2828
Sök

Projekt: Twinmatad V8 trike

Dibico V8 Dubbelturbo trike är en hoj som ska besiktigas och köras på väg så snart som möjligt.

229 151 Visningar
Uppdaterades senast 4 maj 2019
2 164 Inlägg
13 januari 2009
sista bilden är inte snygg.. vänd lampan igen, blir mer strömlinje format och fint då... smile

"Life´s too short to drive a boring car"

LoOw & SloW
46 Inlägg
13 januari 2009
riktigt grymt bygge. big_smile

Filkörning?
852 Inlägg
13 januari 2009
dadde skrev:
sista bilden är inte snygg.. vänd lampan igen, blir mer strömlinje format och fint då... smile

Håller återigen med tongue på det hållet ser lampan ut som en homosexuel drake roll big_smile

Är det inte meningen att man ska få turbo med när man köper turbo kit? hade dem glömt dem eller nått? tongue

Annars ser det brutalt ut, precis som vanligt!

155 Inlägg
14 januari 2009
Trådstartare
ticker.. okey tackar ska ska kolla länken haha,

dadde,juuhaan, portal: tackar för alla åsikter om lampan, kul o höra vad andra tycker och dte verkar ju vara ganska enväldigt haha.. en homosexuel drake vill man ju inte åka runt på. fast grejjen e att hur jag än har den kommer den nog inte gillas av sfro;) lite farlig vid krock om man säger så..

jo vad jag vet så brukar turbokit menas att det är turbo med tillbehör haha men har mailkontakt med snubbarna så får se vad dom säger.. ja får väl hota med o sprida rykte om dom om jag inte får mina turbos. haha

ticker: kollade bilderna.. var inte min favorit direkt men har ju sett värre:) fattade fan inte vad det stog dock haha
Senast redigerat av black140 (14 januari 2009)

mc e livet

434 Inlägg
14 januari 2009
As fräsigt bygge, men varför investerar du inte i en tig svets o lär dig det? de blir så jäkla mycket snyggare och rejälare.

annars ser det riktigt fränt ut.

155 Inlägg
14 januari 2009
Trådstartare
Har du läst svaret du fick???

mc e livet

23 Inlägg
14 januari 2009
Onlyrobin skrev:
As fräsigt bygge, men varför investerar du inte i en tig svets o lär dig det? de blir så jäkla mycket snyggare och rejälare.

annars ser det riktigt fränt ut.

Du har sagt det en gång tidigare i denna tråden och du fick ett svar, föreslår att du läser det. wink

Galet bygge, kommer följa tråden. Aldrig gillat trikes särskilt mycket tidigare, men denna är fan speciell. :]

812 Inlägg
14 januari 2009
ser ju bara bätre å bätre ut  smile  men va kostar vilvo triken?? tongue lite sugen tongue

man lever bara en gång..

434 Inlägg
14 januari 2009
Jobbar du som svetsare? allvarligt?

Vad är det du svetsar med pinne?

Vill inte vara dum eller nått men svetsarna ser inte bra ut.

155 Inlägg
14 januari 2009
Trådstartare
impulse: tack för hjälpen;) o tack för cred

pimpad740: ahh tycker de jag med..:) kul med nya delar. vet faktist inte men vi kan ta de på pm..

onlyrobin:

för det första, jag har inte projektsidor för att få sådana svar som du skickar. kommentera gärna,  säg vad du tycker, både bra och dåligt. förstod redan utav ditt första inlägg att du inte gillade svetsarna så det behöver du inte upprepa..

för det andra: det blir lite enklare att diskutera om du säger vilken eller vilka svetsar du inte tycker om.

för det tredje: ja jag jobbar som svetsare det är helt allvarligt

för det fjärde: man kan ju undra vem som e dum. om inte svetsarna duger i slutänden så kommer jag ju inte få igenom triken och då får jag göra om svetsarna så enkelt är det.

för det femte: vad menar du med "Vad är det du svetsar med pinne?"

mvh hampus

mc e livet

155 Inlägg
16 januari 2009
Trådstartare
Jippi mina turbo agg landade på arlanda idag vid halv 9 dom hade skickats i olika omgångar..

mc e livet

Mollllgan
16 januari 2009
black140 skrev:
för det femte: vad menar du med "Vad är det du svetsar med pinne?"

mvh hampus

Antar att han menar om du svetsar MMA  metallbåge..

Sen är inte saken den att svetsarna behöver vara snygga.. Huvudsaken är den att det är hållfasthet..
Dock så kan jag rek att du svetsar med tig då du får jävligt fina sömmar.
Inget illa menat alls. bara lite tips.

Se bara till så du har schyssta pinnar och inte nått skit som ej har ngn hållfasthet...

Btw när jag tog min europalicens för svetsning så kollade dem visst på hur sömmen såg ut
dock var det inte detta som var avgörande utan röntgenresultatet..
Så kör på med ditt projekt och är du osäker så hör av dig.

Mvh

Ps nice bygge btw..smile

155 Inlägg
16 januari 2009
Trådstartare
yes hajjar vad han menar men inte vad han syftar på jag har svetsat hela fixturkärran med pinne inget mer.

självklart hänger det ihop om en svets e snygg och om den e bra men jag vill fortfarande höra vilken svets han syftar på.......

har svetsat sen jag var 12 bast sen köper man en svindyr ac/dc tig som en stor framtidsinvestering sen kommer det sådana kommentarer från en viss person.. e inte så kul o höra man börjar ju fundera på om det var han som snodde den..;/

men som sagt får jag svart på vitt vilka svetsar som e dåliga så ska jag förklara om jag redan har tänkt att göra om dom lr inte..

annars tack så mycket för cred hoppas du följer..

mvh hampus

mc e livet

Fritidsforskare
344 Inlägg
16 januari 2009
Kommer bli hur häftigt som helst det här ju!.

