4349
Sök

Repad vindruta efter 6 månader. Normalt eller?

304 Inlägg
29 februari 2008
Trådstartare
Tja alla! big_smile

Det är så att jag nyligen upptäckte att min vindruta har blivit repat av torkarna. Massor av små rispor som syns väldigt bra i solen. Bilen är bara 6 månader gammal och jag har aldrig använd isskrapa, bara deicer.

Är det något att reklamera?

I have my own race...

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
29 februari 2008
betyder att du torkat med massa skit på rutan/på torkarbladet och finns ingen annan än dig själv att skylla för det.

TVÄTTA OFTA samt om du kan använda torkarna ANVÄND MYCKET SPOLARVÄTSKA!

304 Inlägg
29 februari 2008
Trådstartare
Tvättar bilen nästan varje vecka. Alltid spolar rikligt med spolarvätska.

I have my own race...

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
29 februari 2008
Kör man i ett grustag och använder stålborste för att rengöra rutan så har du bara dig själv att skylla, men vid normal användning tycker jag det känns aningen kasst. Åk förbi Honda och fråga vad de skulle kunna göra åt saken (på garanti förståss).
Lycka till!
//Johannes

Rock'n Roll

1 050 Inlägg
29 februari 2008
Undersök torkarna så att gummit ej släppt från metallen. i så fall kan det bli ännu värre. big_smile

Alla sätt är bra...utom de dåliga.

Miklen
1 mars 2008
Tror knappast garanti gäller sånt slitage... Låter mer som slitage slitage.. Hur lägger torkarna på spolarvätska ? felinställda munstycken kanske  det kan vara d lilla som gör det.. Jag använder aldrig mina torkare.. Har rutytbehandling på å tvättar ofta.. har inget behov av torkarna smile

1 217 Inlägg
1 mars 2008
Det är glas. Du kan repa det lika bra dagen efter inköp som 25år efter.

Stressfläkt Racing
337 Inlägg
1 mars 2008
Miklen skrev:
Tror knappast garanti gäller sånt slitage... Låter mer som slitage slitage.. Hur lägger torkarna på spolarvätska ? felinställda munstycken kanske  det kan vara d lilla som gör det.. Jag använder aldrig mina torkare.. Har rutytbehandling på å tvättar ofta.. har inget behov av torkarna smile

du mmåtte ju använda dem i snö eller regnväder`? tongue

Miklen
1 mars 2008
psilo skrev:
Miklen skrev:

du mmåtte ju använda dem i snö eller regnväder`? tongue

..nope.. skiten åker av ändå.. smile Har på TC nano's variant nu men funkar lika bra me wax å skoj fast d håller inte lika länge.. Torkar hellre av rutan än använder torkarna.. dock inte i farten wink Sen så kan d bero på att mina torkararmar e lite felkonstruerade å drar i huven varje gång dom viftar så ja använder ogärna dom big_smile

Utbildad proffsamatör
785 Inlägg
1 mars 2008
Man kan polera bort små repor i vindrutan. Vet inte hur man gör, men vet att det går och att folk gör det. smile Typ polermedel för glas. Googla smile

304 Inlägg
1 mars 2008
Trådstartare
PointMan skrev:
Man kan polera bort små repor i vindrutan. Vet inte hur man gör, men vet att det går och att folk gör det. smile Typ polermedel för glas. Googla smile

Har googlat... men har inte hittat något. Bilglas firmor brukar notera att de INTE polerar rutor.

Fast det känns konstigt. Vi kan flyga i rymden men vi inte kan polera bilglas lol

I have my own race...

12 Inlägg
1 mars 2008
http://www.lj-trading.se/webshop/index. … ductId=219

Detta medel funkar till mindre repor.

MVH / Daniel

helt galen
388 Inlägg
1 mars 2008
vitaminburken skrev:

MVH / Daniel

Gulp, dyyyrt, finns inget likvärdigt billigare?

Varför åka fort när man kan åka brett?

3 121 Inlägg
1 mars 2008
Volvotjej84 skrev:
vitaminburken skrev:

MVH / Daniel

Gulp, dyyyrt, finns inget likvärdigt billigare?

Tror det är ganska drygt och flaskan räcker nog till ett antal behandlingar.

304 Inlägg
1 mars 2008
Trådstartare
Det är väll helt OK pris med tanke på vad ett rutbyte skulle kosta.

Jag skall definitivt hälsa på dem på Honda så snart jag har tid och det är soligt ute. Tänkte bara höra med er först. Jag är pedantisk och sköter mina saker väldigt bra, speciellt bilar. Och just därför har jag det svårt att acceptera en så pass snabbt slitage. Jag kollade dessutom på flera bilar som är äldre än min och som inte alls har fått samma vård. Rutorna på dem var helt OK (bortsett från repor orsakade av isskrapor).

I have my own race...

Smålänning
7 887 Inlägg
1 mars 2008
Vagnskadegarantin? Täcker inte den det?

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Sök