2743
Sök

tips om busbilar (0 - 250k)

Fartmissbrukare
1 302 Inlägg
24 februari 2008
Trådstartare
behöver tips på en busbil att leva med i sommar

krav: turbo , RWD alt 4WD , minst ~300hk

e inte ute något råpreppat objekt då jag hatar att skruva... bilar är till för att köras smile

dom bilar ja har kollat på är bla. 300zx , impreza , evo , skyline , m3 , m5 ..

så ös på med tips nu ...
Senast redigerat av Machin (25 februari 2008)

"I de blindas rike , är den enögde Kung"

Meister
6 763 Inlägg
24 februari 2008
De va inte mycke till sportbilar de där.. Corvette c5 kanske kan vara något? Men de är ju inte en turbo men de är å andra sidan inte m5 och m3 heller. Annars platsar väll en camaro 98 eler nyare i eftersom den är i klass med 300zx och kanske m3 big_smile

King Of The Road
154 Inlägg
24 februari 2008
Sattsa på en impreza då får du en snygg snabb och pålitlig bil sommmar som vinter.

mvh/henke

Det är inte den som har mest pulver under huven som vinner,utan det är den som vågar bromsa sist innan kurvan som tar hem segern.
Men man måste veta sina begränsningar.
Lights out,Game Over!

77 Inlägg
24 februari 2008
RS4 b5.

Går förvånadsvärt bra med ett enkelt steg 1-trim, och halkar inte runt likt Bambi på hal is så fort det regnat lite.

// Thomas

Yamaha R1 Turbo ;)
255 Inlägg
24 februari 2008
Köp en supra tongue

Bonafide
45 Inlägg
24 februari 2008
M3!?

Fartmissbrukare
1 302 Inlägg
25 februari 2008
Trådstartare
camaro67 skrev:
De va inte mycke till sportbilar de där.. Corvette c5 kanske kan vara något? Men de är ju inte en turbo men de är å andra sidan inte m5 och m3 heller. Annars platsar väll en camaro 98 eler nyare i eftersom den är i klass med 300zx och kanske m3 big_smile

vet int om ja skulle kalla vetten för sportbil heller wink

har kollat på nåra jänkare (vette, camaro , mustang ) men ja hittar inte någon bra anledning till att köpa en sån , övertyga mig gärna..

Fartmissbrukare
1 302 Inlägg
25 februari 2008
Trådstartare
vikingpower skrev:
Sattsa på en impreza då får du en snygg snabb och pålitlig bil sommmar som vinter.

mvh/henke

är verkligen imprezan snabb? menar inte 0-100 utan farter över 200 .. har fattat d som att dom inte går så värst fort.. har jag fel?

RS4-mannen skrev:
RS4 b5.

Går förvånadsvärt bra med ett enkelt steg 1-trim, och halkar inte runt likt Bambi på hal is så fort det regnat lite.

// Thomas

köper jag en audi så får ja stryk av farsan wink

Mr_Jetta skrev:
Köp en supra tongue

Nej tack , vill gärna ha något som inte alla har wink

Angelos skrev:
M3!?

mmm.. d är en bmw modell.. kolla in autopower.se för mer info om dom

77 Inlägg
25 februari 2008
Machin skrev:

Ja, det vore ju dumt att riskera...! wink

Får man fråga varför??

// Thomas

King Of The Road
154 Inlägg
25 februari 2008
vikingpower skrev:

mvh/henke

är verkligen imprezan snabb? menar inte 0-100 utan farter över 200 .. har fattat d som att dom inte går så värst fort.. har jag fel?

jag anser att impreza är tillräckligt snabb i farter över 200 beror ju helty på vad man jämför med. Men jag fattar inte att alla ska va så jävla fartkåta , med handen på hjärtat hur ofta kör man över 200? jag tycker att det är accelerationen upp till 150 och accet från 70-150 km/h som är roligast men det är kanske bara jag. ska du ha en bil med bra topfart eller en busbil.....busbil för mig är type r, impreza ,evo ,vissa gti.med fler annars om det är toppfart du är ute efter sattsa på en corvette eller porsche

Det är inte den som har mest pulver under huven som vinner,utan det är den som vågar bromsa sist innan kurvan som tar hem segern.
Men man måste veta sina begränsningar.
Lights out,Game Over!

