Bara en tanke som dök upp : en viggen vinge från en 9-3, tror ja skulla passa bra. Fast klart kan du göra om den lite större , men den är ungefär lika stor som den du har nu har ja för mig.
Bara en tanke som dök upp : en viggen vinge från en 9-3, tror ja skulla passa bra. Fast klart kan du göra om den lite större , men den är ungefär lika stor som den du har nu har ja för mig.
svårt att säga hur det blir med vingen, blir lättast att avgöra sen när allt är lackat om vi ska limma den eller om jag ska ha den på en hylla i vardagsrummet
svårt att säga hur det blir med vingen, blir lättast att avgöra sen när allt är lackat om vi ska limma den eller om jag ska ha den på en hylla i vardagsrummet
Ser riktigt bra ut Adrian, men när kommer helhetsbilder på bilen
// Victor
Det kommer sen när allt är på
Då hoppas jag du blir klar snart
// Victor
Mitt nya projekt, Brother Edition "Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)
Trevligt med så mycket byggbilder, riktigt kul att se vägen fram till färdigt karosspaket!
Kommer du gjuta av framskärmarna också så du får en form på hela framskärmen? Så du även kan gjuta upp fler framöver. Blir det någon avgjutning och formtillverkning mera på breddningen bak?
Bakvinge är svårt, nästan så du skulle vänta och bygga klart allt utan vingen. Kanske försöka låna någon vinge från kompisar och lägga på och fundera hur det blir. Kan bli rätt snyggt utan också.
Bygger du med fria händer eller han ägaren till Saaben påpekat mycket och hur brett det skall vara och si och så?
Bruze: Kommer endast att göra det ifall nån får för sig att han vill köpa ett sånt kit. Baken är redan färdig.
Ägaren har sagt hur bred den ska vara, sen har det bara ploppat upp hur jag vill att det ska se ut, förklarade för ägaren och han tyckte om idén, sen var det bara att modellera.
Orange_Dragon: Jag vet, går riktigt segt nu vid jul, man ska befinna sig på 100 olika ställen samtidigt.
tackar!
Idag provlackade jag färgerna, men vette fasiken om det är tillräckligt tillfredställande, ska se hur den ser ut i solljus imorgon.
Annars är det bara slipa och spackla som gäller framöver, men det är väl ingen sugen på att se?
Bilder på provlackningen, får vi se det om vi ber snällt . I så fall snälla....
Det ser riktigt bra ut, men vad annat är och vänta när proffs jobbar.
// Victor
Mitt nya projekt, Brother Edition "Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)