3033
Sök

dålig väghållning?

16 Inlägg
3 mars 2008
Trådstartare
#1
hejsan alla som kan komma med tips o kommentares o hjälp. jag har en Audi a3 1,8t ifrån 00 som jhar väldigt dålig väghållning och kränger för mycekt om man åker tex i 30 i en rondell. och släpper i bakvangen i 100 om e de en rätt vanlig kurva alltså inte ås skarp.. jag misstänker dålig fjädring bak. men är inte alls säkert om det är så.. tacksam för hjälp  MVH// Jonas Rönnbäck

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär" Fattaru?

Evolution Garage
394 Inlägg
3 mars 2008
#2
Kan vara allt möjligt, en fjäder som gått av, dåliga fjädrar/dämpare, utslitna bussningar i bakvagn/framvagn, dåliga däck. Det finns mycket att välja på.
Ta och se över dessa delar av bilen så finner du garanterat felen!

Projekttråd: Volvo 242 med 2JZ
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage

VW-nörd?
4 332 Inlägg
3 mars 2008
#4
Skulle kontaktat en versktad direkt iaf, så ska den ju absolut inte uppföra sig, aldrig upplevt nåt sånt på min golf :S


16 Inlägg
3 mars 2008
Trådstartare
#5
Mortalis skrev:
Skulle kontaktat en versktad direkt iaf, så ska den ju absolut inte uppföra sig, aldrig upplevt nåt sånt på min golf :S
nä precis, och golf o a3 är ju inte allt för långt ifrån varandra liksom.... tonguebig_smileneutralsmilesadcoolrollmadloltonguehmmwinkyikesbig_smilesadneutralsmile


Tack för alla svar jag får

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär" Fattaru?

16 Inlägg
3 mars 2008
Trådstartare
#6
henkebenke skrev:
trasig krängningshämmare?
tror inte att det är så faktist, men de kan ju va så. bytte kränginghemmare fram för ett tag sen då gick min verkstad igenom hela bilden, och de va inget fel sa dem.. men kan ha hänt efter fast jag tycker den kännts likadan hela tiden.sad

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär" Fattaru?

Maskinbefäl
1 038 Inlägg
4 mars 2008
#7
Uppför den sig oroligt på vägen också? Gissar på taskig stötdämpare fram! Gungar bilen mycket om du kör över en ojämnhet?

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...

1 703 Inlägg
4 mars 2008
#8
Skulle ju kunna vara hjulvinklarna som står överdrivet fel. Hittar du inget annat fel, gör en 4hjulsinställning.


16 Inlägg
4 mars 2008
Trådstartare
#9
zovix skrev:
Uppför den sig oroligt på vägen också? Gissar på taskig stötdämpare fram! Gungar bilen mycket om du kör över en ojämnhet?
om vi säger att jag åker i 50 o svänger snabbt hit o dit några ggr de som rä ojämt då är inte fram, utan bakvangen bad däcken som gungar mest lr släpper.... är de grus kan jag förstå de men helvette inte på asfalt.. fast de släpper inte i 5 de kränger men i 70 - 80 kan de släppa de har den gjort.. när jag lekt:P  Och den uppförsig inte sådär oroligt som jag tror du menar. utan den liksom nästan som de e dålig vikfördelning mellan framen o baken..mad

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär" Fattaru?

16 Inlägg
4 mars 2008
Trådstartare
#10
henkebenke skrev:
Skulle ju kunna vara hjulvinklarna som står överdrivet fel. Hittar du inget annat fel, gör en 4hjulsinställning.
okej men vad är det då? de en gång nånting på besiktningen så sa han att de va nåt med länk arms lagret höger fram, men de eva 3 4 år sedan och ska va fixat. iår sa han ingeting på besiktningen..

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär" Fattaru?


Sök