Lackade mina insatser svarta med bra mycket snyggare än kromade Kul att följa detta projekt o kanske få ideér
Jo det är stor skillnad! Tack för kommentaren
gentoo skrev:
Det är väl dags för mig att lämna en kommentar här också smile Detta är en av de trådarna som fick mig att köpa min kära V40 och jag har inte ångrat mig ännu! Vad har du för planer för spoiler och kjolar då?
Det var väldigt kul att höra! Angående kjolpaket så blir det Realcars Dynamicpaket, men jag har inte bestämt mej än om jag ska ha dynamickjolarna eller inte. Jag gillar inte dem riktigt, de passar inte ihop med resten av paketet
BuuMi skrev:
Fint Thomas
Börja montera nu
Nej nej, mycket som ska plockas sönder ännu
V40ThoppE skrev:
håller med bara plockat sönder bilen hitills, skit nyfiken på hur det kommer att se ut när det är på plats
Måste göra dej besviken nu, för det är mycket kvar att riva än
Fortsatte idag att riva inredningen, första att göra på listan var att plocka bort ratten och det kan jag säga var ganska pirrigt Man ville ju inte få en airbagdyna i ansiktet medan man skruvade
Sen fortsatte jag med att ta loss enheten med blinkers- och vindrutetorkarspakarna:
Och efter det var det bara att dra ut brädan en bit och försöka få loss clipsen som höll fast kabelhärvan:
Och efter en stunds trixande hade jag ut brädan!
Efter att jag fick ut brädan skruvade jag isär över- och underdelen eftersom de ska målas i två olika färger.
Underdelen:
Överdelen:
Tog loss plastlistorna där luften kommer in som blåser mot rutan:
Två bitar föll bort under dagens arbete som jag inte fick nån uppfattning om var de ska vara, hoppas de inte är så viktiga
Idag har jag varit och kollat på tyger till dörrsidorna och sätena som ska kläs om men hittade ingen som riktigt intresserade, ska åka till ett annat ställe imorgon och kolla på fler tyger
Igår skruvade jag bort stolarna för att sen ta bort golvmattan och alla lösa bitumen/dämpmattor under så nu är hela inredningen rensad! Var lite pirrigt igen att ta bort stolarna som har airbag i sej, speciellt när vi märkte att det inte går några kablar till airbaggen utan den utlöses av sensorn som sitter i stolsidan Idag blev sidokjolana och diverse andra delar löstagna, passade också på att städa garaget lite
Så här ser det ut nu:
Funderar ändå på skippa omklädningen av sätena och lägga i 2 såna här istället...