3509
Sök

Någon mer som drabbats av stormen?

294 Inlägg
23 februari 2008
Trådstartare
#1
åkte till en verkstaden som ska fixa bilen.

detta mötte min syn..

http://www.garaget.org/gallery/archive/19924/262950_02bomb.jpg
Den jävla stormen..

Han som äger verkstaden har en folkrace bil vars huv flygit iväg nu i stormen och flygit rakt in i min passagerar dörr.. så jävla tråkigt sad

men detta måste väll gå på hans försäkring?

Någon mer som drabbats av stormen?

"För att bli gammal och erfaren måste man först vara ung och galen"

Bonafide
45 Inlägg
23 februari 2008
#2
Namnet J_Storm är ju lite ironiskt i kontexten :-P

294 Inlägg
23 februari 2008
Trådstartare
#3
Sant sant, mitt efternamn är storm.. tongue

"För att bli gammal och erfaren måste man först vara ung och galen"

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
23 februari 2008
#4
Vi hade ett litet strömavbrott här i nord-östra skåne.

Inget allvarligt direkt, varade bara typ 20 minuter kanske. Min UPS såg till att datorn rullade på som vanligt tongue

(UPS = Uninterruptable Power Supply = typ batteripaket till elutrustning, så har ni lärt er något nytt idag med big_smile ).

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

2 Inlägg
23 februari 2008
#5
Visst är det en plåtskada? (har lite svårt att se på bilden) smile

Jag tror att det inte går på hans försäkring, eftersom jag har svårt att tro att han har sin folkracebil försäkrad.

Om den ska gå på någon försäkring så är det på din vagnskadeförsäkring ( om du har det ), men jag skulle inte bli förvånad om de nekade dig just denna typ av skada..


Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
23 februari 2008
#6
Aero_Acer skrev:
Visst är det en plåtskada? (har lite svårt att se på bilden) smile

Jag tror att det inte går på hans försäkring, eftersom jag har svårt att tro att han har sin folkracebil försäkrad.

Om den ska gå på någon försäkring så är det på din vagnskadeförsäkring ( om du har det ), men jag skulle inte bli förvånad om de nekade dig just denna typ av skada..
Många försäkringsbolag friskriver sig från skador/förluster som orsakats av "Force Majeur" så om han har otur så kan det skita sig men något borde han väl få tycker jag.

Force majeur innebär typ väder, jordbävningar, vulkanutbrott och diverse annat som moder jord kan frammana tongue

Skulle nog säga att en storm går under kategorin väder wink

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

38 Inlägg
23 februari 2008
#7
vi hade inget !! lenhovda -3 mil utanför växjö!! men det blåser som fan!!


2 Inlägg
23 februari 2008
#8
Det tycker jag oxå!

Men skador från en flygande huv smile tror jag inte att försäkringsbolaget godtar tyvärr. Jag vet att skador från fallande träd och dyligt ersätts vid storm men inte saker som kommer "flygandes".


1 043 Inlägg
23 februari 2008
#9
TBOC_Razor skrev:
Vi hade ett litet strömavbrott här i nord-östra skåne.

Inget allvarligt direkt, varade bara typ 20 minuter kanske. Min UPS såg till att datorn rullade på som vanligt tongue

(UPS = Uninterruptable Power Supply = typ batteripaket till elutrustning, så har ni lärt er något nytt idag med big_smile ).
haha respekt.. du kör en UPS hemma alltså! jaja allt eller inget wink är väl så!


Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
23 februari 2008
#10
Aero_Acer skrev:
Det tycker jag oxå!

Men skador från en flygande huv smile tror jag inte att försäkringsbolaget godtar tyvärr. Jag vet att skador från fallande träd och dyligt ersätts vid storm men inte saker som kommer "flygandes".
OT men när det stormade här sist (per ??) så såg jag ett helt träd "komma flygandes"....

Det liksom knäcktes av två tredjedelar av en stor gran eller tall (ett barr-träd iaf) och den biten som knäcktes av bara flög iväg, utan att "ramla", och det såg förbannat kul ut när ett träd flög iväg ståendes big_smile

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
23 februari 2008
#11
axza skrev:
TBOC_Razor skrev:
Vi hade ett litet strömavbrott här i nord-östra skåne.

Inget allvarligt direkt, varade bara typ 20 minuter kanske. Min UPS såg till att datorn rullade på som vanligt tongue

(UPS = Uninterruptable Power Supply = typ batteripaket till elutrustning, så har ni lärt er något nytt idag med big_smile ).
haha respekt.. du kör en UPS hemma alltså! jaja allt eller inget wink är väl så!
Haha, det är faktiskt mest för att rena strömmen, bor ju i ett gammalt hus med gammla ledningar osv så strömmen blir ju lite skitig ibland.

Allt för att skydda datorn jag gav runt 40 papp för (i lösa delar, bygger själv wink ).

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

46 Inlägg
23 februari 2008
#12
En dator för 40 papp big_smile? vad har man då? SLI x 3 8800gtx och en 42" 1ms skärm ? hehe. Nej tillbaka till ämnet, stormen drabbade inte mig mer än att våra skyltar på jobbet blåste iväg.

2 079 Inlägg
23 februari 2008
#13
ja, stormen har drabbat mig, det låg träd på vägen smile

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.

Yrkesförare
1 073 Inlägg
23 februari 2008
#14
Det har väl drabbat mig i den grad att jag har tvingats att köra hela natten ca 75 mil i den förbannade blåsten och försökt undvika vägar med fallna träd.

294 Inlägg
23 februari 2008
Trådstartare
#15
I och med att det är en auoktiserad verkstad så har han nog försäkringar mot det mesta..

dessutom är han barndoms kompis med farsan + att jag praktiserat där i typ ett halvår

var och snackade med han för en stund sedan, och självklart skulle han stå för skadorna smile

För övrigt gick strömmen ca 20-30 min och ett träd rasade ijämte bilarna fast som tur var så rammlade det åt andra hållet tongue

"För att bli gammal och erfaren måste man först vara ung och galen"

654 Inlägg
23 februari 2008
#16
Fast detta är nog Force Majeur, så pengarna tar han nog ur egen ficka...

350 Inlägg
23 februari 2008
#17
fick nästan simma ut till min bil smile älven i gbg hade svämmat över, nära Läppstiftet.  såg rätt så komiskt ut när en tredjedel av alla hjulen på bilen stod under vatten . . , hehe,  passade på att ta några bilder


5 198 Inlägg
23 februari 2008
#18
Aero_Acer skrev:
Det tycker jag oxå!

Men skador från en flygande huv smile tror jag inte att försäkringsbolaget godtar tyvärr. Jag vet att skador från fallande träd och dyligt ersätts vid storm men inte saker som kommer "flygandes".
Tror det ligger på ägar ansvar att se till att grejerna sitter fast,,tex ett hus som har en parabol flyger iväg och träffar en bil. Borde va ägaransvar

654 Inlägg
23 februari 2008
#19
kovamies skrev:
fick nästan simma ut till min bil smile älven i gbg hade svämmat över, nära Läppstiftet.  såg rätt så komiskt ut när en tredjedel av alla hjulen på bilen stod under vatten . . , hehe,  passade på att ta några bilder
Var har du gömt bilderna då? wink

542 Inlägg
23 februari 2008
#20
min bil klarade sig precis med ett par cm  från ett fallande träd. värre vart det för grannen, som en flygande tegelpanna slog in bakrutan på hans audi v8. sad


Sök