3862
Sök

Köra med sinter lamell och orginal t-platta, måste jag svarva svänghjul???(Volvo 740)

262 Inlägg
29 februari 2008
Trådstartare
#1
Hejsan
För det första jag kör med en Volvo 740 tic -90 med b230ft och M46OD låda och ett väldigt tjockt svänhjul.

Det är så att jag köpt en 6 puckad lamell och ska köra med en orginal tryckplatta, så fick jag höra av dom jag köpte tryckplattan av (KG-Trim) att jag måste svarva ner 1mm på slitytan på svänghjulet. Dom jag köpte lamellen av (lamell.se) hade aldrig varit med om detta. :S
Nu undrar jag om det finns någon som har erfarenhet utav detta att sinter lamellen är 1-2mm tjockare än orginal. Märket på lamellen är KEP


Snälla hjälp mig
Tack på förhand
Mvh/ Micke

Mikael Holmkvist Reschke
mickehr@hotmail.com

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
29 februari 2008
#2
varför kör du inte med förstärkt tryckplatta å org lamell håller bättre ?

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

262 Inlägg
29 februari 2008
Trådstartare
#3
För att den kostar lite mer, är inte så gammal och har därför en begränsad budget:)

Mikael Holmkvist Reschke
mickehr@hotmail.com

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
29 februari 2008
#4
okey smile men tuvär kan jag inte hjälpa din med svaret sad

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

69 Inlägg
20 mars 2008
#5
jag köpte sinter på lamells sida och det funkar bra med org tryckplatta och org svänghjul

hoppas du får ihop det


262 Inlägg
21 mars 2008
Trådstartare
#6
Ok Tack, har monterat ihop motorn etc och satt i motorn i karossen, men nu vet jag att det funkar

Mvh micke

Mikael Holmkvist Reschke
mickehr@hotmail.com


Sök