4177
Sök

Laddtrycksmätare från micro?

1 131 Inlägg
3 mars 2008
Trådstartare
Vågar man köpa en laddtrycksmätare från micro?
Bra kvalité?

Vit sådan kostar 400:-

369 Inlägg
3 mars 2008
Det bror på hur bra kvalité du vill ha, jag personligen skulle satsa en för ca 600-800kr för att vara på den säkra sidan, trotts allt, man får ju det vad man betalar för, men visst tror jag att de funkar helt ok...
Senast redigerat av turbos4 (3 mars 2008)

Avant för varje slant.

1 131 Inlägg
3 mars 2008
Trådstartare
turbos4 skrev:
Det bror på hur bra kvalité du vill ha, jag personligen skulle satsa en för ca 600-800kr för att vara på den säkra sidan, trotts allt, man får ju det vad man betalar för, men visst tror jag att de funkar helt ok...

sant. någon som vet vart man kan köpa bra laddtrycksmätare i trollhätte-området?

945 Inlägg
3 mars 2008
satsa på en metare från autometer.
Ring till jöran på persåkers speedshop.
Han skickar en till dig mot postförskott.

blinka blått om du vill rejsa!

EinarL lämnar ALDRIG ngt åt slumpen!
77 Inlägg
3 mars 2008
Köpte en förrut från Micro, men jag slängde den efter jag testmätt med mina mätistrument.
Så bra var den.

Men när man åker trimmad sugmotor så slipper man detta problem!

Ifrågasätt ALDRIG EinarL!
P.S ngt SBP finns ej!!! www.bilprovningen.se D.S

1 688 Inlägg
3 mars 2008
Jag kör på biltemas laddtrycksmätare, fungerar klockrent. Bilen skall ladda 1.05 bar och den visar pyttelite över 1 bar, bra nogranhet för att vara en budget-mätare big_smile

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

Med.lem
3 759 Inlägg
3 mars 2008
Losgard skrev:
Jag kör på biltemas laddtrycksmätare, fungerar klockrent. Bilen skall ladda 1.05 bar och den visar pyttelite över 1 bar, bra nogranhet för att vara en budget-mätare big_smile

Hur vet du att bilen "ska" ladda 1.05 då? roll

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

EinarL lämnar ALDRIG ngt åt slumpen!
77 Inlägg
3 mars 2008
Men de står ju i bruksanvisningen. ASG
Herregud vad folk tror på lite torkat bläck på ett papper...

Ifrågasätt ALDRIG EinarL!
P.S ngt SBP finns ej!!! www.bilprovningen.se D.S

1 688 Inlägg
3 mars 2008
Enligt instruktionsboken skall den ladda 1.05 bar, och att mätaren visar precis över 1 bar gör ju inte saken sämre.

Dessutom är det elektroniskt styrt, det bör fungera korrekt med tanke på vad den skall ladda, och vad den nu laddar.

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
3 mars 2008
EinarL skrev:
Köpte en förrut från Micro, men jag slängde den efter jag testmätt med mina mätistrument.
Så bra var den.

Men när man åker trimmad sugmotor så slipper man detta problem!

Rent teoretiskt: hur vet du att dina mätare visar rätt? kan ju rent av också vara dåligt kalibrerade... tongue

jag tror inte att billigt visar mycket sämre än dyrt, just vad det gäller mätare tror jag man betalar mycket för märket...

Och om du åker trimmad sug motor varför köpte du en laddtrycks mätare från början då? wink
Senast redigerat av Xoff (3 mars 2008)

1 131 Inlägg
3 mars 2008
Trådstartare
Blev en från BSR å ett öppet filterpå det, så får hoppas att det är bra grejer

Sök