3596
Sök

Tråkigt med det som har hänt Boyd.

83 Inlägg
29 februari 2008
Smajly skrev:
Tråkigt när någon dör.

Inte för att jag tycker hans bilar är snyggast eller tycker om honom överhuvudtaget så är det ju synd.
Tycker inte det man ser av honom på TV gör honom till legend överhuvudtaget för inte i ett enda avsnitt har man sett honom vara med o bygga på en bil mer än nån skruv eller möjligtvis lackat en o annan kärra. Visst, legend kan han få vara i all ära men för mig blir han inte det.
Tacka vet jag Chip. Skruvar o blir skitig i verkstan, designar och lackar.. Inte konstigt att en hel del av Boyds anställda gick över till honom istället.

Ärligt talat så tror jag faktiskt han har fått sina händer skitiga också, han höll ju på ett tag... Att tro på allt man ser på TV är väl ungefär som att tro på allt som finns att läsa i Hänt Extra typ?

Han har ju inte skapat sig ett sånt rykte ur tomma intet..

"Boyd, whenever there are clouds in the heavens, we'll know it's you showing God how to do a great burnout. We love you and will deeply miss you. Your Family, Friends, and Fans."

MVH Henke
Senast redigerat av HenkeLindbom (29 februari 2008)

Henke Lindbom
Mjölby
Mazda RX-7 -93 vänsterstyrd, Saab 900 SE V6 vinterbil, Yamaha R1 -03 leksak!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 84&p=1

79 Inlägg
29 februari 2008
Kan inte säga att han va bland dom frälsta. Han va mer den som klagade o satte press på sina anställda kan förstå att folk har kommit och gått där. men men bra program va det. men vart redigt arg på dom flesta avsnitten undrar hur fan dom tänker me. Men men tycker dock chip foose e bland dom grymmaste helt jävla sjuk på o skissa o designa. men enligt som man har läst har visst chip jobbat för boyd därför dom e fiender. men men säger va ja tyckte men tyckta han va en jävla skit stövel oftast................................. SKa bli intresant o se imorn den 1 mars då skulle det komma lite nya episoder

Dra mig i draken!!!
616 Inlägg
29 februari 2008
Där ser man helt plötsligt så inser man att livet är för kort för att hålla på o leka...
daggs o göra nått vettigt kanske...

Mvh// Okim // Jocke

79 Inlägg
29 februari 2008
Han och DIane när dom va gifta startade firman i deras garage på 70 talet nångång. Tyckte det va svinit o sälja hjul firman och skicka me henne som hon sa ( E som att förlora ett barn) gillade hennes attityd hon påminner mycke om min morsa hehe. Gillade även hennes komentarer om Boyds nya kärring. haha. Men men som alla får göra får jue börja från grunden. Men va ja vet så startade BOYD och hans fru då Diane firman. Men tyckte dock boyd va oftast en jävla svin om inte Duane då fy fan men men. HAHA Elmia mässan 06 såg jag faktiskt Duane mötte han där inne fy fan så han spände sej haha

Motorburen Ungdom
499 Inlägg
29 februari 2008
Usch säger jag bara , han har varit som en idol , en förebild för mig. Att kunna få dom ideérna till en bil som han fick vore en dröm. Säger som på boyds hemsida " När vi ser moln på himelen vet vi att det är du som lär gud hur man ska göra en riktig burnout ". R.I.P Boyd!

Jag gasade upp den till 100 och slog i 2:an ..
Kolla in mitt projekt på mitt Galleri!
www.garaget.org/Triton

4 506 Inlägg
29 februari 2008
Jäkla tråkigt att det ska sluta för tidigt för folk.

R.I.P in Rod Heavan!

Kan du andas kan du dö.

TeamWCR.se
533 Inlägg
29 februari 2008
Smajly skrev:
Tråkigt när någon dör.

Inte för att jag tycker hans bilar är snyggast eller tycker om honom överhuvudtaget så är det ju synd.
Tycker inte det man ser av honom på TV gör honom till legend överhuvudtaget för inte i ett enda avsnitt har man sett honom vara med o bygga på en bil mer än nån skruv eller möjligtvis lackat en o annan kärra. Visst, legend kan han få vara i all ära men för mig blir han inte det.
Tacka vet jag Chip. Skruvar o blir skitig i verkstan, designar och lackar.. Inte konstigt att en hel del av Boyds anställda gick över till honom istället.

Även boyd har varit i den positionen. Vad vet folk om va han gjorde i garaget innan det börja sända på tv. För att bli världskänd pga bilar måste han ju ha börjat ngn stanns. Samma med Chip. Chip kanske är i det stadiet som boyd var för 20-30 år sen.

Hade du haft pengarna, makten och företaget tror ja du hade gjort exakt samma sak. lämnat "skitjobben" till andra.

8 883 Inlägg
29 februari 2008
Sedan att Chip Foose varit lärling hos Boyd, ja det vet vi ju sedan tidigare.
Att Chip skitar ner sig som någon skrev i ett tidigare inlägg stämmer, men han gör det bara när kameran är på! Inget ont om Chip men han gör inte mycket på sina bilar.

