kolvas skrev:
Freddy_Fish skrev:
för de ska va lite snurr på grejerna vettu ;P en E.topp har ju både högre komp, större ventiler och större kanaler än en original
njaa, D-kammen har 2mm högre lyft och klart bättre vrid än A-kammen
jag tycker det blev en hel del skillnad när ja bytte
E-toppen har 44/35 ventiler som alla B20 toppar från 72 & nyare.
Sen har den alldeles för stora kanaler som ger för dålig gashastighet på de låga varven.
D-kammen är bättre än A men det är en snäll kam, men den passar bra till det du använder den.
Din Strombergare är väl knappast i tiptop skick med ny nål osv.
aa kan ju hålla med om att den är seg på låga varv men med en epa brukar man varva ganska friskt så det är inga problem
aa, min kompis som är lite av en riktig volvonörd sa att den kommer både gå bättre och kanske även dra lite mindre soppa vid dom varvtal som är vanligt för en epa (2000-3000) med D-kammen.
hehe nä, den skulle nog behöva en liten översyn
Senast redigerat av Freddy_Fish (26 maj 2009)
Jag har inte trimmat sönder den, bara modifierat den utanför toleransområdet...