Dom kallar mig Danino

Jeep Tom
276 Inlägg
16 januari 2009
Jääääävligt feta däck!! Tycker atts er riktigt bra ut, och jag är imponerad av det fina rörbygget, dockning och svetsning av rör. Allt ser bra ut i min mening så... Följer tråden med spänning, för jag älskar folk som bygger sina egna saker och vågar göra det på deras sätt big_smile

Feeling free to do my own thing

693 Inlägg
16 januari 2009
Jag är med impad av bygget, att du bygger själv efter eget huvud PLUS att det  blir en låg och fet trike!

hbxservice.com
1 471 Inlägg
16 januari 2009
fan va fränt bygge:P har inte sett tråden föräns nu men den kommer att följas;) kämpa på.

god gave us turbo lag to give the v8 suckers a slight chanse

434 Inlägg
16 januari 2009
black140 skrev:
yes hajjar vad han menar men inte vad han syftar på jag har svetsat hela fixturkärran med pinne inget mer.

självklart hänger det ihop om en svets e snygg och om den e bra men jag vill fortfarande höra vilken svets han syftar på.......

har svetsat sen jag var 12 bast sen köper man en svindyr ac/dc tig som en stor framtidsinvestering sen kommer det sådana kommentarer från en viss person.. e inte så kul o höra man börjar ju fundera på om det var han som snodde den..;/

men som sagt får jag svart på vitt vilka svetsar som e dåliga så ska jag förklara om jag redan har tänkt att göra om dom lr inte..

mvh hampus

Men är du knasig?  vad är det som gör att du måste ha en ac/dc finns vettiga för stål/rostfritt som fungerar bra beror ju på ändamålet om du vet att du enbart ska svetsa stål/rostfritt så kan du ju hitta en tig för småpengar,
Sitter du o säger att jag skulle ha snott en svets? lite omoget kanske, lär dig o ta kritik jag är inte dum/elak i mina kommentarer, men tar du inte åt dig kommer det aldrig bli bättre heller

Det är mycket möjligt att du har svetsat sen du var 12år.... ser ju det..

om vi säger såhär, svetsarna på din trike i ramkonstruktionen ser inte bra ut, så enkelt är det, sen om du har rätt genombränning eller inte kan man inte se på ett par bilder. Men som sagt en snygg svets hör oftast ihop med en bra svets/genombränning. En svetsfog som är gjord på rätt sett med tig är väldigt mycket hållbarare än mig/pinn svets då den tål vibrationer och är väldigt mycket segare/slitstarkare.
En mig svets blir i princip stenhård och spricker lättare. om du slår på discovery och kollar på tex Foose eller orange country killarna så är det sällan dom använder miggen till mycket mer än att punkta.
Ditt trike chassi skall ju tåla stora påfrestningar också.
För att få dom svetsarna du har gjort att se bra ut så måste du slipa bort nästan alla påbyggnader då tappar du också strykan helt. det hade du sluppit med tiggen.

Det du pratar om är lite osammanhängande?hmm

Senast redigerat av Onlyrobin (16 januari 2009)

crashtest dummy
17 Inlägg
16 januari 2009
Onlyrobin skrev:
black140 skrev:

mvh hampus

Men är du knasig?  vad är det som gör att du måste ha en ac/dc finns vettiga för stål/rostfritt som fungerar bra beror ju på ändamålet om du vet att du enbart ska svetsa stål/rostfritt så kan du ju hitta en tig för småpengar,
Sitter du o säger att jag skulle ha snott en svets? lite omoget kanske, lär dig o ta kritik jag är inte dum/elak i mina kommentarer, men tar du inte åt dig kommer det aldrig bli bättre heller

Det är mycket möjligt att du har svetsat sen du var 12år.... ser ju det..

om vi säger såhär, svetsarna på din trike i ramkonstruktionen ser inte bra ut, så enkelt är det, sen om du har rätt genombränning eller inte kan man inte se på ett par bilder. Men som sagt en snygg svets hör oftast ihop med en bra svets/genombränning. En svetsfog som är gjord på rätt sett med tig är väldigt mycket hållbarare än mig/pinn svets då den tål vibrationer och är väldigt mycket segare/slitstarkare.
En mig svets blir i princip stenhård och spricker lättare. om du slår på discovery och kollar på tex Foose eller orange country killarna så är det sällan dom använder miggen till mycket mer än att punkta.
Ditt trike chassi skall ju tåla stora påfrestningar också.
För att få dom svetsarna du har gjort att se bra ut så måste du slipa bort nästan alla påbyggnader då tappar du också strykan helt. det hade du sluppit med tiggen.

Det du pratar om är lite osammanhängande?hmm

Suck det är inte ett dugg svårt att förstå.
Hans Tig har blivit stulen! är du med så långt?
Du gnäller om att han borde använda Tig. ska jag ta det saktare?
Kontentan av det hela, Hur ska han kunna använda Tig:en när den blivit stulen och han antagligen väntar på svar från FB?
Läs och FÖRSTÅ nästa gång innan du börjar skriva. mmmkey?

Roger över Roger ut!
Om du inte crashat har du inte testat vart gränsen går.

434 Inlägg
16 januari 2009
Hmmm...... ofta.

Det här bygget komer bli jätte bra... Jag skulle aldrig ha sagt nånting,

Fortsätt punkta ihop allt o kör hårt...o hoppas Försäkringsbolaget hittar igen din tig svets ..
Senast redigerat av Onlyrobin (16 januari 2009)

Sök