2648
Sök

Hitta IP nummer Har blivit blåst! hjälp

1 112 Inlägg
18 mars 2008
Trådstartare
Har blivit blåst på 3000 kr och undrar om det är någon som har tips på hur man kan kolla upp en person lite närmare! tex hur man kan kolla ett ip nummer som han sitter på inloggad på msn. Hjälp?????

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
18 mars 2008
Hans ISP har det t.ex, men du kommer inte få det om du inte har en polisanmälan bakom.

Går under PUL om jag inte är fel ute.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

1 112 Inlägg
18 mars 2008
Trådstartare
Skall till polis imorgon! hoppas de kan göra något

4 663 Inlägg
18 mars 2008
du kan t.ex göra så här
du öpnar en dialog ruta till den personen du misstänker och skriver typ hej!
se sedan till att få svar
medan du gör detta gå in på kommando tolken och när du fått ett svar skriv av persoen skriv netstat lr netstat -n  i kommando tolken (cmd).
se bara till att inte a igång  nån internet explorer lr firefox lr något fildelnings program.
det blir lättare om du bara chatat med den personen också

8 156 Inlägg
19 mars 2008
Det kan ju nästan vara enklare att kolla upp dennes msn? Dvs gå via mailadressen.
Sen kan man ju kolla upp upplysning.se om du får reda på förnamn, ungefärlig ålder och var han bor.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

442 Inlägg
19 mars 2008
Widowmaker skrev:
Har blivit blåst på 3000 kr och undrar om det är någon som har tips på hur man kan kolla upp en person lite närmare! tex hur man kan kolla ett ip nummer som han sitter på inloggad på msn. Hjälp?????

Hur blev du blåst då??...

1 112 Inlägg
19 mars 2008
Trådstartare
Skulle köpa en ps3:a och hade snackat massor med han! Han hade visat enheten med webcam och allting! Han sålde på tradera. Skickade över pengar och han skulle skicka men efter en dag så kunde han inte ge mig bussgods nummret och efter en dag till så stänger han av mobilen å svarar inte mer. Han e hel skum, Jag har (TROLIGTVIS) hans namn adress och personnummer men vill kolla att dessa uppgifter stämmer med ip nummer osv. vart han i själva verket är. han sitter online hela tiden på msn men svarar inte!

88 Inlägg
19 mars 2008
Gå in på www.ratsit.se och skriv in hans upgifter o kolla om du hittar honom där.

Hur långt är ett snöre?

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
19 mars 2008
Widowmaker skrev:
Skulle köpa en ps3:a och hade snackat massor med han! Han hade visat enheten med webcam och allting! Han sålde på tradera. Skickade över pengar och han skulle skicka men efter en dag så kunde han inte ge mig bussgods nummret och efter en dag till så stänger han av mobilen å svarar inte mer. Han e hel skum, Jag har (TROLIGTVIS) hans namn adress och personnummer men vill kolla att dessa uppgifter stämmer med ip nummer osv. vart han i själva verket är. han sitter online hela tiden på msn men svarar inte!

Kan du inte skicka hans msn till mig via mejlen så ska jag försöka komma fram till nånting....

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...

1 079 Inlägg
19 mars 2008
För att se hans ip stäng ner alla program/IE osv, ha msn igång skicka en fil till honom, även om han inte tar emot den kommer du få se hans ip med netstat kommandot. Kör en netstat innan och se vilka ip du har kontakt med, men mest troligt kommer det stå established på den och en ip i form av ex
81-93-229.64-no51:1234

ISP kommer inte lämna ut uppgifterna om den IP-adressen till dig, risken är också att det inte är hans riktiga IP han sitter på, vem vet om han sitter på nån grannes oskyddade wlan, via proxys, vpn osv. Det du kan göra är att polisanmäla, spara konversationen via msn/mail, överrenskommelse, insättningskvitto, kontonr. Snackade du inte med honom på telefon eller nåt innan och kollade upp det numret?
Senast redigerat av Madhouse (19 mars 2008)

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.

