3356
Sök

ett skysst sprut !

56 Inlägg
14 februari 2008
Trådstartare
Vi vet alla att "sprut " till en bil inte är billigt ,  Haltec . Autronic sm4 . nira m.f.l

men finns det något sprut på marknaden som  är någorlunda billigt , och har visat sig vara pålitligt och fungerat bra ?

länka gäran till era tips

saabtok
1 306 Inlägg
14 februari 2008
:lol:ditt eget  sprut  är väl billigt ?  haha  kunna inte låta bli:lol:

Sorry
Senast redigerat av Greatsnyggo (14 februari 2008)

SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
14 februari 2008
Greatsnyggo skrev:
:lol:ditt eget  sprut  är väl billigt ?  haha  kunna inte låta bli:lol:

Sorry

vems å megasquirt

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

1 311 Inlägg
14 februari 2008
nira... skitstor tumme upp, manual och installationsanvisnignar på svenska! (svenskutvecklat också)

Kolla mitt projekt: Bygger driftingbil - 2,5l 16v 440hk 540nm
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 57#p669957
Läs mer på www.gatbilar.se/corpze

Majestas
1 319 Inlägg
14 februari 2008
På ett ungefär, vad går ett helt nytt Nira respektive ett begangnat på?

har inte en susning av priser roll

Team VeboTrim

Forummoderator
10 576 Inlägg
14 februari 2008
Corpze skrev:
nira... skitstor tumme upp, manual och installationsanvisnignar på svenska! (svenskutvecklat också)

jäkligt smidigt att jobba med dessutom, även om du inte mappar det själv så kan du lätt jsutera tomgång, mm själv smile

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

56 Inlägg
14 februari 2008
Trådstartare
hur förhåller sig .. _Haltec / nira .. o autornic till varan dra ?

motec är nog för dyrt ;(
Senast redigerat av alex_evo3 (14 februari 2008)

214 Inlägg
14 februari 2008
Haltech och Nira är nog rätt lika, Autronic är lite mer avancerat, men tycker iaf att Nira är bättre, bra menyer, finns mycket kunskap och svensk manual och support!

56 Inlägg
14 februari 2008
Trådstartare
www.boss-speed.com

hittade denna sidan på nätet rätt intressant !
Senast redigerat av alex_evo3 (14 februari 2008)

1 311 Inlägg
14 februari 2008
ja gav 18 för nira + alla givare och spolar + egtc hos halvarsson racing i torsby! mkt duktig herre!

56 Inlägg
14 februari 2008
Trådstartare
ska jag ha bilen mappad så kommer PBZ sköta det , annars hyr jag mats ivarsson om det går

1 311 Inlägg
14 februari 2008
och som alltid, välj ett sprut efter vem som ska mappa och kan det sprutet!

Old School Ford
600 Inlägg
14 februari 2008
megasquirt...ca. 3000kr
kan göra det mesta själv.

Cars for a living , Capri for life!
Ford Capri -78: http://www.garaget.org/?car=132079
WitchCraft - Vi styr och ställer!

56 Inlägg
17 februari 2008
Trådstartare
vad tycker ni om Motec då ?

Forummoderator
10 576 Inlägg
17 februari 2008
Tråden leder ju ingen vart om alla får skriva ner sitt favvosprut i en lång lista.  Du måste ju titta på vad som föreslås och se om det passar dina behov.

Du vinner ju inget på att välja ett sprut som inte passar dig bara för 3 tomtar skrek högst på garagets forum...  eller hur?

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

allt över 800kg och utan turbo e fjantigt
252 Inlägg
17 februari 2008
Som sagt, kolla med den som ska mappa vad den personen tycker, samt gå in på en evo sida å kolla med dom pojkarna vad dom tycker du ska ha med dina mods. Själv har jag ett microtech sprut som ligger. ska funka bra till wankel,

Maizer
17 februari 2008
Jag håller på och installerar Megasquirt nu, tycker det verkar skitbra i förhållande till priset.

2 117 Inlägg
18 februari 2008
torpis skrev:
Tråden leder ju ingen vart om alla får skriva ner sitt favvosprut i en lång lista.  Du måste ju titta på vad som föreslås och se om det passar dina behov.

Du vinner ju inget på att välja ett sprut som inte passar dig bara för 3 tomtar skrek högst på garagets forum...  eller hur?

Helt rätt.

Det kan räcka med ett piggy back för att din motor ska gå riktigt bra. Då kommer du undan med några tusen.

Ska du göra såpass stora ändringar i motorn och satsa på riktigt stora effektuttag så kan du behöva satsa på ett komplett sprut och då handlar det oftast om ca 13-15000 kronor.

Det finns massor av bra sprut. Komplicerade där mapparen måste vara expert på just det sprutet, andra där det är automappande och många däremellan.

En annan del som ofta glöms bort är att det ska kopplas in också. Det kan vara mycket omfattande. En del har kabelhärvor som är specialanpassade till just din bil. Det spar mycket tid och underlättar avsevärt.

Jag valde ett DTAfast eftersom det passar mig och mina önskemål, andra har valt andra system som passat dem bättre. Du bör välja det som är bäst för dig, det blir optimalt smile

Smålänning
7 887 Inlägg
18 februari 2008
Eller så plockar man i ett K-Jetronic så slipper man alla kablar wink

Sorry... Kunde inte låta bli... smile

Men jag tror att det inte är så stor skillnad mellan spruten, i samma prisklass då, för ett dåligt mappat NIRA funkar ju sämre än ett bra mappat VEMS t.ex. Och ett amatörmappat Haltech funkar ju sämre än ett proffsmappat MegaSquirt, torts stor priskillnad... Så välj det det finns många experter på.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

353 Inlägg
18 februari 2008
alex_evo3 skrev:
vad tycker ni om Motec då ?

om det ska vara billigt så kan du ju glöma motec, gems, pectel

Sök