2797
Sök

Mercedes, Saab, Honda, Vad tycker ni? köpråd

V-Power
1 186 Inlägg
21 februari 2008
Trådstartare
#41
Aerodynamik skrev:
Jag skulle utan att tveka en enda sekund säga någon av de där Hondorna. Har du råd så ta NSX, ruskigt grymma!

Efter NSX:en, vilken hade du tagit då? Asså när de gäller NSX så sjunker dem ju jättelite i värde. Jag e rätt sugen på en CTR.

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

V-Power
1 186 Inlägg
21 februari 2008
Trådstartare
#42
TBOC_Razor skrev:
Konbanan skrev:
MrTurbo skrev:
9-3 Aero V6 är en MYCKET trevlig bil!  smile

Jag gillar den som fan, men de finns för många kombi o för lite sedan. Finns ju nästan INGA sedan så man har inte så mycke o välja bland när de gäller färg o inredning.

Att dom är lite mer ovanliga betyder ju bara att dom är mer unika att äga wink

Inredningen kan man ju ändå byta senare om man nu verkligen inte hittar något man gillar första gången tongue

Jo häftigt att de inte finns så många men man ska få tag på en bra oxå tongue Hehe de kostar väl skitmycke o byta en hel inredning? big_smile
Senast redigerat av Konbanan (21 februari 2008)

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

V-Power
1 186 Inlägg
21 februari 2008
Trådstartare
#43
Eisenhut skrev:
Kaya skrev:
Honda NSX  skulle jag valt av dom. Fast den tillverkas inte längre , varför det för att den va för dålig ?

Kanske för att om den fortfarande tillverkats så skulle modellen vara nästan 18 år gammal?

Det kommer en ersättare till NSX, och med den slopade gentlemannaregeln från Japan så kommer den troligvis bli den Ferrari/Lambo dräpare NSXen borde vara (det är den iofs ändå, men 280 hk är i minsta laget).

När ska den komma? Har du några bilder eller nån film?

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

Avstängd
174 Inlägg
21 februari 2008
#44
NSXn,S2000 eller C32an lätt!

7 120 Inlägg
21 februari 2008
#45
Konbanan skrev:
Eisenhut skrev:
Kaya skrev:
Honda NSX  skulle jag valt av dom. Fast den tillverkas inte längre , varför det för att den va för dålig ?

Kanske för att om den fortfarande tillverkats så skulle modellen vara nästan 18 år gammal?

Det kommer en ersättare till NSX, och med den slopade gentlemannaregeln från Japan så kommer den troligvis bli den Ferrari/Lambo dräpare NSXen borde vara (det är den iofs ändå, men 280 hk är i minsta laget).

När ska den komma? Har du några bilder eller nån film?

Jag har inte så stor koll, men tror den kommer runt 2010 med V10 och grejer smile


Edit: Skulle valt S2k efter NSX, sen ITR eller CTR. Jämt mellan de två sista tongue
Senast redigerat av Aerodynamik (21 februari 2008)

V-Power
1 186 Inlägg
21 februari 2008
Trådstartare
#46
Aerodynamik skrev:
Konbanan skrev:
Eisenhut skrev:

Kanske för att om den fortfarande tillverkats så skulle modellen vara nästan 18 år gammal?

Det kommer en ersättare till NSX, och med den slopade gentlemannaregeln från Japan så kommer den troligvis bli den Ferrari/Lambo dräpare NSXen borde vara (det är den iofs ändå, men 280 hk är i minsta laget).

När ska den komma? Har du några bilder eller nån film?

Jag har inte så stor koll, men tror den kommer runt 2010 med V10 och grejer smile


Edit: Skulle valt S2k efter NSX, sen ITR eller CTR. Jämt mellan de två sista tongue

V10 fan va nice big_smile Har de kommit ut va effekten kommer hamna på?

Jo så skulle jag oxå vilja gruppera dem, men jag e ändå sugen på en fin CTR just nu, -04-05.

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

V-Power
1 186 Inlägg
21 februari 2008
Trådstartare
#47
MercaPOWER skrev:
NSXn,S2000 eller C32an lätt!

Kul o få höra Merca av en Hondaägare smile
Senast redigerat av Konbanan (21 februari 2008)

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

2 118 Inlägg
21 februari 2008
#48
Bakhjulsdrift !! mercan lätt, finns ju inget värre än framhjulsdrift.. :S

D.i.l.l.i.g.a.f

V-Power
1 186 Inlägg
21 februari 2008
Trådstartare
#49
NJ_ skrev:
Bakhjulsdrift !! mercan lätt, finns ju inget värre än framhjulsdrift.. :S

Haha rolig avatar du har big_smile

Hjuldriften spelar inte så stor roll för mej, jag ska inte drifta. Men jag vet ju att framhjulsdrivna bilar e lite kassa i starten. Men brukar inte framhjulsdrivna ha bättre väghållning?

