3426
Sök

ett skysst sprut !

10 287 Inlägg
18 februari 2008
Skall du ta Mats så är väl han mest hemma på Haltec. (Även om pöjken kan det mesta...)

/Göran

alex_evo3 skrev:
annars hyr jag mats ivarsson om det går

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

10 287 Inlägg
18 februari 2008
Nä precis. Jag citerar mig själv lite här om problem med eftermarknadssprut och lite att filosofera över:

- Man köper endera ett för komplicerat sprut med en massa finesser som bara strular till det eller ett sprut med tekniska begränsningar.

- Den som installerar sprutet slarvar eller har för begränsade kunskaper. Detta är ganska vanligt och jag har rett ut många installationer i mina dagar som varit helt åt skogen.

- Man vill inte ta kostnaden för att få kombinationen motor - sprut ordentligt mappat av någon som kan sprutet ifråga ordentligt.

- Sedan förekommer det att man skyller på sprutet även när felorsak ligger annorstädes, tex för klen soppapump eller taskigt byggd motor.

Så tänk inte bara hur ball burken är.

/Göran

torpis skrev:
Tråden leder ju ingen vart om alla får skriva ner sitt favvosprut i en lång lista.  Du måste ju titta på vad som föreslås och se om det passar dina behov.

Du vinner ju inget på att välja ett sprut som inte passar dig bara för 3 tomtar skrek högst på garagets forum...  eller hur?

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

56 Inlägg
18 februari 2008
Trådstartare
hmm efter lite efterforskningar , kommer jag nog satsa på haltec,

mängder med funktioner och,  lättarbetat o finns folk som har storkunskap ,

2 117 Inlägg
18 februari 2008
alex_evo3 skrev:
hmm efter lite efterforskningar , kommer jag nog satsa på haltec,

mängder med funktioner och,  lättarbetat o finns folk som har storkunskap ,

Ett gott beslut. Be om en modellanpassad kabelhärva också. Då får du näst intill plug n´ play (mot en kostnad naturligtvis)

1 059 Inlägg
18 februari 2008
jag kör med haltech e11 v2 o det är mats som mappat o ska mappa igen.Han kan även nira om det är så.
Men till en evo så bör det finnas plyg n play från ev autronic o säkert även haltech. då slipper du dra kanblar mm.bara o byta box nästan.

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info

56 Inlägg
18 februari 2008
Trådstartare
ja haltec blir det . men vilket haltec rekomenderas till evo 3 ?

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
18 februari 2008
vad fan är sprut :S:S:S

Sump Runk Rätt O Slätt!

Smålänning
7 887 Inlägg
18 februari 2008
HyperSonica skrev:
vad fan är sprut :S:S:S

Insprutning även kallat...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

The Gunner
182 Inlägg
56 Inlägg
17 mars 2008
Trådstartare
E6X EVO 123 4G63

Plug-in kit till Evo 123. Komplett kit med styrenhet, adapterhärva, lufttemp-givare samt basmapp.

Antal:
Pris: Per enhet: (10910:-)
Produktid:(D7930-MI1)   KÖP 

billigt som fan . låter år det hållet faktisgt

Sök