2067
Sök

Får man läxa upp tjejen[ c-tekladdare]

Volvo ägare
253 Inlägg
20 februari 2008
Trådstartare
#1
Hej

Har nu köpt 2st ctek 3600 laddare inom en 2 månaders period.Varje gång har tjejen kört ut från parkeringen och slitet sönder laddaren madmad .Finns det nåt bra sätt så att hon inte gör det med min 3´e laddare.

En väldigt less ctek handlare

//elitemodd

203 Inlägg
20 februari 2008
#3
sätt en post-it lapp på ratten *s*

Dont drive faster then your guardian angels can fly

9 108 Inlägg
20 februari 2008
#4
master_lars skrev:
Du kanske ska köpa dig ett nytt batteri istället!
Touché lol


2 117 Inlägg
www.kudoz.se
3 802 Inlägg
20 februari 2008
#6
inte låta henne köra bilen?

eller sätta en huvudbrytare under huven som måste vridas om (samt kopplar ur sig när man stänger av tändningen)
Senast redigerat av sir_daniel (20 februari 2008)


Volvo ägare
253 Inlägg
20 februari 2008
Trådstartare
#7
master_lars skrev:
Du kanske ska köpa dig ett nytt batteri istället!
Varför skulle jag det,jag underhållsladdar en gång i veckan för att vi kör korta streckor. + Att batteriet är nytt.
Senast redigerat av elitemodd (20 februari 2008)

1 050 Inlägg
20 februari 2008
#8
elitemodd skrev:
master_lars skrev:
Du kanske ska köpa dig ett nytt batteri istället!
Varför skulle jag det,jag underhållsladdar en gång i veckan för att vi kör korta streckor. + Att batteriet är nytt.
Ta bilnycklarna för kärringen, annars har du snart ingen bil kvar. Vad det gäller Ctek-laddarna så går det väl att byta ut el-sladden? Eller har kärringen kört iväg med laddaren hängades under bilen. lollol

Alla sätt är bra...utom de dåliga.

2 911 Inlägg
20 februari 2008
#9
Sitter det inte en dra-isär-kontakt på den Cteken?

På en mindre jag har här kan man snubbla på den utan att något händer, kabeln går isär bara.
Men på 7000-modellerna vi kör med så är det ingen sådan slit-kontakt.
Senast redigerat av Decibel (20 februari 2008)

Volvo ägare
253 Inlägg
20 februari 2008
Trådstartare
#10
Decibel skrev:
Sitter det inte en dra-isär-kontakt på den Cteken?

På en mindre jag har här kan man snubbla på den utan att något händer, kabeln går isär bara.
Men på 7000-modellerna vi kör med så är det ingen sådan slit-kontakt.
Jo det finns en sådan som gör att kabeln går isär men vet inte hur det går till? hon stampar väl  fullt.

roll

Fisketokig
2 997 Inlägg
20 februari 2008
#11
Skulle nog tro att hon lär sig...

Om hon får betala alla skador hon orsakar så känns det nog inte kul att börja varje dag med att mista en femhundring bara man rullat ut bilen...

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

tokfrans
982 Inlägg
20 februari 2008
#12
vilken av kablarna är det som pajjar? eller sliter hon sönder hela skiten? tongue laddaren alltså.. annars finns det ju fina kontakter att sätta på strömkabeln med lite trixande smile


Volvo ägare
253 Inlägg
20 februari 2008
Trådstartare
#13
k1mm0 skrev:
vilken av kablarna är det som pajjar? eller sliter hon sönder hela skiten? tongue laddaren alltså.. annars finns det ju fina kontakter att sätta på strömkabeln med lite trixande smile
Förra funka e inte efter att kablarna gick av ,denna vet jag inte än? skall upp till bilen om en stund.
Har köpt en ny iaf.

9 108 Inlägg
20 februari 2008
#14
elitemodd skrev:
master_lars skrev:
Du kanske ska köpa dig ett nytt batteri istället!
Varför skulle jag det,jag underhållsladdar en gång i veckan för att vi kör korta streckor. + Att batteriet är nytt.
Köp ny bil eller börja cykla, låter sjukt att man ska behöva ladda ett nytt batteri en gång i veckan.


Oekonomisk, ja visst
966 Inlägg
20 februari 2008
#15
MilleN skrev:
elitemodd skrev:
master_lars skrev:
Du kanske ska köpa dig ett nytt batteri istället!
Varför skulle jag det,jag underhållsladdar en gång i veckan för att vi kör korta streckor. + Att batteriet är nytt.
Köp ny bil eller börja cykla, låter sjukt att man ska behöva ladda ett nytt batteri en gång i veckan.
Håller med, om du kör så korta sträckor så inte batteriet hinner ladda, så blir det ju billigare och miljövänligare om du går eller cycklar, om det nu inte råckar vara så att du sitter i rullstol. Isåfall bortse från detta

Lär dig flyga. 1. Hitta en plan mark 2. Kasta dig mot marken 3. Missa marken 4. Flyg
AMC Hornet projekt-tråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=47824

Volvo ägare
253 Inlägg
20 februari 2008
Trådstartare
#16
Trozzo skrev:
MilleN skrev:
elitemodd skrev:
Varför skulle jag det,jag underhållsladdar en gång i veckan för att vi kör korta streckor. + Att batteriet är nytt.
Köp ny bil eller börja cykla, låter sjukt att man ska behöva ladda ett nytt batteri en gång i veckan.
Håller med, om du kör så korta sträckor så inte batteriet hinner ladda, så blir det ju billigare och miljövänligare om du går eller cycklar, om det nu inte råckar vara så att du sitter i rullstol. Isåfall bortse från detta
iofs så får jag ju köra hur korta streckor som helst,och ladda mitt batteri hur mycket jag vill.Frågan var ju hur man skulle få henne att se att det sitter en laddare i.
Senast redigerat av elitemodd (20 februari 2008)

987 Inlägg
20 februari 2008
#17
Gör så som några nämnde tidigare, sätt en lapp på ratten, eller strömbrytare? smile

i like it load

9 108 Inlägg
20 februari 2008
#18
Tejpa fast en stor lapp på ratten när laddaren är i, svårare behöver det ju inte vara.

Eller så kan du ladda när du vet att det är du som ska använda bilen nästa gång.

Hur som helst, behöver du ladda batteriet en gång i veckan bör det vara något som är fel.


33 Inlägg
20 februari 2008
#19
Du kunde köpt en stor laddare istället för 3st små ctek , då bör hon ju märka de när hon inte kan se framåt pga att huven sticker upp för den lutar på den Stoooora laddaren =P


Volvo ägare
253 Inlägg
20 februari 2008
Trådstartare
#20
MilleN skrev:
Tejpa fast en stor lapp på ratten när laddaren är i, svårare behöver det ju inte vara.

Eller så kan du ladda när du vet att det är du som ska använda bilen nästa gång.

Hur som helst, behöver du ladda batteriet en gång i veckan bör det vara något som är fel.
Nä det kanske inte behövs 1 gång veckan,men nu gör jag på det viset.Och batteriet är nytt.


Sök