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

7 120 Inlägg
21 februari 2008
#50
Konbanan skrev:
Aerodynamik skrev:
Konbanan skrev:

När ska den komma? Har du några bilder eller nån film?

Jag har inte så stor koll, men tror den kommer runt 2010 med V10 och grejer :)


Edit: Skulle valt S2k efter NSX, sen ITR eller CTR. Jämt mellan de två sista :P

V10 fan va nice :D Har de kommit ut va effekten kommer hamna på?

Jo så skulle jag oxå vilja gruppera dem, men jag e ändå sugen på en fin CTR just nu, -04-05.

Ca 500hk tror jag den ska, och det är inget fel på CTR inte ;)

V-Power
1 186 Inlägg
21 februari 2008
Trådstartare
#51
Aerodynamik skrev:
Konbanan skrev:
Aerodynamik skrev:

Jag har inte så stor koll, men tror den kommer runt 2010 med V10 och grejer smile


Edit: Skulle valt S2k efter NSX, sen ITR eller CTR. Jämt mellan de två sista tongue

V10 fan va nice big_smile Har de kommit ut va effekten kommer hamna på?

Jo så skulle jag oxå vilja gruppera dem, men jag e ändå sugen på en fin CTR just nu, -04-05.

Ca 500hk tror jag den ska, och det är inget fel på CTR inte wink

Då kan den ju verkligen utmana Ferrari, Lamborghini m.m. Men den kommer väl kosta där efter oxå tongue Tycker du ITR e råare än CTR?

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
21 februari 2008
#52
Konbanan skrev:
TBOC_Razor skrev:
Konbanan skrev:

Jag gillar den som fan, men de finns för många kombi o för lite sedan. Finns ju nästan INGA sedan så man har inte så mycke o välja bland när de gäller färg o inredning.

Att dom är lite mer ovanliga betyder ju bara att dom är mer unika att äga wink

Inredningen kan man ju ändå byta senare om man nu verkligen inte hittar något man gillar första gången tongue

Jo häftigt att de inte finns så många men man ska få tag på en bra oxå tongue Hehe de kostar väl skitmycke o byta en hel inredning? big_smile

Nja några tusenlappar för en komplett skinninredning och sen skruvar du bort det gamla och dit det nya själv såklart.

Jag ska själv ge mig på att byta till kolfiber panel i min bil snart tongue

Tur att man har Saabs WIS wink

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

7 120 Inlägg
21 februari 2008
#53
Konbanan skrev:
Aerodynamik skrev:
Konbanan skrev:

V10 fan va nice big_smile Har de kommit ut va effekten kommer hamna på?

Jo så skulle jag oxå vilja gruppera dem, men jag e ändå sugen på en fin CTR just nu, -04-05.

Ca 500hk tror jag den ska, och det är inget fel på CTR inte wink

Då kan den ju verkligen utmana Ferrari, Lamborghini m.m. Men den kommer väl kosta där efter oxå tongue Tycker du ITR e råare än CTR?

Japp, det tycker jag allt smile Bara det inte är modellen med de fula runda framlysena tongue

V-Power
1 186 Inlägg
21 februari 2008
Trådstartare
#54
Aerodynamik skrev:
Konbanan skrev:
Aerodynamik skrev:

Ca 500hk tror jag den ska, och det är inget fel på CTR inte wink

Då kan den ju verkligen utmana Ferrari, Lamborghini m.m. Men den kommer väl kosta där efter oxå tongue Tycker du ITR e råare än CTR?

Japp, det tycker jag allt smile Bara det inte är modellen med de fula runda framlysena tongue

Jo tyvärr e de den me runda framlysen eftersom jag inte vill ha högerstyrd. Gjordes inte alla efter -97 me runda framlysen?

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

Avstängd
174 Inlägg
21 februari 2008
#55
Aerodynamik skrev:
Konbanan skrev:
Aerodynamik skrev:

Jag har inte så stor koll, men tror den kommer runt 2010 med V10 och grejer smile


Edit: Skulle valt S2k efter NSX, sen ITR eller CTR. Jämt mellan de två sista tongue

V10 fan va nice big_smile Har de kommit ut va effekten kommer hamna på?

Jo så skulle jag oxå vilja gruppera dem, men jag e ändå sugen på en fin CTR just nu, -04-05.

