g-man skrev:
henkebenke skrev:
Kör en engine flush, det är ju värt att prova iaf.
Men du, har du kamkedja har du ju ingen kamrem
sitter rem upp till ena kammen och sen kedja mellan kammarna..
Jag skulle göra en engine flush först för att prova med.. Om du gör det så vet du ju att motorn är renare invändigt..
Jo kamrem där fram och kedja där bak.
En kedja man inte kände till.
På min 2005a 1.8 T så började Kamgivaren larma, bytte givare men det hjälpte inte.
G40 och G28 larm.
En gång när jag stannade på en parkering så tilltalade en kille mig om att det lät illavarslande. Själv har jag inte hört det.
Kedjan är sträckt har jag kommit underfund med.
Visste inte att Besiktningen underkända när motorlampan så jag fick ombesikta.
Släckte lampan till andra försöket och den gick igenom.
Tände sig när jag startade Och körde ut 😅
Nu snart 1 år senare kunde jag starta ca 6 ggr utan att lampan tände sig.
Har troligen fel på Topplockspackningen så jag tänker inte laga den.
Gul olja.
Har slagit i kylartätning.
Bytte Topplockspackningen några år innan.
Kylarproblem igen.
Vet inte om min mekaniker lurat mig och inte har bytt Topplockspackningen.
Kondens säger han att det beror på
Gått över 36000mil, kört över 1.5 år med motorfelet