8 156 Inlägg
25 februari 2008
Hmm. Ska du ha en busbil så ska du ju ha en lätt bil?
Varför inte låta någon bygga om en gammal Volvo Amazon, Opel Ascona A, Ford Carpi eller något annat gammalt? För 100 000:- får du en ganska så hygglig och lätt busbil.
Kanske inte så trafiksäkra vid 200km/h, men väldigt mycket roligare vid 0-100km/h?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

355 Inlägg
25 februari 2008
volvo 740 turbo tongue hehe (skoja)

terazzi
25 februari 2008
Supra,Impreza samt en skyline R33 GTR wink

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
25 februari 2008
Evo 7an evo 9an, skyline R34 GT-R Tycker mest på R34an GT-R för då kan du lämna in den i låta dom mappa om fyrhjuls driften hur just du vill ha den, t.ex 30%fram 70%bak....

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

Mensa -09
132 Inlägg
25 februari 2008
evo <3

Röda bilar är SNABBAST!

Allmänt Jobbig
1 200 Inlägg
25 februari 2008
Nissan Pulsar, liten lätt bil med 250hk om jag inte kommer ihåg helt fel och konstant 4WD.
Tjänste vikten landar väl på runt 1.2ton tror ja.

If loyalties must be broken, If the lines must be crossed, do it fast, do it Furious

Fartmissbrukare
1 302 Inlägg
25 februari 2008
Trådstartare
RS4-mannen skrev:
Machin skrev:

Ja, det vore ju dumt att riskera...! wink

Får man fråga varför??

// Thomas

har aldri fått nån bra förklaring, men d första han sa när ja sa att ja var på jakt efter bil ... "Ingen Audi för helvete!! " lol

993 Inlägg
25 februari 2008
Jag har Ägt: Evo 6, M3, Subaru wrx, s60r, passat turbo..

jag tyckte iaf M3an va skönast och glidigast och hållbarast.. av dom alla iaf tongue

Fartmissbrukare
1 302 Inlägg
25 februari 2008
Trådstartare
vikingpower skrev:
vikingpower skrev:

mvh/henke

jag anser att impreza är tillräckligt snabb i farter över 200 beror ju helty på vad man jämför med. Men jag fattar inte att alla ska va så jävla fartkåta , med handen på hjärtat hur ofta kör man över 200? jag tycker att det är accelerationen upp till 150 och accet från 70-150 km/h som är roligast men det är kanske bara jag. ska du ha en bil med bra topfart eller en busbil.....busbil för mig är type r, impreza ,evo ,vissa gti.med fler annars om det är toppfart du är ute efter sattsa på en corvette eller porsche

handen på hjärtat så ligger ja oftare över 200 än under smile , nä men skämt å sido.. visst är d roligt med bra acc men jag trivs bäst när ja får mata ut bilen i höga farter.. vet inte varför.. men å andra sidan.. varför tycker vissa om blondiner å andra inte ... finns som inge bra svar där heller smile

vette e inte aktuellt då ja inte är särskilt impad av dom i höga hastigheter
porsche är inte heller aktuellt då dom är alldeles för dyra i motsvarighet till vad man får

d jag är ute efter är en bil som ja ena stunden kan bränna upp bakdäcken på en parkering utan problem och i nästa sekund kryssa fram på e4an i 250knyck styrandes med knäna eftersom att händerna e upptagna me att packa en snus ...

(menar givetvis inte detta seriöst men d var ett bra sätt för att beskriva hur ja vill att bilen ska vara, både bus och landsvägsätare.... snusar f.ö inte ens.. )

Sök