbehållarna vara "boven" dramat så att säga.

Nej. Om du hade läst igenom tråden så står det UTFÖRLIGT att byggnaderna inte klarade av kollisionen och den värmen som följde efter. Vi pratar om explosioner för att i en konspirationsteori så var det USA som apterat bomber i byggnaden, och att det var DET som fick den att rasa, inte flygplanen. Förstår du?

supermikaela
12 februari 2008
Hmm. skrev:
supermikaela skrev:
Hmm. skrev:
Och att skriva att "vadsomhelst" kan explodera i ett kontor är också JÄVLIGT vetenskapligt!!!!!!!!!!!!

Varför skulle gasbehållarna sprängas systematiskt då. uppifrån och ned(våningar), allt efterssom tornet rasar?.. om det ändå vore en... det är flera hundra.. och i videon ser man klart och tydligt rök skickas ut genom rutorna. en gasbehållare orsakar det?, tror jag ej!

Gasbehållaren har återigen inte orsakat att tornen rasade. Det har enbart möjligtvis orsakat att personer i och utanför tornet hörde "explosioner", om det nu var på det viset. För du har ännu inte visat någon källa för det du säger.

blacken
12 februari 2008
VilleV skrev:
Bevis, de enda detta bevisar e människans idiotism och förkärlek till konspirations teorier. är ni så jävla korkade att ni tror att USA's regering skulle stå bakom attacken. nyp er själv och vakna ur eran dumma fantasi värld

Det är inte ett lands regering som ligger bakom attentat mot det egna landet och dess intressen. Men det finns krafter inom ett land som har vinning av ett sådant förfarande. Du vet pengar och politik, ingen bra kombination för alla.

8 156 Inlägg
12 februari 2008
blacken skrev:
VilleV skrev:
Bevis, de enda detta bevisar e människans idiotism och förkärlek till konspirations teorier. är ni så jävla korkade att ni tror att USA's regering skulle stå bakom attacken. nyp er själv och vakna ur eran dumma fantasi värld

Det är inte ett lands regering som ligger bakom attentat mot det egna landet och dess intressen. Men det finns krafter inom ett land som har vinning av ett sådant förfarande. Du vet pengar och politik, ingen bra kombination för alla.

Det har ju hänt ett antal gånger i historien att ett land offrat civila för att få en anledning att attackera ett annat land?

Iaf. Att man skulle använt sig av (samarbetat med) anti-amerikanska Al-Qaeda för att förstöra WTC och Pentagon, för att få en anledning till att anfalla Afghanistan och Irak låter ju helt bissart. Tror ni inte att Al-Qaeda skulle ha använt det i propagandasyfte om det var sant? För anfallet mot Afghanistan och talibanerna som skyddade Bin Laden och Co, borde ju varit som en kniv i ryggen i så fall?

Jag tror att det är så att WTC var dåligt byggt. Man kanske inte riktigt byggde efter ritningarna? Sparade in på materialkostnader osv? Fuskbyggen har man ju aldrig hört talas om förut, right?

När det gäller pengar så har ju USA förlorat enorma pengar på att gå in i Afghanistan och Irak.
Oljeproduktionen i Irak har ju minskat också, så man har ju inte tjänat några oljemiljarder på det heller.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Eliminator
1 441 Inlägg
12 februari 2008
Jag tror på filmen 9=11 the Truth.
Bara dagar innan 9/11 överförsäkrade ägaren av byggnaderna till enorma belopp.
Mystiska aktiviteter gjordes på tornen veckan innan attentaten, alla vakter fick lämna och ett antal personer gjorde "undersökningar" på tornens konstruktion och hållfasthet.
En stor guldreserv hittades under fel torn i grävningarna efter 9/11 på lastbilar.
Telefonerna på flygplan gick inte att ringa ifrån på den tiden,, ang flertalet troligtvis fejkade samtal från flygplan till anhöriga etc.
Föremålet som träffade pentagon hade för hög hastighet för att fångas på film, ingångshålet var för litet för ett stort passagerarplan, troligtvis en missil.
Osannolikt nog var i princip alla militärplan bortkommendrade på övning långt från flygbaser nära NY.
Presidenten var också lägligt långt från händelsen.
De påstådda kapade flygplanen har flugit reguljära rutter efter 9/11. Flygplanen som användes på WTC var troligvis utrangerade flygplan som stripats upp.
Var ett tag sedan jag såg filmen nu, men det finns massor av omständigheter som talar för arrangerat attentat, Tyvärr.
Det låter helt otroligt, men jag tror att allt är arrangerat av stora krafter inom USA.
Förövrigt så pratar ni om 10000 tals lgallon (4-5 liter/gallon) flygbränsle, vilket är fotogen.
Vet ni hur stort ett våningsplan på WTC var, större än en fullstor fotbollsplan.
Förövrigt tror jag faktiskt inte att man varit på månen heller,,isåfall borde det vara någon som efteråt åker dit, men inte. Lite konstigt eller?
Däremot tror jag väldigt lite på Al Gore filmen faktiskt.

