3277
Sök

Hur Mycket Vågar Man Ladda I En Volvo Td24intercooler

Man Får Aldrig För Mycke
42 Inlägg
11 mars 2008
Trådstartare
Hejsan Jag Undrar Just Hur Mycket Jag Vågar Åka Med I LaddTryck I En Volvo 940 Turbo Diesel Intercooler.. Alltså En Td24Intercooler.. Just Nu Så Laddar Jag Drygt 2Bar E Det För Mycke?

Det Är Inte Nära Förens Det tar Emot

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
11 mars 2008
2 Bar tycker jag är aldeless lagom. smile Det är mycket, men håller det så äre ju ok. big_smile

Förresten, varför skriver du varje ord med stor bokstav? O_o Måste ju vara jättejobbigt att skriva så och texten blir ju inte direkt lättläst. smile

Man Får Aldrig För Mycke
42 Inlägg
13 mars 2008
Trådstartare
JAg vet inte riktigt tongue men jag kan sluta tror med stor bokstav big_smile men finns det någon risk att toppen skulle gå åt helvete på den om jag åker med 2 bar?

Arbetsnarkoman...
1 098 Inlägg
13 mars 2008
Ger du den bara soppa så borde det gå.. Är dock inte säker men..

Så länge det retar dej är ja nöjd ;)

Man Får Aldrig För Mycke
42 Inlägg
13 mars 2008
Trådstartare
soppa får han så det räcker hehe det vill jag lova:Db han ryker så gött:D

volvonörd
116 Inlägg
13 mars 2008
2 bar är ingeting,dock klarar inte pumpen ge soppa för 2 bar men det är inte skadligt,mer än att en å annan kan bli svart som står bakom

Man Får Aldrig För Mycke
42 Inlägg
13 mars 2008
Trådstartare
hum jag tror inte det e några beskymmer med pumpen har ju bytt från turbo pump till sug pump.. å jag tyckte det blev bättre iaf

2 266 Inlägg
13 mars 2008
två bar är mycke. men en diesel lever med luftöverskott så den mår bra med mycke luft. de som kan ta stryk är lager och stakarna för de höga trycket. för man har en komp på typ mellan 16 till 18 kg i en diesel mot kanske 9-10 kg i en bensinare. de är större risk att bränna hål i kolvarna om du ställer på den för mycket. tvärtom mot en bensinare alltså. och om turbon är för liten så kommer de gå tungt i avgaserna när den snurrar som mest. så vart de på min s70 den sänkte turbotrycket när de börja ryka som värst.

svetsdiff !!!

Man Får Aldrig För Mycke
42 Inlägg
14 mars 2008
Trådstartare
okej då vet jag då kan jag sänka laddt till 1.5 iaf för d måste la vara rätt skonsamt iaf big_smile

Egen företagare
864 Inlägg
9 april 2008
det ska gå med 1,8 bar utan problem, ställer du bara in pumpen rätt så den får rätt mängd diesel då så går det bra, en orginal dieselpump pallar med för 400hk innan du behöver göra nått med den.

Riktiga män luktar DIESEL
Patrik´s Maskintjänst
www.skogsforum.se

1 161 Inlägg
9 april 2008
kompisen laddar 1,6 bar me sin o har pumpen så högt de går nästan:P

35 Inlägg
24 augusti 2008
Går din bra? de gör inte min. Laddar knappt ngt.. Undrar varför de e så?

Ligger alltid före dig. ( Pinka på trafikpolis )

Man Får Aldrig För Mycke
42 Inlägg
31 augusti 2008
Trådstartare
heikkila skrev:
Går din bra? de gör inte min. Laddar knappt ngt.. Undrar varför de e så?

min går inte alls just nu men den gick hyffsat på 1.5bar iaf å bränsle tillräckligt för att den nästan slutar ryka när laddet kommer

Sök