3483
Sök

Enklare trimm

Markolainen
8 mars 2008
#21
Det billigaste enklaste och smartaste är nog att köpa en annan bil.
Annars blir det ju jobb med att byta motor mellan besiktningar mm.
Om du inte har pengar nu så är det ju bara spara ett tag eller så.

186 Inlägg
8 mars 2008
Trådstartare
#22
Markolainen skrev:
Det billigaste enklaste och smartaste är nog att köpa en annan bil.
Annars blir det ju jobb med att byta motor mellan besiktningar mm.
Om du inte har pengar nu så är det ju bara spara ett tag eller så.

som sagt, de bästa vore ju om ja kunde få tag på en större motor... sen om de kostar kanske 10 000 då fåre göra de... för byta bil känns lite onödigt eftersom ja ska byta kjolpacket å måla om bilen både ut-och invändigt :S


Telge Drifting Team
602 Inlägg
8 mars 2008
#23
Om du inte har gjort allt för mkt med bilen än, så kanke du skulle ta dig en funderare och kolla lite på tex Saab 900 eller 9000 med turbo.

http://www.blocket.se/vi/15425311.htm?ca=11_s
http://www.blocket.se/vi/15452538.htm?ca=11_s (400+ hk)
http://www.blocket.se/vi/14682379.htm?ca=11_s

Där har du 3 hyggliga exempel på 9000...

http://www.blocket.se/vi/15467978.htm?ca=11_s
http://www.blocket.se/vi/15462955.htm?ca=11_s
http://www.blocket.se/vi/15452100.htm?ca=11_s (såg RIKTIGT fin ut)

Där har du 3 hyggliga exempel på 900...

Vad jag tycker så blir det nog billigare och bra mkt roligare att köpa nån av dom här bilarna än att göra om din bil, det räcker inte att bara byta motor och tro att den går igenom besiktningen. Sök på "turbo" på blocket och sätt en max gräns på hur mkt som din bil kommer att kosta att få i det skick du vill ha den så ser du vad du får för samma pengar.


186 Inlägg
8 mars 2008
Trådstartare
#24
Falkich skrev:
Om du inte har gjort allt för mkt med bilen än, så kanke du skulle ta dig en funderare och kolla lite på tex Saab 900 eller 9000 med turbo.

http://www.blocket.se/vi/15425311.htm?ca=11_s
http://www.blocket.se/vi/15452538.htm?ca=11_s (400+ hk)
http://www.blocket.se/vi/14682379.htm?ca=11_s

Där har du 3 hyggliga exempel på 9000...

http://www.blocket.se/vi/15467978.htm?ca=11_s
http://www.blocket.se/vi/15462955.htm?ca=11_s
http://www.blocket.se/vi/15452100.htm?ca=11_s (såg RIKTIGT fin ut)

Där har du 3 hyggliga exempel på 900...

Vad jag tycker så blir det nog billigare och bra mkt roligare att köpa nån av dom här bilarna än att göra om din bil, det räcker inte att bara byta motor och tro att den går igenom besiktningen. Sök på "turbo" på blocket och sätt en max gräns på hur mkt som din bil kommer att kosta att få i det skick du vill ha den så ser du vad du får för samma pengar.

då har ja hellre kvar min lancer å bara stylar den å låter motorn vara XD ingen lust att köra svenskt :S


fälg fantast
1 086 Inlägg
8 mars 2008
#26
jag kör TSI , 1.4 turbo och kompressor 150 hk, går rätt bra för att vara så liten motor

Golf Mk2 GTI G60 Limited Edition NR 35 / 71

186 Inlägg
8 mars 2008
Trådstartare
#27
Jo men grejen är att ja vill bara ha en japanare


186 Inlägg
8 mars 2008
Trådstartare
#28
men ok, säg OM ja skulle fundera på att turbo konventera, hur mycket jobb äre för att de ska funka? som ja skrev så äre ju inga 400hk+ ja är ute efter, hur svårt äre att bara skruva bort turbon när de är dags för besiktning? och klarar en 1,6 motor av en turbo? :S


1 497 Inlägg
9 mars 2008
#29
_Ozzy_ skrev:
men ok, säg OM ja skulle fundera på att turbo konventera, hur mycket jobb äre för att de ska funka? som ja skrev så äre ju inga 400hk+ ja är ute efter, hur svårt äre att bara skruva bort turbon när de är dags för besiktning? och klarar en 1,6 motor av en turbo? :S

Det är en hel del jobb för att få allt och lira ihop.
Mycket pengar och mycket tid till något som inte skulle ge dig specielt mycket.
Vet inte hur motorn ser ut i 1,6an men skulle tro att du behöver byta kolvar, stakar mm.

Dessutom både olagligt och farligt.
Du får ingenting på försäkring om det skulle hända ngt
och riktigt dryga böter om du skulle bli stoppad.

Som jag och alla andra sagt tidigare wink
BYT BIL om du vill åka fort.

51 Inlägg
9 mars 2008
#30
billigaste trimmet du kan göra är å plocka ur så mycke vikt du kan.... enkelt och gratis;)

186 Inlägg
9 mars 2008
Trådstartare
#31
AxlSam skrev:
_Ozzy_ skrev:
men ok, säg OM ja skulle fundera på att turbo konventera, hur mycket jobb äre för att de ska funka? som ja skrev så äre ju inga 400hk+ ja är ute efter, hur svårt äre att bara skruva bort turbon när de är dags för besiktning? och klarar en 1,6 motor av en turbo? :S

Det är en hel del jobb för att få allt och lira ihop.
Mycket pengar och mycket tid till något som inte skulle ge dig specielt mycket.
Vet inte hur motorn ser ut i 1,6an men skulle tro att du behöver byta kolvar, stakar mm.