//Tommy.
Senast redigerat av Sokrates (12 februari 2008)

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.

Hmm.
12 februari 2008
supermikaela skrev:
Hmm. skrev:
supermikaela skrev:

Gasbehållaren har återigen inte orsakat att tornen rasade. Det har enbart möjligtvis orsakat att personer i och utanför tornet hörde "explosioner", om det nu var på det viset. För du har ännu inte visat någon källa för det du säger.

Vad f*n pratar du om ? "återigen" herregud.. Har jag påstått att gasbehållarna i köken sprängt iväg tornet? Isåfall, vart?
Det jag undrade var, varför gasbehållarna sprängts ? Inte fan sprängs de systematiskt för ingenting. något måste ju gjort så de sprängsts. JA VAD?.

Källa är ju livesändningar där journalister intervjuat folk(civila och brandmän som befunnit sig i byggnaden) Då folk som vart i huset påstår ha hört och känt av XX antal explosioner EFTER flygkraschen. säkerligen gasbehållare som gjort det när de sprängts flera hundra meter ovanför, och återigen, varför?

_________________________________________________________________________---
Sen fler viktiga frågor är, varför evakuerade man byggnaderna 2 veckor innan 11-9? de var evakuerade av "säkerhetsskäl"... (precis.. de var då de placerade ut bomberna...)
Varför togs bombhundarna bort?....
varför köptes det 20 gånger fler obligationer för att boeingaktien skulle rasa den närmaste tiden innan 11-9?

Ja detta är hopplöst..... Nu vet jag hur våran Matte D lärrare kände sig förra terminen....I mina ögon är det iallfall SOLKLART. och förhoppningsvis i fleras...

Nu går jag och gör annat.

Hmm.
12 februari 2008
Sokrates skrev:
Jag tror på filmen 9=11 the Trouth.
Mystiska aktiviteter gjordes på tornen veckan innan attentaten, alla vakter fick lämna och ett antal personer gjorde "undersökningar" på tornens konstruktion och hållfasthet.
En stor guldreserv hittades under fel torn i grävningarna efter 9/11 på lastbilar.
Telefonerna på flygplan gick inte att ringa ifrån på den tiden,, ang flertalet troligtvis fejkade samtal från flygplan till anhöriga etc.
Föremålet som träffade pentagon hade för hög hastighet för att fångas på film, ingångshålet var för litet för ett stort passagerarplan, troligtvis en missil.
Osannolikt nog var i princip alla militärplan bortkommendrade på övning långt från flygbaser nära NY.
De påstådda kapade flygplanen har flugit reguljära rutter efter 9/11. Flygplanen som användes på WTC var troligvis utrangerade flygplan som stripats upp.
Var ett tag sedan jag såg filmen nu, men det finns massor av omständigheter som talar för arrangerat attentat, Tyvärr.
Det låter helt otroligt, men jag tror att allt är arrangerat av stora krafter inom USA.
Förövrigt så pratar ni om 10000 tals liter flygbränsle, vilket är fotogen.
Vet ni hur stort ett våningsplan på WTC var, större än en fullstor fotbollsplan.
Förövrigt tror jag faktiskt inte att man varit på månen heller,,isåfall borde det vara någon som efteråt åker dit, men inte. Lite konstigt eller?

//Tommy.

TACK!!!! allt detta tar han upp i Loose Change också. Spec det med pentagon. också väldigt luddigt, då de påstår att flygplanet "förångades" vid explosionen.... eftersom man inte kunde hitta något som tyder på att ett flygplan kraschat in där.... snarare en tomahawkmissil.

211 Inlägg
12 februari 2008
Hmm. skrev:
TACK!!!! allt detta tar han upp i Loose Change också. Spec det med pentagon. också väldigt luddigt, då de påstår att flygplanet "förångades" vid explosionen.... eftersom man inte kunde hitta något som tyder på att ett flygplan kraschat in där.... snarare en tomahawkmissil.

Hur mycket förväntar du dig att de ska finnas kvar av ett flygplan som crashar i 800 km/h ?

http://www.youtube.com/watch?v=l7eI4vvl … re=related

Skönt med människor som Civic som håller sig till fakta.

Fisketokig
2 997 Inlägg
12 februari 2008
Spelar ju verkligen ingen roll.

Väldigt daltande om amerikaner. Hela J'vla Manhattan skulle kunna rasa ihop till grunden innan det kan börjas jämföras med vad USA utsatt andra för.

Hänt är hänt och jänkarna kom billigt undan den gången. Skulle det vara explosiva ämnen inblandade så är det ju bara så. Att kontorsstolar och telefoner och allt inte hittats mm är ju bara fördel i uppröjningen.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
12 februari 2008
Fel_xi skrev:
Hmm. skrev:

Hur mycket förväntar du dig att de ska finnas kvar av ett flygplan som crashar i 800 km/h ?

http://www.youtube.com/watch?v=l7eI4vvl … re=related

Skönt med människor som Civic som håller sig till fakta.

