4190
Sök

Bra och billig dump till LTT?

1 675 Inlägg
28 februari 2008
Trådstartare
Hej.
Undrar någon sida som säljer bra men billiga dump ventiler till lätt rycks turbo 945, B230 FK?

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!

-utan 940
1 728 Inlägg
29 februari 2008
Den har redan en dumpventil så du behöver inte köpa nån.

EinarL lämnar ALDRIG ngt åt slumpen!
77 Inlägg
29 februari 2008
Bra att veta om bilen innan man frågar...

Ifrågasätt ALDRIG EinarL!
P.S ngt SBP finns ej!!! www.bilprovningen.se D.S

1 675 Inlägg
29 februari 2008
Trådstartare
Men vill ha en med lite goare ljud;)

136 Inlägg
29 februari 2008
man ska inte köpa billigt skräp för det funkar inte,, ska man ha en så är det en hybrid som kostar ca 2 papp, kommer streetside har en sådan och den ska funka till ft/fk för annars får du problem med motorn för den gillar inte öppna eller kalle anka dumpar, köp en riktig sådan så fall, annars så är det att kasta de hundra lapparna i sjön, för de funkar inte med sånna billiga kina dumparna

man måste våga satsa för att kunna vinna

1 675 Inlägg
29 februari 2008
Trådstartare
Har någon sida som säljer sådana då;)

-utan 940
1 728 Inlägg
29 februari 2008
http://www.jbraceparts.se/prodk25.htm
Köp bensin för pengarna istället...

1 675 Inlägg
2 mars 2008
Trådstartare
Den är bra?

77 Inlägg
3 mars 2008
nej...men vill man att bilen ska låta som en läckande gummibåt så är det den du ska ha!
Tycker det är ganska dumt att lägga pengar på något som folk garvar åt och stör hela samhället nattetid!
En 940 som väsnas är inte tufft!

Dumt å väsans i onödan!

1 231 Inlägg
3 mars 2008
EinarL skrev:
nej...men vill man att bilen ska låta som en läckande gummibåt så är det den du ska ha!
Tycker det är ganska dumt att lägga pengar på något som folk garvar åt och stör hela samhället nattetid!

Dumt å väsans i onödan!

moget svar , har du inget vettigt att säga som hjälper honom kan du väl likagärna skita i att svara ...

Hybrid dumparna på streetside är helt ok faktiskt , kikar på den.

77 Inlägg
3 mars 2008
Tigerofsweden skrev:
EinarL skrev:

Dumt å väsans i onödan!

moget svar , har du inget vettigt att säga som hjälper honom kan du väl likagärna skita i att svara ...

Vadå, jag försöker ju bara hjälpa grabben att spara pengar och lägga dem på vettigare saker.

Ifall du nu kan läsa, vilket jag inte tror så är det inte bara jag som tycker så. De flesta som skrivit innan mig säjer i pincip samma grej.

Dumt att slänga ut pengar på ngt som han redan har fast låter mindre, då kan man hellre kirra en megafon å sitta och skrika i bilen ist.
Eller ungefär som att fixa en ny brud som var lika bra som den man hade innan fast hon gnäller mera. Helt förbannat ologiskt!?!?!?

465 Inlägg
3 mars 2008
EinarL skrev:
Tigerofsweden skrev:
EinarL skrev:

Dumt å väsans i onödan!

Vadå, jag försöker ju bara hjälpa grabben att spara pengar och lägga dem på vettigare saker.

Ifall du nu kan läsa, vilket jag inte tror så är det inte bara jag som tycker så. De flesta som skrivit innan mig säjer i pincip samma grej.

Dumt att slänga ut pengar på ngt som han redan har fast låter mindre, då kan man hellre kirra en megafon å sitta och skrika i bilen ist.
Eller ungefär som att fixa en ny brud som var lika bra som den man hade innan fast hon gnäller mera. Helt förbannat ologiskt!?!?!?

vill killen ha en dump som låter mer låt han köpa det!  jag har läst det du skriver å det är inget svar han letar efter!

77 Inlägg
3 mars 2008
laaantz skrev:
EinarL skrev:
Tigerofsweden skrev:

vill killen ha en dump som låter mer låt han köpa det!  jag har läst det du skriver å det är inget svar han letar efter!

Jovisst kan jag hjälpa honom, ta bort själva återcirkulationen (inte dumpen) och svarva en ny tratt som du skruvar dit på återcirkulatinens utblås på dumpen så det blir en öppen, Tada!
En fullt fungerande och pålitlig öppen "orginaldump", han kanske inte ens behöver svarva en tratt, finns säker en färdig i plast eller ngt...
Senast redigerat av EinarL (3 mars 2008)

1 675 Inlägg
3 mars 2008
Trådstartare
okej. kanske ska satsa på ett öppet filter istället?

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
3 mars 2008
940 är känd för att vara känslig mot öppna dumpar så ifall du vill ha dump så köp hybrid, annars ger öppet filter bra med ljud i 940...

annars kan du även köra med öppen dump ifall du spänner den lite hårdare så den inte står öppen på tomgång, men det är inte jätte snällt mot turbon...

en bra hybrid: http://www.jbraceparts.se/prodk25.htm
Senast redigerat av Xoff (3 mars 2008)

948 Inlägg
3 mars 2008
volvo_1987 skrev:
okej. kanske ska satsa på ett öppet filter istället?

ja verkligen.. och iom du har ltt:n där du inte har så mkt laddtryck (om du nu inte har ökat laddet) så får du knappt nått dumpljud av en öppen dump för dom är mer konstruerade för högre ladd och öppen dump är svårt att få till att funka bra i 940 jag fick inte min att fungera optimalt. så orginal återströmningsventil duger gottoch med ett öppet filter så får du lite pysch ljud öker du laddet, lite mer pysch ljud wink
Senast redigerat av TobbeTT (3 mars 2008)

-utan 940
1 728 Inlägg
4 mars 2008
volvo_1987 skrev:
kanske ska satsa på ett öppet filter istället?

Ja, du riskerar åtminstone inte att bilen går sämre. Du kommer få ett hörbart insugsljud samt ett dumpljud som låter som en slapp fis. Tänk på att ett öppet filter renar mycket sämre och måste göras rent samt smörjas in med specialolja. Jag ser sportluftfilter som ett nödvändigt ont, kör med ett själv för att jag trimmat såpass mycket att originalfiltret blev en flaskhals.

Sök