3068
Sök

Orkeslös/Slö volvo 745?!

158 Inlägg
4 mars 2008
Trådstartare
ska besikta bilen 28mars tongue så kanske får lov att ha den slö som fan fram tills dess o hoppas den går igeom , sen rensa katten eller nåt:P hehe

"Objects in mirror tend to dissapear"

143 Inlägg
4 mars 2008
Hej     Hade du bytt bränslefilter än? Kan vara det, gasa på kraftigt i uppförsbacke, tvekar motorn då, så är det typiskt. Har du däremot bytt bränslefiltret under de senaste 2-3 åren, är det väl däremot mindre sannolikt.

961 Inlägg
4 mars 2008
eller sopppa pumparna som börjar ge vika ..

Pure DieselPower

158 Inlägg
4 mars 2008
Trådstartare
ska prova byta soppa filter imorn,hann inte iväg o köpa nåt idag!. Återkommer imorn om de blev nån skillnad! tackar så mycket för alla seriösa svar! MVH

The one and only
1 091 Inlägg
4 mars 2008
2 sidor o ingen som har frågat om felkoder yikes Kommer det inga felkoder kan det vara kamremen som har hoppat över en kugge eller nåt för då hamnar tändningen fel.

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.

158 Inlägg
4 mars 2008
Trådstartare
har ej kollat felkoder,glömt hur man gör,sökte på google men hitta inge vettigt eller oxå sökte jag efter fel saker,nån som vet hur man gör eller har nån bra länk som beskriver hur man gör? gärna med va dom betyder oxå...kommer inte ihåg men visar väl olika många "blinkningar" typ 1-2-3 eller nå?..

VolvoRaggare
55 Inlägg
4 mars 2008
du har en box vid vänster fjäderbens torn, öppna locket på den och stoppa ner den lösa kontaktsladden i hål 2 för tändsystem eller hål 6 för bränslesystem, slå sen på tändningen o håll inne knappen i en sekund så kommer dioden börja blinka, räkna då antal blinkningar per sekvens, (alltså: tex 2 blink sen uppehål 1 blink, uppehåll, 3 blink.     då har du fått fel kod 213, till exempel)

kolla kontakt 2 o 6, felkod 111 betyder att inget fel påträffats,

får du annan kod posta dem här så berättar jag vad dem står för, har en lista i bilen.

Volvo For Life - Never Leave The B Engines

VolvoRaggare
55 Inlägg
4 mars 2008
om lambasonden är kass så visar felkoderna detta

158 Inlägg
4 mars 2008
Trådstartare
okok,ska kolla upp de där med felkoder imorgon..

"Muz" : lambdasond? -De borde väl visas på felkoder imorn,om de finns nåra,eller hur kan man annars kolla funktionen på den?

snel hest
152 Inlägg
5 mars 2008
hmm, Jag känner igen mig i problemet ganska väl!.. Har också en 745 med F motorn, när jag ligger och kör på jämn gas kan den "dö pyttelite" alltså bara dö o starta direkt.. Är din likadan?

Har 745 med f motorn en avläsare för felkoder?..eller är det nåt man måste köpa till, för att kolla felkoder?

509 Inlägg
5 mars 2008
Har vart ut för att luddet i ljuddämparen har satt igen röret, den gick normalt upp till 2500 rpm å sen orkade den inte mer. Riv ner hela avgassystemet å kör en runda, du kan ju kanske ha fått ett dåligt system.

VolvoRaggare
55 Inlägg
5 mars 2008
-Sjoblom- skrev:
hmm, Jag känner igen mig i problemet ganska väl!.. Har också en 745 med F motorn, när jag ligger och kör på jämn gas kan den "dö pyttelite" alltså bara dö o starta direkt.. Är din likadan?

Har 745 med f motorn en avläsare för felkoder?..eller är det nåt man måste köpa till, för att kolla felkoder?

där sitter en felsökningsbox vid vänster fjäderbenstorn för att kolla felkoder ja

158 Inlägg
5 mars 2008
Trådstartare
Har kollat felkoder nu:

Hål 2:  3-1-2

Hål 6: 1-1-1

Så om nån vet vad detta vetyder så skriv gärna.

Hål 6 (bränsle) verkar d einte vara å fel iaf,inte nå elektriskt,kan väl säkert vara filtret då ändå? eller?

158 Inlägg
5 mars 2008
Trådstartare
har letat reda på vad felkoden betydde: knacksensor saknar signal eller liknande iaf, Men så radera jag felkoden o va ute o körde lite i typ en halvtimme o kolla felkod igen,men inte kommit nån ny? kan de ta lång tid innan de kommer tillbaka? eller om knacksensorn är trasig så tycker jag att de borde komma tillbaka på en gång? eller?...

Bilen känns fortfarande slö iaf,så ska nog kolla över de där med soppa filter idag!..

8 156 Inlägg
5 mars 2008
Drar den mer än vanligt också?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

snel hest
152 Inlägg
5 mars 2008
-Hur ser den där felsökningsboxen ut?.. Hittar ingen som verkar vara en sådan i min? ;(

VolvoRaggare
55 Inlägg
5 mars 2008
Booornis skrev:
har letat reda på vad felkoden betydde: knacksensor saknar signal eller liknande iaf, Men så radera jag felkoden o va ute o körde lite i typ en halvtimme o kolla felkod igen,men inte kommit nån ny? kan de ta lång tid innan de kommer tillbaka? eller om knacksensorn är trasig så tycker jag att de borde komma tillbaka på en gång? eller?...

Bilen känns fortfarande slö iaf,så ska nog kolla över de där med soppa filter idag!..

felkoderna sparas tills man raderar dem, så de kan ha varit ett fel som inträffat för 10 år sen.
har den inte kommit tillbaka så är de kanske lugnt men kolla anslutningen till knacksensorn för att vara säker, eventuellt byta den, tar 2 min.

355 Inlägg
5 mars 2008
om knaksensorn är paj kan väll tändningen sänkas automatiskt till 10grder å då lär ju bilen bli slö

245 Inlägg
5 mars 2008
testat med å nolla boxen?

BMW 540 e39 -97
940Turbo -91 brukis *såld* BMW 318is e36 -92*såld*
240GLT -83 projekt *skrotad* 240DL -85 möjligt tidsfördriv *skrotad*
LEG. åkafrånpolisåcykla6månder *genomförde kursen med bravur*

Sök