2648
Sök

Oroligt ladd i NG900t

584 Inlägg
10 mars 2008
Trådstartare
#1
Tjenare!

Har råkat ut för något tråkigt nu och tänkte höra lite med er motorkunniga!
Bilen (Saab 900 turbo -95, trimmad med speedparts 3) har gått hur fint som helst ända
fram till nu.. Nu svajjar laddet en hel del på den och drar man på på tex 2an eller 3an så
känns det som att något stryper. Dock kan den ladda upp till 1.1-1.2bar och accelerera bra innan det stryper..

Någon som haft liknande problem?

Mvh. Magnus

Saab 4 Life!

1 002 Inlägg
6 april 2008
#2
låter som magnetventilen sagt upp sig.. kolla vakumslangen mellan mv och wg innan du skaffar nu ventil.. magnetventilen till T5 e inte billig..

...

5 710 Inlägg
7 april 2008
#3
Jag skulle börjat med en omgång nya stift och provbyta DI-kasetten.

MVH Jonas
..............

158 Inlägg
7 april 2008
#4
magnetventilen  smile

11 Inlägg
23 maj 2008
#5
Min bil är med lite konstig nu, laddar någon stans mellan 1,5 och 1,7 :S Svajar som fasen i trycket.. Den ska vara steg 1 chippad men vet inte riktigt vad som kan vara felet?
Går ryckigt som fasen...


1 002 Inlägg
23 maj 2008
#6
henke_flax skrev:
Min bil är med lite konstig nu, laddar någon stans mellan 1,5 och 1,7 :S Svajar som fasen i trycket.. Den ska vara steg 1 chippad men vet inte riktigt vad som kan vara felet?
Går ryckigt som fasen...

Är den steg 1 chippad och laddar så mycket så har du nått fel. Den är inte pystrimmad.?

...

11 Inlägg
24 maj 2008
#7
Jag är inte så insatt i dethär med trimm ännu så vad betyder pystrimmad?


Jesus didn´† Tap
1 146 Inlägg
24 maj 2008
#8
og900turbo skrev:
henke_flax skrev:
Min bil är med lite konstig nu, laddar någon stans mellan 1,5 och 1,7 :S Svajar som fasen i trycket.. Den ska vara steg 1 chippad men vet inte riktigt vad som kan vara felet?
Går ryckigt som fasen...

din motor måst vara grymmt plågad yikes

Åk in till sjukan med stackarn.

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..

1 002 Inlägg
24 maj 2008
#9
henke_flax skrev:
Jag är inte så insatt i dethär med trimm ännu så vad betyder pystrimmad?

Kolla så det inte sitter någon ventil eller bara ett vanligt t-kors (som tex till vindrutespolningen) på slangen mellan wg klockan och magnetventilen. Om inte, kolla så slangen är hel.
Kolla även så att tryckklockan inte är "uppskruvad".

...

2 164 Inlägg
25 maj 2008
#10
Svajande och skenande ladd betyder i mina öron att membrandosan/WG klockan som styr laddet är för slapp.
Byt den.
Den och MVn som man kan få sånt svajande ladd ifrån.

MVH

F



Sök