R.I.P
Boyd
Senast redigerat av Hamilton (29 februari 2008)

Fotograf på tierpidag.se

ingen livslust
169 Inlägg
29 februari 2008
John87 skrev:
Tyckte inte så bra om honom ändå.

Lika bra att han dog så kanske någon annan får chansen att visa sina talanger.

Fan du måste ha garagets minsta hjärna!!

Vila i frid!

Ska du va här inne så får du fan gå ut!

Avstängd
914 Inlägg
29 februari 2008
John87 skrev:
Tyckte inte så bra om honom ändå.

Lika bra att han dog så kanske någon annan får chansen att visa sina talanger.

Moget, jävla tönt

Vissa faller för grupptryck, jag faller för laddtryck!

Aktad Medlem
301 Inlägg
29 februari 2008
Mycket mycket Tråkigt, men grabbarna som jobbat för honom under åren kommer att ta med sig bitar av honom till många tuffa byggen framöver... vissa mer än andra som vi alla vet.

Hotrods ska väl nästan inte byggas av proffs, jag uppskattar bondmekade hotrods mer än miljonbilar med showlack...   men men..   tråkigt, all heder åt honom för det han gjort.

AT Däck
501 Inlägg
29 februari 2008
Vila i frid Boyd 1944 - 2008:(

R Däck och gatdäck Till Sveriges Lägsta Priser
AT Däck
www.atdack.se

811 Inlägg
29 februari 2008
R.I.P
Sett en massa av hans serie som går på discovery. grymt schyssta Rod's som dom gör. Tråkigt att höra om hans bortgång.

Meister
6 763 Inlägg
29 februari 2008
morganevelina skrev:
Mycket mycket Tråkigt, men grabbarna som jobbat för honom under åren kommer att ta med sig bitar av honom till många tuffa byggen framöver... vissa mer än andra som vi alla vet.

Hotrods ska väl nästan inte byggas av proffs, jag uppskattar bondmekade hotrods mer än miljonbilar med showlack...   men men..   tråkigt, all heder åt honom för det han gjort.

Precis. Rod bygger man själv. Men visst kan man inte så får man lämna bort de. big_smile

204 Inlägg
29 februari 2008
fan va tråkigt=(sad har följt alla hans program på discovery, kommer dom sluta göra program nu eller?
R.I.P

Meister
6 763 Inlägg
29 februari 2008
Fr3ddan skrev:
fan va tråkigt=(sad har följt alla hans program på discovery, kommer dom sluta göra program nu eller?
R.I.P

De har de redan slutat med. Tror att han blev osams med tv-ledningen eller vad de kan tänkas heta

Golfare
164 Inlägg
29 februari 2008
WeDo skrev:
Karl_Kravall skrev:
Alltid tråkigt när folk ramlar bort, kända eller inte.

Som många andra följt hans program på tv,
Fast jag mest sett han gå å gorma men händerna i fickan dom senaste programmen så har han vissat många gånger innan att han var en otrolig rod-byggare, sen är det ju oxå så att Tv-program brukar mer fokusera på allt snack och intriger istället för det dom verkligen jobbar med.

Chips byggen har dock fallit mej mer i smak och tycke, tråkigt att han och Boyd inte fick löst allt gammalt bråk. Både för Chip själv och för oss bilintresserade.

Även värt att nämna Roy, oxå han av av den "gamla skolan" dog för ett tag sen oxå,  hantverks legenderna var redan innan alldeles för få.

Hitta dock en del annan info på Wikipedia om hans död förutom den länk som finns:
"Until his death, Coddington had a 50,000 square feet (5,000 m²) garage located in La Habra, California and had 70 employees. He died on February 27, 2008 while working on a car. While underneath a new hot rod being constructed, the transmission slipped into gear and the vehicle rolled over his neck. He was killed instantly."
http://en.wikipedia.org/wiki/Boyd_Coddington

Vet inte vad som är sant om detta men det spelar iofs mindre roll

hmmm, står ju såhär nu....

"The cause of death has not yet been officially released, though. Coddington had been hospitalized shortly after the 2007/2008 holiday season. He was discharged but complained of continuing complications and was readmitted to a hospital near his home (Presbyterian Intercommunity Hospital in suburban Whittier.) There doctors made a diagnosis and he was rushed to surgery. Dates, treatment and diagnoses have not been reported at this time. There are numerous theories about the cause of his death, the continuing symptoms and the surgery, but no hard facts have come to light as of February 27, 2008, 8 pm Mountain DST"

säkert så att det är ändrat nu, har inte kollat sen ja posta sist.
Fördelen och nackdelen med Wikipedia är ju att fakta kan ändras/rättas till.
Som ja skrev så visste ja inte vilket som stämde eftersom ja hittade fler sidor som ref till samma sak som Wikipedia skrivit och därför valde att flika in att jag hittat andra uppgifter oxå.
Men som sagt, tråkigt oavsett.

558 Inlägg
1 mars 2008
Undrar vad som händer med hans företag nu.

R.i.p

8 883 Inlägg
1 mars 2008
744tic skrev:
Undrar vad som händer med hans företag nu.

R.i.p

Ja han lämna ju fru och 5 söner så dom kanske driver det vidare.

Fotograf på tierpidag.se

Sök