24 februari 2008
Trådstartare
Problemet kvarstår!!, blir fan tokig snart på bilhelvetet. Var hemma hos en kompis idag och lackade om bagageluckan, när jag väl skulle åka därifrån så startade inte bilen givetvis. Då hade den surat ner sig av nån anledning så ja fick pumpa lite på gasen så de kom in lite luft, sen starta den. Dock 10 min senare när jag skulle svänga på motorvägen på påfarten på väg hem så stendog bilen, rena turen att ingen kom bakom. Fick vrida om nyckeln och sen startade den igen. Kollat jordkabeln mellan batteriet och karossen och den e rätt rostig men om det skulle vart de som var felet så borde ju instrumentbelysningen och allt annat också slocknat när bilen dog den andra gången. Även mätt upp divirse givare i motorrummet som tev. Svänghjulsgivaren och allt verkar vara i sin ordning. Blir galen snart, sämsta bilköpet jag gjort hittils. Skrotar snart bilen så ja slipper se den. De har verkligen varit 7000 kr i sjön känns det som och får en Gymnasiestudent är de en del pengar. Alla tips på vad felet kan bero på mottages tacksamt.
Det ja gjort hittils i felsökningsväg är alltså:
Bytt Bränslefilter
Bytt Stift
Bytt Rotor till Fördelarlocket
Bytt Tändspole
Bytt Tändmodul
Tankat i 300ml K-Sprit vid tankning
Mätt upp divirse givare i motorrummet.
Bytt ett relä med okänd funktion.
Mätt upp resterande relän och de är hela.
Kollat samtliga säkringar.
Senast redigerat av rob88 (25 februari 2008)
Risken med humor är att folk tror man skämtar.