2520
Sök

Ford Fiesta 1,1i -90 startar inte!

Våga Vägra Volvo!
326 Inlägg
4 mars 2008
Trådstartare
Halloj. Tänkte kolla om ngn kan hjälpa mig.
Jag har en Ford Fiesta 1,1i -90, som strulat som fan senaste tiden.
Hade problem med att få den att starta innan, men har bytt tändstift, generatorrem, batteri och startmotor.

Idag var ja ute och körde, parkerade och stängde av bilen. När jag sedan skulle köra iväg igen, ville den inte starta. Det klickade inte ens till från startmotorn.
Det gick att putta igång den, men här kommer problem nr.2. När den väl startade tog det ca. 5 minuter innan man kunde ge fullgas.
Gjorde man det tidigare så ströp den sig, precis som om den inte fick ngn soppa:(

Så nu, kan ngn hjälpa mig?
Va fan e fel?

Mvh/ KlintA

Vad sa du? Har Pappa betalat?

Smålänning
7 887 Inlägg
4 mars 2008
Låter som kallstartspridaren tagit pension.

(BTW: Min ford startade iaf wink )

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Våga Vägra Volvo!
326 Inlägg
4 mars 2008
Trådstartare
Men om kallstartsspridaren gett upp, då borde ju motorn ändå gå runt. Eller hur!?
Kan inte ha ngt med tändningen också att göra?

Smålänning
7 887 Inlägg
4 mars 2008
KlintA skrev:
Men om kallstartsspridaren gett upp, då borde ju motorn ändå gå runt. Eller hur!?
Kan inte ha ngt med tändningen också att göra?

Jasså den går inte runt alls...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Smålänning
7 887 Inlägg
4 mars 2008
Jag skulle mätt upp tändningslåset.

Våga Vägra Volvo!
326 Inlägg
4 mars 2008
Trådstartare
Naj den går inte runt alls. Så där måste ju vara 2 st fel.
1. Motorn går inte runt.
2. Stryps vid körning

Sök