2542
Sök

IE eller Firefox?

Master
179 Inlägg
25 februari 2008
Trådstartare
Var trogen Internet Explaorer en bra stund tills pop-upsen dök upp allt oftare. Nu kör jag bara på firefox, men jag kan hitta en del nackdelar med det programmet med..

Vad kör ni med och varför ?

Sleeper
3 084 Inlägg
25 februari 2008
öhh FF varför? jag ser en miljon anledningar men de orkar man inte skriva nu...

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
25 februari 2008
IE7 Pro kör jag med, funkar finfint.

Gillar inte FF (fast det ska egentligen förkortas Fx men jag säger FF).

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

1 122 Inlägg
25 februari 2008
kör med FF för att slippa all äcklig skit i IE som poppar upp + filhämtnings prylen i ff är kanon smile och teman!

gasa nu foer faen!

Sleeper
3 084 Inlägg
25 februari 2008
ValP2k skrev:
kör med FF för att slippa all äcklig skit i IE som poppar upp + filhämtnings prylen i ff är kanon smile och teman!

fina addons typ adblocker etc etc.. man slipper skriva WWW och .se och sånt. Snyggare! ehhm jaa.
nackdelar finns det ju men jag ser dem fan inte.
Fler som hackar IE än firefox!
gillade inte FF i början heller men ju mer man använde det ju mer insåg man hur mycket man hatade IE
Senast redigerat av Sushikocken (25 februari 2008)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.

6 170 Inlägg
25 februari 2008
I IE slipper man väl alltid skriva in www. ??  jag har aldrig behövt göra det sen IE4 eller 5 iaf.

Hatar FFs satans filhämtare, jag *VILL* välja vart jag vill ladda ner varje fil och slippa rota runt bland "mina dokument" varje gång man drar ner något bara för att det man dragit ner inte ska ligga där.

Jag har tex ett stort kategoriserat arkiv med drivrutiner, program, spel osv och då måste man ju in i "mina dokument" och leta efter det man dragit ner för att sen klippa ut det och klistra in i rätt mapp. Eller får man byta nerladdningsdestination i FF hela tiden och det är ju inte direkt mindre irriterande.

Nej, våga vägra FF säger jag.....   roll

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz

Master
179 Inlägg
25 februari 2008
Trådstartare
Jo, de finns ju snygga stilrena teman till Firefox.. Men nedladdningsrutan tycker jag bara är jobbig så den försvann ganska fort.. Men jag tycker det är jobbigare med firefoxs cache än IEs temporary internet files..

Sleeper
3 084 Inlägg
25 februari 2008
TBOC_Razor skrev:
I IE slipper man väl alltid skriva in www. ??  jag har aldrig behövt göra det sen IE4 eller 5 iaf.

Hatar FFs satans filhämtare, jag *VILL* välja vart jag vill ladda ner varje fil och slippa rota runt bland "mina dokument" varje gång man drar ner något bara för att det man dragit ner inte ska ligga där.

Jag har tex ett stort kategoriserat arkiv med drivrutiner, program, spel osv och då måste man ju in i "mina dokument" och leta efter det man dragit ner för att sen klippa ut det och klistra in i rätt mapp. Eller får man byta nerladdningsdestination i FF hela tiden och det är ju inte direkt mindre irriterande.

Nej, våga vägra FF säger jag.....   roll

finns en plugin för det wink

Download manager Tweak heter den förresten shajtbra
Senast redigerat av Sushikocken (25 februari 2008)

874 Inlägg
25 februari 2008
Föredrar också IE, pop ups är inget problem alls om man har effktiva pop-up blockers(eller vad man ska kalla det tongue) Hade FF i ungefär en månad, sen fick jag nån skit på datorn som gjorde att jag fick installera om allting. Det har aldrig hänt förut, sen dess litar jag inte på FF direkt hmm

- I came to wreck everything and ruin your life …. God sent me -
- www.gbrt.se -
- TRANCE4LIFE-

6 170 Inlägg
25 februari 2008
brillmongo skrev:
Föredrar också IE, pop ups är inget problem alls om man har effktiva pop-up blockers(eller vad man ska kalla det tongue) Hade FF i ungefär en månad, sen fick jag nån skit på datorn som gjorde att jag fick installera om allting. Det har aldrig hänt förut, sen dess litar jag inte på FF direkt hmm

FF har ju dessutom haft *stora* och upprepade problem med att folks sparade lösenord har varit lätt byte för vem som helst att roffa åt sig och det är ju inte direkt något jag är intresserad av, även om jag aldrig sparar mina lösenord i webbläsaren.

