3651
Sök

Fördelar/Nackdelar Saab 9-3 AERO SS vs Volvo S60 T5?

39 Inlägg
4 mars 2008
Trådstartare
Hej! jag har funderingar på att köpa någon utav dessa två bilarna? årsmodell runt -03! men jag vet inte vilken jag gillar bäst!? men ni som kan dessa två bilarna bra! fördelar? nackdelar? jag tycker båda är grymt snygga!

tack på förhand

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
4 mars 2008
Utseendet har inte mycket mer körkänsla att göra.

Provkör båda och säg vad du tycker om bilarna. Sen kan du börja tänka på vilken du gillar bäst.
Om du redan kört båda så berätta lite vad du tyckte så får vi se vilken det lutar åt smile

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

127 Inlägg
4 mars 2008
Det är väl en smaksak egentligen. SAABen har bra väghållning, skön motor och inredning och ser bra ut. Volvon har en ganska så trimvänlig motor, skön att åka i och funkar bra överlag.

SAAB:en gillar inte riktgt effekter över 300 pållar utan att byta lite delar i bottendelen, medan volvon säkert kan stå pall för lite mer..

julgran
214 Inlägg
4 mars 2008
Volvo´n har snyggare inredning och skönare stolar. Bättre motor, både hållbarare och större vad jag fått erfara av.

Saaben är snyggare från utsidan, ser sportig ut men inredningen och motorn är inget att hurra för, iaf inte vad jag tycker.
Sen är original stereon i saab skit, iaf om du hade tänkt att spela hög musik.

Volvoit - lagd åt vänster
946 Inlägg
4 mars 2008
Saaben har ju en cylinder för lite... smile Nej, men jag hade helt klart valt Volvon - utan tvekan. Åker fint i dem, dessutom snyggare än Saaben. smile MVH

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -

Mångsysslare
303 Inlägg
4 mars 2008
Beror ju på va du e ute efter ??? har sj köpt en saab 93ss aero och sänkt den 45mm och har 235-35-19 och den är fruktansvärt bra väghållning och körkännsla i, men för en som inte gillar en stel och stötig bil är de inget att rekomendera ,
känns dessutom pigg för sina 210 kh lite gokart kännsla , är VOLVO besatt men är faktist imponerad av körkännslan i 93SS AERO helt klart ,
så mitt råd TEST KÖR båda bilarna ,

8 883 Inlägg
4 mars 2008
Du måste helt enkelt testa båda bilarna för att veta vilken som passar just dig.
Är sjukt nöjd med 9-3an och som någon skrev så är det lite som en gocart på små vägarna.
Väghållningen är helt suverän med ESP och ReAxs.

Lycka till med ditt bilval!

Fotograf på tierpidag.se

Medlem 34530
908 Inlägg
4 mars 2008
daveJR skrev:
Hej! jag har funderingar på att köpa någon utav dessa två bilarna? årsmodell runt -03! men jag vet inte vilken jag gillar bäst!? men ni som kan dessa två bilarna bra! fördelar? nackdelar? jag tycker båda är grymt snygga!

tack på förhand

Snacka om att sätt två motpoler mot varandra, det är svårt att få ett vettigt svar. då vi som älskar saab kommer att rösta för den och samma för volvofansen. Så gör som det sagts tidigare. Provkör båda, försök att få till att du lånar båda två samtidigt en helg och jämför. Skriv ner innan vad du vill ska finnas och vad som är viktigt. Sedan prickar du bara av vad som stämmer in när du provkör respektive bil smile Lätt som en plätt och lycka till.

Men jag skulle definitiv välja SAAB:en big_smile

mch
Victor

Mitt nya projekt, Brother Edition
"Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)

2 164 Inlägg
4 mars 2008
När de gäller trim till dom olika modellerna är ju 2,0T i saaben inte riktigt än kommit ut med så mycket trim till. De börjar men inte så stor utsträckning som till en Turbo 5an i volvo.

Men väghållning är ju saaben bättre men de är ju vilket du vill ha av en bil som avgör.
De är ju du som väljer.

MVH

F

Sök