Dessutom både olagligt och farligt.
Du får ingenting på försäkring om det skulle hända ngt
och riktigt dryga böter om du skulle bli stoppad.

Som jag och alla andra sagt tidigare wink
BYT BIL om du vill åka fort.

å ändå så äre så många som konventerar? mjo men byta bil är inget alternativ... blir väll då man har råd att köpa sig en evo, skylinde lr nå sånt...


Telge Drifting Team
602 Inlägg
9 mars 2008
#32
_Ozzy_ skrev:
AxlSam skrev:
_Ozzy_ skrev:
men ok, säg OM ja skulle fundera på att turbo konventera, hur mycket jobb äre för att de ska funka? som ja skrev så äre ju inga 400hk+ ja är ute efter, hur svårt äre att bara skruva bort turbon när de är dags för besiktning? och klarar en 1,6 motor av en turbo? :S

Det är en hel del jobb för att få allt och lira ihop.
Mycket pengar och mycket tid till något som inte skulle ge dig specielt mycket.
Vet inte hur motorn ser ut i 1,6an men skulle tro att du behöver byta kolvar, stakar mm.

Dessutom både olagligt och farligt.
Du får ingenting på försäkring om det skulle hända ngt
och riktigt dryga böter om du skulle bli stoppad.

Som jag och alla andra sagt tidigare wink
BYT BIL om du vill åka fort.

å ändå så äre så många som konventerar? mjo men byta bil är inget alternativ... blir väll då man har råd att köpa sig en evo, skylinde lr nå sånt...

Många som konverterar byter allt annat åxå, för att anpassa bilen efter effekten. då kan du få den genom besiktningen som amatörbyggt fordon eller vad det nu är tror ja.. Jag har för mig att jag har läst det på forumet iaf...


1 497 Inlägg
9 mars 2008
#33
_Ozzy_ skrev:
Många som konverterar byter allt annat åxå, för att anpassa bilen efter effekten. då kan du få den genom besiktningen som amatörbyggt fordon eller vad det nu är tror ja.. Jag har för mig att jag har läst det på forumet iaf...

Precis som Falkich säger.

Du behöver byta bra mycket mer än motordelar.
Och folk som sätter turbo i sina bilar kanske inte alltid skall ha den som bruksbil.

Nej spara du till en EVO eller skyline smile

Telge Drifting Team
602 Inlägg
9 mars 2008
#34
Om du nöjer dig med en nissan, köp en 200 s13.
Det är ju iaf en hygglig bil med turbo och 169 hk orginal, så då är du ju nästan uppe i effekten du ville åt, + att du (enligt mig) får en snyggare bil som säkert har mkt bättre väg egenskaper.
Senast redigerat av Falkich (9 mars 2008)


186 Inlägg
9 mars 2008
Trådstartare
#35
Falkich skrev:
_Ozzy_ skrev:
AxlSam skrev:

Det är en hel del jobb för att få allt och lira ihop.
Mycket pengar och mycket tid till något som inte skulle ge dig specielt mycket.
Vet inte hur motorn ser ut i 1,6an men skulle tro att du behöver byta kolvar, stakar mm.

Dessutom både olagligt och farligt.
Du får ingenting på försäkring om det skulle hända ngt
och riktigt dryga böter om du skulle bli stoppad.

Som jag och alla andra sagt tidigare wink
BYT BIL om du vill åka fort.

å ändå så äre så många som konventerar? mjo men byta bil är inget alternativ... blir väll då man har råd att köpa sig en evo, skylinde lr nå sånt...

Många som konverterar byter allt annat åxå, för att anpassa bilen efter effekten. då kan du få den genom besiktningen som amatörbyggt fordon eller vad det nu är tror ja.. Jag har för mig att jag har läst det på forumet iaf...

Ja men måste man inte hålla på å bygga om chassit å allt möjligt då? :S visst äre mycket jobb å pengar å så... men bor fortf hemma så pengar finns de ju iallafal


2 924 Inlägg
9 mars 2008
#36
_Ozzy_ skrev:
Falkich skrev:
_Ozzy_ skrev:

å ändå så äre så många som konventerar? mjo men byta bil är inget alternativ... blir väll då man har råd att köpa sig en evo, skylinde lr nå sånt...

Många som konverterar byter allt annat åxå, för att anpassa bilen efter effekten. då kan du få den genom besiktningen som amatörbyggt fordon eller vad det nu är tror ja.. Jag har för mig att jag har läst det på forumet iaf...

Ja men måste man inte hålla på å bygga om chassit å allt möjligt då? :S visst äre mycket jobb å pengar å så... men bor fortf hemma så pengar finns de ju iallafal

Ja, det är en hel vetskap att få din bil reggat som amatörbyggt fordon, ja skulle säga lägg ner det,glöm det!
Turbokonvertering är lååångt ifrån "att bara skruva på en turbo" ...din motor klarar inte ens en turbo som den är idag, kanske nån jätteliten turbo som ger lika mkt extra hk som ett grövre avgasystem...

Byt bil om du vill ha en effektstarkare bil.

~ Life is short, have FUN! ~


Sök