black140 skrev:
yes hajjar vad han menar men inte vad han syftar på jag har svetsat hela fixturkärran med pinne inget mer.
självklart hänger det ihop om en svets e snygg och om den e bra men jag vill fortfarande höra vilken svets han syftar på.......
har svetsat sen jag var 12 bast sen köper man en svindyr ac/dc tig som en stor framtidsinvestering sen kommer det sådana kommentarer från en viss person.. e inte så kul o höra man börjar ju fundera på om det var han som snodde den..;/
men som sagt får jag svart på vitt vilka svetsar som e dåliga så ska jag förklara om jag redan har tänkt att göra om dom lr inte..
annars tack så mycket för cred hoppas du följer..
mvh hampus
Men är du knasig? vad är det som gör att du måste ha en ac/dc finns vettiga för stål/rostfritt som fungerar bra beror ju på ändamålet om du vet att du enbart ska svetsa stål/rostfritt så kan du ju hitta en tig för småpengar,
Sitter du o säger att jag skulle ha snott en svets? lite omoget kanske, lär dig o ta kritik jag är inte dum/elak i mina kommentarer, men tar du inte åt dig kommer det aldrig bli bättre heller
Det är mycket möjligt att du har svetsat sen du var 12år.... ser ju det..
om vi säger såhär, svetsarna på din trike i ramkonstruktionen ser inte bra ut, så enkelt är det, sen om du har rätt genombränning eller inte kan man inte se på ett par bilder. Men som sagt en snygg svets hör oftast ihop med en bra svets/genombränning. En svetsfog som är gjord på rätt sett med tig är väldigt mycket hållbarare än mig/pinn svets då den tål vibrationer och är väldigt mycket segare/slitstarkare.
En mig svets blir i princip stenhård och spricker lättare. om du slår på discovery och kollar på tex Foose eller orange country killarna så är det sällan dom använder miggen till mycket mer än att punkta.
Ditt trike chassi skall ju tåla stora påfrestningar också.
För att få dom svetsarna du har gjort att se bra ut så måste du slipa bort nästan alla påbyggnader då tappar du också strykan helt. det hade du sluppit med tiggen.
Det du pratar om är lite osammanhängande?
![hmm](img/smilies/hmm.png)
har svetsat sen jag var 12 bast sen köper man en svindyr ac/dc tig som en stor framtidsinvestering sen kommer det sådana kommentarer från en viss person.. e inte så kul o höra man börjar ju fundera på om det var han som snodde den..;/