8 156 Inlägg
19 mars 2008
Skapa en ny msn och kontakta honom. Spela snygg tjej?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

442 Inlägg
19 mars 2008
Widowmaker skrev:

upplysning.se eller vad den sidan heter kan man kolla personnr på gratis efter man blivit medlem. ååmmdd-xxxx.

Man ska inte skicka över pengar om man inte är 99% säker på att han skickar det. finns ngt som heter postförskott men det kanske inte funakde, LYCKA TILL!

1 112 Inlägg
19 mars 2008
Trådstartare
har vart hos polisen idag å det visade sig att han har vart riktigt korkad och gett mig alla uppgifter äkta. Så nu skall ett team på stationen gå igenom alla upgifter skicka dem till kiruna och skicka en bil som knackar på dörra han åker med 99% chans dit på det. Polisen sa att i liknande fall som detta bedrägeri så har det vart folk som fått upp till 2 års fängelse och betala tillbaka summan med ränta.
Senast redigerat av Widowmaker (19 mars 2008)

The Queen
200 Inlägg
19 mars 2008
Fy fan, hur fan kan folk vara så sjuka i huvudet och blåser folk på det där sättet? Men hoppas de får tag i han... Å andra sidan hade egentligen inte jag litat på okänt folk att man skíckar pengar till dem i förväg i fall att något sådant skulle hända.

Golf Racing*

RS
886 Inlägg
19 mars 2008
Widowmaker skrev:
har vart hos polisen idag å det visade sig att han har vart riktigt korkad och gett mig alla uppgifter äkta. Så nu skall ett team på stationen gå igenom alla upgifter skicka dem till kiruna och skicka en bil som knackar på dörra han åker med 99% chans dit på det. Polisen sa att i liknande fall som detta bedrägeri så har det vart folk som fått upp till 2 års fängelse och betala tillbaka summan med ränta.

Fan helt rätt. Hoppas han åker dit mad

Focus RS

1 112 Inlägg
19 mars 2008
Trådstartare
Madhouse skrev:
För att se hans ip stäng ner alla program/IE osv, ha msn igång skicka en fil till honom, även om han inte tar emot den kommer du få se hans ip med netstat kommandot. Kör en netstat innan och se vilka ip du har kontakt med, men mest troligt kommer det stå established på den och en ip i form av ex

ISP kommer inte lämna ut uppgifterna om den IP-adressen till dig, risken är också att det inte är hans riktiga IP han sitter på, vem vet om han sitter på nån grannes oskyddade wlan, via proxys, vpn osv. Det du kan göra är att polisanmäla, spara konversationen via msn/mail, överrenskommelse, insättningskvitto, kontonr. Snackade du inte med honom på telefon eller nåt innan och kollade upp det numret?

Försöker lära mig det du skriver om netstat men förstår inte riktigt texten när jag får resultatet. ser inte alls ut som du tog ett exempel!

101 Inlägg
19 mars 2008
polisen knackar på. "aha men jag ska precis iväg nu och skicka iväg paketet" dem borde ju vänta lite längre för att inte kunna godta en bortförklaring

1 112 Inlägg
19 mars 2008
Trådstartare
kalleankan skrev:
polisen knackar på. "aha men jag ska precis iväg nu och skicka iväg paketet" dem borde ju vänta lite längre för att inte kunna godta en bortförklaring

Finns en överenskommelse som redan är bruten, så han har inte så mycket å säga till om nu.

1 079 Inlägg
20 mars 2008
Widowmaker skrev:
Madhouse skrev:

Försöker lära mig det du skriver om netstat men förstår inte riktigt texten när jag får resultatet. ser inte alls ut som du tog ett exempel!

ah ok
Men det borde se ut nåt sånt här:
proto       local adress            foreign adress                          state
TCP         din ipadress           mottagarens ip:xxx                 Established

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.

Irok Udont
171 Inlägg
20 mars 2008
exakt samma sak hände min pappa, den killen använde sin riktiga mobil och sitt riktiga namn och allt tongue han åkte dit direkt! hoppas denna kille också åker fast smile

Sök