3571
Sök

Ojämn tomgång

16 Inlägg
2 mars 2008
Trådstartare
Tjena, har fått avgasläck ordentligt vid mittersa burken på min 240 men ska inte fixa de förens 1 vecka innan bes som är 17e mars då de får bröla ett tag till :)  Nu till frågan, den har börjat fått lite, lite ojämn tomgång nu...kan de bero på att han har lite motstånd med att få ut luften? 

Tack för svar/Fille

Förjaevle Brao
555 Inlägg
2 mars 2008
mja, de e nog inte omöjligt, men tycker inte de skulle påverka tomgången?

SAAB♥SUBARU
1 636 Inlägg
2 mars 2008
Jag fick panik för några veckor sen då min bil hade väldigt ojämn tomgång, men när bensinen började tryta och jag tankade ny så försvann det. Så jag antar att jag hade lyckats tanka dålig bensin eller någonting sådant.

16 Inlägg
4 mars 2008
Trådstartare
För nu går han upp och ner med kanske 300 varv hela tiden och läcker ganska mycket (enligt mig själv)  har de nått med de o göra eller är de nått med ström att göra...?  Satt ny rotor och fördelare på när ja köpte bilen för nån månad sen men har ju sotat ur den rätt duktigt nu när den e i mina ägor..kan de ta stryk tror ni eller?  Tack för svaren! tongue

801 Inlägg
6 mars 2008
känner inte till volvo så bra, men om det är insprutning så köp en RÖD STP-flaska, det smörjer spridarna. det kan hjälpa. men vet INTE om det funkar till förgasar motorer.

Sök