Ca 500hk tror jag den ska, och det är inget fel på CTR inte wink

I japen är högst tillåtet att ha 280 hästkrafter i bilarna org

1 827 Inlägg
21 februari 2008
#56
Konbanan skrev:
Aerodynamik skrev:
Konbanan skrev:

Då kan den ju verkligen utmana Ferrari, Lamborghini m.m. Men den kommer väl kosta där efter oxå tongue Tycker du ITR e råare än CTR?

Japp, det tycker jag allt smile Bara det inte är modellen med de fula runda framlysena tongue

Jo tyvärr e de den me runda framlysen eftersom jag inte vill ha högerstyrd. Gjordes inte alla efter -97 me runda framlysen?

Har inget med årsmodellen att göra vilken front bilen har... JDM har en front (den snygga) och US och europa har dom fula grodögonen, det går att bygga om, jättevanligt i US samt en som gjort det i Sverige... Självklart är ITR råare än CTR. Diffbroms orginal, triangellänk istället för McPherson, lättare mm mm.


MercaPOWER: Den regeln har dom slopat. Svårt annars att motivera Nissan GT-Rs 480hk.


Angående NSX så är det väldigt tyst, har dock en vän som jobbar på Honda Nordic där det är bekräftat, samt med infon "det kommer". Räkna med något i hästväg.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

Meister
6 763 Inlägg
21 februari 2008
#57
MercaPOWER skrev:
Aerodynamik skrev:
Konbanan skrev:

V10 fan va nice big_smile Har de kommit ut va effekten kommer hamna på?

Jo så skulle jag oxå vilja gruppera dem, men jag e ändå sugen på en fin CTR just nu, -04-05.

Ca 500hk tror jag den ska, och det är inget fel på CTR inte wink

I japen är högst tillåtet att ha 280 hästkrafter i bilarna org

Den regeln är borta. Men de här med att bilar driver i fel ände är ju livsfarligt. mad Körde halkan idag med en clio och jag har aldrig varit så rädd i hela mit liv som när de släpper på framhjulen. big_smile Våga vgära framhjulsdrivet! Jag tar nog nsx eller s2k. De driver i rätt ände och är lite balla iaf big_smile


V-Power
1 186 Inlägg
21 februari 2008
Trådstartare
#58
Eisenhut skrev:
Konbanan skrev:
Aerodynamik skrev:

Japp, det tycker jag allt smile Bara det inte är modellen med de fula runda framlysena tongue

Jo tyvärr e de den me runda framlysen eftersom jag inte vill ha högerstyrd. Gjordes inte alla efter -97 me runda framlysen?

Har inget med årsmodellen att göra vilken front bilen har... JDM har en front (den snygga) och US och europa har dom fula grodögonen, det går att bygga om, jättevanligt i US samt en som gjort det i Sverige... Självklart är ITR råare än CTR. Diffbroms orginal, triangellänk istället för McPherson, lättare mm mm.


MercaPOWER: Den regeln har dom slopat. Svårt annars att motivera Nissan GT-Rs 480hk.


Angående NSX så är det väldigt tyst, har dock en vän som jobbar på Honda Nordic där det är bekräftat, samt med infon "det kommer". Räkna med något i hästväg.

Jaha ok, dem e ju riktigt fula jämfört me JDM. Jo många säger att ITR e råare så de stämmer väl o du vet nog va du snackar om.

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

V-Power
1 186 Inlägg
21 februari 2008
Trådstartare
#59
camaro67 skrev:
MercaPOWER skrev:
Aerodynamik skrev:

Ca 500hk tror jag den ska, och det är inget fel på CTR inte wink

I japen är högst tillåtet att ha 280 hästkrafter i bilarna org

Den regeln är borta. Men de här med att bilar driver i fel ände är ju livsfarligt. mad Körde halkan idag med en clio och jag har aldrig varit så rädd i hela mit liv som när de släpper på framhjulen. big_smile Våga vgära framhjulsdrivet! Jag tar nog nsx eller s2k. De driver i rätt ände och är lite balla iaf big_smile

Jag gjorde halkan för 3 dagar sen big_smile Jag fick köra dem nya Golfarna. Dem hade två bilar me slitna framdäck o två bilar me slitna bakdäck, så fick man prova båda i en hal kurva. Me slitna framdäck så va de ju bara o bromsa tills den börjar styra ordentligt igen, tycker slitna backdäck va mycke jobbigare.

De kan man ju jämföra me fram - och bakhjulsdrift. eller big_smile?

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

V-Power
1 186 Inlägg
21 februari 2008
Trådstartare
#60
Hur är S2000 i jämförelse mot ITR och CTR? Har den bättre väghållning och är den roligare att köra?

Finns de hardtop att köpa till S2000?

/ ///______]
.) . /(_)
/__/


Sök