Det är en viss skillnad på Stål och betong.. *Påpekar*

o va de gäller ett flygplan som crashar in i nått i 800 km/h så finns det faktiskt ganska mycket kvar, BEROENDE på vad det är de krascar in i.. Man kan inte jämföra betong mes stål eller tegelsten..

"Med reservation för eventuella stavfel"
Senast redigerat av HyperSonica (12 februari 2008)

Sump Runk Rätt O Slätt!

Better than God \o/
1 883 Inlägg
12 februari 2008
Börja inte med sådant där jävla skitsnack igen. Den där filmen bevisar ENDAST hur lätt man kan vilseleda svagsinta människor om man vinklar lösa påståenden på rätt sätt. Ett avsnitt av tecknade Tarzan innehåller mer fakta än 911...

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

supermikaela
12 februari 2008
Hmm. skrev:
[
Vad f*n pratar du om ? "återigen" herregud.. Har jag påstått att gasbehållarna i köken sprängt iväg tornet? Isåfall, vart?
Det jag undrade var, varför gasbehållarna sprängts ? Inte fan sprängs de systematiskt för ingenting. något måste ju gjort så de sprängsts. JA VAD?.

Källa är ju livesändningar där journalister intervjuat folk(civila och brandmän som befunnit sig i byggnaden) Då folk som vart i huset påstår ha hört och känt av XX antal explosioner EFTER flygkraschen. säkerligen gasbehållare som gjort det när de sprängts flera hundra meter ovanför, och återigen, varför?

Okej, du har kanske inte påstått att gasbehållarna har sprängt bort tornet. Vem har sagt att gasbehållarna har sprängts systematiskt?

Undrar du vad som har sprängt gasbehållarna? Jadu. Flygplanen kanske? Kanske någon av den bråte som föll ner? Du antar ju att den delen av byggnaden som flygplanen körde in i var den enda delen som var skadad (kan man tro iallafall). Tror du inte att resten av byggnaden blir påverkad när det kör in ett jumbojet i den?

Du förstår nog fortfarande inte vad jag menar med källor. När du ska ange källa, så ska du antingen ge länk eller något annat för att styrka det du har sagt eller citerat. Du har inte angett något som helst som kan godkännas som en regelrätt och pålitlig källa än.

410 Inlägg
12 februari 2008
Hmm. skrev:
Sokrates skrev:

//Tommy.

men hmm är du helt bakom flötet eller helt inkapabel till att läsa??? gå in på länkarna som jag angav tidigare så får du se att i princip allt som stolpskottet i loose change tar upp baseras på vad hans kompisar har sagt. Den mest utbildade i den filmen är typ en rörmokare. DET ÄR INGA INGENJÖRER med i filmen läs lite för i helvete och sluta göra bort dig genom att citera en skitfilm som inte bygger på fakta överhuvudtaget.

410 Inlägg
12 februari 2008
Hmm. skrev:
Sokrates skrev:

//Tommy.

eller så är det så att snubben inte visade dig dom bilderna som finns och du tror blint på honom men det finns gott om bilder på planet gå bara in och kika här http://debris.0catch.com/ du behöver inte läsa något jag lovar bara titta på bilder. Vad förväntade du dig att se ett helt plan som sticker ut ur pentagon? jag menar planet STÖRTADE in i pentagon den gled inte in med 50 km/h det klart att det mesta blev spillror och skit inne i byggnaden. Sånt är lite svårare att se utifrån särkilt när det brinner ur byggnaden.

102 Inlägg
12 februari 2008
Trådstartare
VilleV skrev:

Väl underbyggt och intelligent inlägg, men jag har märkt samma fenomen när man pratar med folk om detta så reagarar väldigt många med aggresivitet och dåligt underbyggda påståenden roll

102 Inlägg
12 februari 2008
Trådstartare
blacken skrev:
supermikaela skrev:
blacken skrev:

De var till och med byggda för att klara tre flygkrascher samtidigt

Sleeper
3 084 Inlägg
12 februari 2008
ähh... låt tro folk tro vad dem vill tro.
Folk är ju dumma ljuger och är otroligt godtrogna. Några tror på spöken, några tror på gud och andra tror på sumprunkare i garderoben som inte har något liv och gör konspirations dokumentärer som drar in miljarder på folk som tror på allt de ser.
En sak ska ni veta! Jag tror jag ska gå och göra lite käk.

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

410 Inlägg
12 februari 2008
drar bara ett citat från en av sidorna jag tidigare har länkat till:

Loose Change:
Later that evening at 5:20, WTC 7, a 47 story office building 300 feet away from the North Tower, suddenly collapses.

Vad som egentligen hände:
Misleading. The fire department believed it was too damaged to stand and cleared the area around it long before it collapsed. The collapse of the south tower was a surprise. The collapse of WTC 7 was expected. That's why there were no casualties.

så nu kan alla sova lungt med vetskapen av att WTC 7 faktiskt föll på grund av skador som byggnaden fick från krascherna.

Sök