Jag har en fingeravtrycksläsare istället tongue

Kräsen grafiker
1 775 Inlägg
25 februari 2008
TBOC_Razor: Varför kallas sig datornörd och sen säga att man kör IE?

fast det ska egentligen förkortas Fx men jag säger FF

Firefox. Varför skulle man ta första och sista bokstaven för?

Gå in bland inställningarna och så kan du bocka i att du får välja var du ska spara filerna. Det finns där som STANDARD. Svårt att missa?

Alltså, det enda jag sett som IE har som inte FF har är att man kan kolla thumbnails för alla tabbar man har öppna. Iofs finns det addons för det, så det är ändå ingen större win för IE där.
Men sen har IE sämre säkerhet också, men 99% av dagens befolkning tror att tio antivirusprogram löser allting så då lär ju IE duga alldeles utmärkt. Eller? wink
Finns verkligen ingen anledning att köra m$ inbyggda skitgrej. Själv kör jag tillomed helt utan explorer öht, ruskigt skönt att slippa skiten!

Whine whine!

Bonafide
45 Inlägg
25 februari 2008
Firefox, mycket skönare!

3 714 Inlägg
25 februari 2008
finns inget bättre än FF
man slipper popupsen + att det är stabilare än IE
och man slipper skriva www i början

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

Darth Vader
1 644 Inlägg
25 februari 2008
Firefox går före IE alla dagar i veckan, snabbare, stabilare, tabbarna är underbara (Vet att IE har det nu med, men man vet ju var de fått idén från.).

TBOC_Razor skrev:

www vet jag inte när jag skrev in i FF senast, så varför skulle det vara till fördel hos IE?
IE använder sig av msn: s sökfunktion när den inte hittar webbplatsen direkt, FF samarbetar med google, klar fördel åt FF:s håll

Skriver du fel adress i IE så vet man aldrig vart man hamnar känns det som.
Senast redigerat av DoWahDiddy (25 februari 2008)

Braaaaap?

Vw trimmare
2 995 Inlägg
25 februari 2008
bollen1986 skrev:
finns inget bättre än FF
man slipper popupsen + att det är stabilare än IE
och man slipper skriva www i början

1.IE7 = no popups whatsoever
2.stabilare...tja kraschar inte FF så krashar xp...
3.ehh "back to future 2"? du tar upp en 4-5år gammal nyhet...

Firefox Font upplösning SUGER så HÅRT att man bara vill spy när man försöker få det bra på både ie/ff/ns och opera jag gör mina sidor först och främst för ie som är 4ggr bättre på att läsa css...

Maharaja!
207 Inlägg
25 februari 2008
Firefox är bäst. Väldigt "customizeable" och mycket enklare att använda.... dessutom finns miljontals add-ons.... smile

kåt, glad och otacksam
132 Inlägg
25 februari 2008
Jag kör IE. mest för att jag alltid har gjort det och tycker det funkar klockrent. Tycker det e helt ovärt att dra hem nåt som redan finns som standard i windows. Kör Vista med nu så allting funkar kanon. Så nej, Firefox går fetbort.

Den modige svensken knyter näven i fickan och betalar snällt!
Varför köper man en högerstyd bil av en modell som finns som vänsterstyrd?
www.draminbil.nu

Oekonomisk, ja visst
966 Inlägg
25 februari 2008
Firefox, för att jag gillar det bättre

Lär dig flyga. 1. Hitta en plan mark 2. Kasta dig mot marken 3. Missa marken 4. Flyg
AMC Hornet projekt-tråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=47824

33 Inlägg
25 februari 2008
Körde IE förr men bytte till FF då man snabbt såg alla fördelarna . . och dom har redan nämnts i tråden.
Man kan ju ingetligen inte säga att det finns någon nackdel med FF jämfört med IE så. Aldrig att jag byter tillbaka.
Dock eftersom jag håller på med att göra hemsidor så får jag använda både IE & FF så att allt ser bra ut i båda läsarna.

9 108 Inlägg
25 februari 2008
Körde FF förut men nu har jag äkta Windows så då blir det IE 7 istället, man behöver inte ladda hem plugins och skit utan man vet hur allt fungerar ändå wink Störde mig enormt på nedladdningsrutan i FF.

Flikarna i IE7 är nog stulna rakt från FF men vaddå? Det funkar grymt bra så varför klaga smile

Sök