Har en Nissan S12 och har ett problem den startar inte, den gör ett tändande och sedan e den död.. har kollat det mesta somm finns att kolla men nästan utan resultat... förut tände den inte alls.. Någon som har en idè om fel...
Jo om det finns någon med en CA18ET motor som kan skicka en bild på den för jag har kontakter utan anslutning... verkar skumt...
1. har du gnista? 2. har du soppatryck? 3. har du kräm i batteriet? 4. är kamremmen hel? 5. går bilen att bogsera igång? 6. har den gått att starta i din ägo eller bara "dog" den? 7. hur står tändingen?
1. har du gnista? 2. har du soppatryck? 3. har du kräm i batteriet? 4. är kamremmen hel? 5. går bilen att bogsera igång? 6. har den gått att starta i din ägo eller bara "dog" den? 7. hur står tändingen?
1:Gnista finns.. 2:Soppa tryck OK.. 3:Batteriet börjar bli sådär i och med start försök.. 4:Kamrem OK 5:Inte provat.. 6:Nej den tände inte alls när jag köpte den.. Men nu gör den det.. 7:Har inte haft möjlighet att kolla den än.. ska göras till morgonen..
Tändstift NYA Fördelare o Rotor NYTT gått igenom relän och kontakter och gjort rent..
Då måste jag skruva ned hela fuel railen + turbo rören för att bara lossa dem.... känns lite omständigt men kanske e enda sättet..
Bränsle trycket ligger på 2,2 bar och ska va perfekt enligt vetenskapen... men frågan e ju om spridarna fungerar riktigt.. då jag inte e helt säker på hur dessa styrs för att fungera är jag lite osäker på om dom kan va boven i det hela.. kan man göra rent dom på något sätt när de ändå är loss.. eller måste dom lämnas in??...
Okej nu är spridarna kollade och två fungerade och två fick inte ens en signal... så jag antar att spridarna kan va okej ändå.. frågan e om det e boxen eller ett el fel i kontakterna som jag missat..
Någon med en idè?..
Vad finns det för spridare som passar en ca18et annars??
Signalen från Boxen är okej.. men verkade inte ha någon bra jord så... Jord kablarna Är kollade en fjärde gång.. (hade missat 2 ställen) Ska kolla spridarnas motstånd igen.. Vet inte riktigt vad det ska ligga på men det löser sig nog..