Det är så att jag nyligen upptäckte att min vindruta har blivit repat av torkarna. Massor av små rispor som syns väldigt bra i solen. Bilen är bara 6 månader gammal och jag har aldrig använd isskrapa, bara deicer.
Kör man i ett grustag och använder stålborste för att rengöra rutan så har du bara dig själv att skylla, men vid normal användning tycker jag det känns aningen kasst. Åk förbi Honda och fråga vad de skulle kunna göra åt saken (på garanti förståss). Lycka till! //Johannes
Tror knappast garanti gäller sånt slitage... Låter mer som slitage slitage.. Hur lägger torkarna på spolarvätska ? felinställda munstycken kanske det kan vara d lilla som gör det.. Jag använder aldrig mina torkare.. Har rutytbehandling på å tvättar ofta.. har inget behov av torkarna
Tror knappast garanti gäller sånt slitage... Låter mer som slitage slitage.. Hur lägger torkarna på spolarvätska ? felinställda munstycken kanske det kan vara d lilla som gör det.. Jag använder aldrig mina torkare.. Har rutytbehandling på å tvättar ofta.. har inget behov av torkarna
du mmåtte ju använda dem i snö eller regnväder`?
..nope.. skiten åker av ändå.. Har på TC nano's variant nu men funkar lika bra me wax å skoj fast d håller inte lika länge.. Torkar hellre av rutan än använder torkarna.. dock inte i farten Sen så kan d bero på att mina torkararmar e lite felkonstruerade å drar i huven varje gång dom viftar så ja använder ogärna dom
Det är väll helt OK pris med tanke på vad ett rutbyte skulle kosta.
Jag skall definitivt hälsa på dem på Honda så snart jag har tid och det är soligt ute. Tänkte bara höra med er först. Jag är pedantisk och sköter mina saker väldigt bra, speciellt bilar. Och just därför har jag det svårt att acceptera en så pass snabbt slitage. Jag kollade dessutom på flera bilar som är äldre än min och som inte alls har fått samma vård. Rutorna på dem var helt OK (bortsett från repor orsakade av isskrapor).
En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område! Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!