3110
Sök

Någon mer som drabbats av stormen?

350 Inlägg
23 februari 2008
#21
http://www.garaget.org/gallery/archive/15654/263263_0w32dc.jpg
vågor . . tongue



http://www.garaget.org/gallery/archive/15654/263264_ecz7vv.jpg



http://www.garaget.org/gallery/archive/15654/263265_k97mmm.jpg

så såg d ut hehe


8 156 Inlägg
23 februari 2008
#22
Min flickvän och jag blev lite försenad från Norrköping. Tåget var sisådär 20 minuter försenat.
Från Linköping så fick hon ta buss, eftersom tåget blev inställt (träd på spåret ner mot Kalmar.)
Hemma så hade dom haft strömavbrott så servern hade gått ner.

Man kanske skulle skaffa sig en strömsnål laptop istället?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

4 554 Inlägg
23 februari 2008
#23
hade tur och satt på vad jag hörde enda tåget runt gbgb som fortfarande hade ström hade den gått hade jag fan vevat igång strömmen igen men klarade mig iaf hade visst blåst rejält ute vid måsekär runt 35 eller nått vid en station på land som ja kan kolla hade de blåst 28 som mest

1 043 Inlägg
23 februari 2008
#24
TBOC_Razor skrev:
axza skrev:
TBOC_Razor skrev:
Vi hade ett litet strömavbrott här i nord-östra skåne.

Inget allvarligt direkt, varade bara typ 20 minuter kanske. Min UPS såg till att datorn rullade på som vanligt tongue

(UPS = Uninterruptable Power Supply = typ batteripaket till elutrustning, så har ni lärt er något nytt idag med big_smile ).
haha respekt.. du kör en UPS hemma alltså! jaja allt eller inget wink är väl så!
Haha, det är faktiskt mest för att rena strömmen, bor ju i ett gammalt hus med gammla ledningar osv så strömmen blir ju lite skitig ibland.

Allt för att skydda datorn jag gav runt 40 papp för (i lösa delar, bygger själv wink ).
hehe ja då förstår jag varför smile annars hade det varit lite onödigt wink


1 567 Inlägg
23 februari 2008
#25
Ja fy f'' vad det blåste i går..Flög från Köpenhamn till landvetter i går kväll.Inflygningen gick upp och ner om man säger så  sen ca 10-20 meter ovanför landningsbanan så kommer en kastvind och gör så planet lägger sig på tvärren över banan..Pang säger det bara och piloten ger fullgas och avbryter..som tur var. Sen ett nytt försök utan någon större lycka så det blev tillbaka till CPH igen och där fick vi man vänta 2 timmar på nästa flyg vilket landade utan problem!Nära döden kan jag säga!!  Planet var ett fullsatt MD-80

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS

654 Inlägg
23 februari 2008
#26
Kanske dags att flytta bilen innan havet tar den? wink

350 Inlägg
23 februari 2008
#27
danhild skrev:
Kanske dags att flytta bilen innan havet tar den? wink
bilen är som tur flyttad, den stod utanför jobbet smile


294 Inlägg
23 februari 2008
Trådstartare
#28
940R skrev:
Ja fy f'' vad det blåste i går..Flög från Köpenhamn till landvetter i går kväll.Inflygningen gick upp och ner om man säger så  sen ca 10-20 meter ovanför landningsbanan så kommer en kastvind och gör så planet lägger sig på tvärren över banan..Pang säger det bara och piloten ger fullgas och avbryter..som tur var. Sen ett nytt försök utan någon större lycka så det blev tillbaka till CPH igen och där fick vi man vänta 2 timmar på nästa flyg vilket landade utan problem!Nära döden kan jag säga!!  Planet var ett fullsatt MD-80
Min kompis mamma å pappa skulle med landa i göteborg igår, dom kom med in på snedden med lyckades landa..

"För att bli gammal och erfaren måste man först vara ung och galen"

119 Hk/Liter
246 Inlägg
23 februari 2008
#29
Blev försenad 4 timmar när dom stoppade alla tåg ifrån Nässjö..

Move your mind

Dra mig i draken!!!
616 Inlägg
23 februari 2008
#30
Här i Uddevalla  har det blåst som fan o  ån som går igenom centrum  var övversvämmad pga att det blåser från havet rakt in så. det var typ en hlvmeter vatten nere i citty plus att hela bussstationen var vattenfyllt smile
huvudgatan som går igenom här vart avstängd en stund o "slingan"  vägen som går runt berget här  ena hövan totalt översvämmad....

Mvh// Okim // Jocke


Sök