2727
Sök

.

Fotograf *hargh!*
28 Inlägg
27 december 2005
Trådstartare
#1
.
Senast redigerat av Axelsson87 (27 november 2011)

Såld på Italienare
579 Inlägg
27 december 2005
#2
Kollade mycket på den ett tag också.. men du får nog sträcka dig till 30k sträcket om du inte vill ha lilla motorn.

2 Inlägg
27 december 2005
#3
Det är en "rostig" bil, ta in bilen på en mack innan du köper, lyft upp bilen, kolla undertill samt kolla värmepaket och all eventuuell urustning, det är inte direkt stålkvalité men bilen går oftast jäklit bra, men kolla under bilen, annars får du tråkiga besked kommande Bes.


79 Inlägg
28 december 2005
#4
kan köppa min

Rutinerad medlem
1 938 Inlägg
28 december 2005
#5
Hej du smile en Calibra är nog en riktigt bra första bil smile men även en bil att ha i framtiden big_smile finns nog Calibror i många olika prisklasser, men om du hittar någon runt 10-20 tusen så bör du nog se upp för underredsrost och rost runt stänkskärmarna. Men det finns nog många Calibror som är helt rostfria också smile min är en bl.a. cool roll
Dock så löns det i allmänhet att undvika 16v 4x4, dock är 4x4 standard på turbo-modellen, för fördelarlådan brukar krångla en del neutral
Men överlag är Calibror roliga och trim- och stylingvänliga bilar big_smile


Rutinerad medlem
1 938 Inlägg
28 december 2005
#6
Det är nog 16v modellen med 4x4 som man bör undvika så bra man kan tongue
Andra 16v som har framhjulsdrift är nog schyssta bilar wink
är det nåt mera du funderar på, så fråga bara smile


9 108 Inlägg
28 december 2005
#7
16v 4x4 är ju även turbomatad och har 204hk (c20let är motornamnet)..
4x4-systemet är rent ut sagt uselt om man kör inspirerat... Går såklart att förstärka men det är dyrt..

16v motorn utan turbo har 150hk (c20xe) och är GRYYYM! odödlig, ruskigt rapp och dessutom snygg att titta på! Satsa helt klart på en sådan istället för en 8v även om dom motorerna är praktiskt taget skottsäkra och hyfsat snabba trots lite mindre hk (c20ne med 115hk).

Skiljer inte så fasligt mycket i pris så det är värt att köpa en 16v, har ägt oplar med alla möjliga varianter av dom motorerna och är faktiskt klart imponerad av både 8v och 16v wink


236 Inlägg
28 december 2005
#8
Jag hade oxå satsat på en 16v.. Hade en 8v innan..men tyckte den va lite för trött! Men jag sålde min för 11000kr i okej skick!

Rutinerad medlem
1 938 Inlägg
28 december 2005
#9
Axelsson87 skrev:
Ja jag undrar varför det är så få calibror till salu? vad beror det på tror du?

Ja-a du, bra fråga big_smile Det kan jag inte svara på wink

Men håller med Millen och rekommenderar en 16v utan 4x4 smile
Om du inte vill ha en riktig utmaning och få ut mera hästar ur en 8v än vad en 16v har original wink


79 Inlägg
28 december 2005
#10
bor i karlskrona  22,000 helt ny ms däck på 16"s smile

9 108 Inlägg
28 december 2005
#11
calibra_nox skrev:
Men håller med Millen och rekommenderar en 16v utan 4x4 smile
Om du inte vill ha en riktig utmaning och få ut mera hästar ur en 8v än vad en 16v har original wink

Visst är det ballare med en trimmad 8v men hade det inte varit billigare med en 16v från början? smile Lite mer hållbart med originalmotor också, chip, filter och avgas på en 16v så har man ju faktiskt ~170hk sedan big_smile


1 Inlägg
28 januari 2006
#12
calibra_nox skrev:
Hej du smile en Calibra är nog en riktigt bra första bil smile men även en bil att ha i framtiden big_smile finns nog Calibror i många olika prisklasser, men om du hittar någon runt 10-20 tusen så bör du nog se upp för underredsrost och rost runt stänkskärmarna. Men det finns nog många Calibror som är helt rostfria också smile min är en bl.a. cool roll
Dock så löns det i allmänhet att undvika 16v 4x4, dock är 4x4 standard på turbo-modellen, för fördelarlådan brukar krångla en del neutral
Men överlag är Calibror roliga och trim- och stylingvänliga bilar big_smile

Förklara nackdelen med 4x4 på 16v
vet att lådan inte håller om man trimmar den.men orginal är den väl som en vanlig 16v fast med 4x4.

Driver
2 111 Inlägg
28 januari 2006
#13
PsyDonia skrev:
calibra_nox skrev:
Hej du smile en Calibra är nog en riktigt bra första bil smile men även en bil att ha i framtiden big_smile finns nog Calibror i många olika prisklasser, men om du hittar någon runt 10-20 tusen så bör du nog se upp för underredsrost och rost runt stänkskärmarna. Men det finns nog många Calibror som är helt rostfria också smile min är en bl.a. cool roll
Dock så löns det i allmänhet att undvika 16v 4x4, dock är 4x4 standard på turbo-modellen, för fördelarlådan brukar krångla en del neutral
Men överlag är Calibror roliga och trim- och stylingvänliga bilar big_smile

Förklara nackdelen med 4x4 på 16v
vet att lådan inte håller om man trimmar den.men orginal är den väl som en vanlig 16v fast med 4x4.

Enligt uppgift pallar den inte ens med orig effekten vid inspirerad körning.

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

Avstängd
138 Inlägg
28 januari 2006
#14
som en känd sa : Prezizione.... calivazizone....

Peppe Vectra
1 076 Inlägg
28 januari 2006
#15
MilleN skrev:
calibra_nox skrev:
Men håller med Millen och rekommenderar en 16v utan 4x4 smile
Om du inte vill ha en riktig utmaning och få ut mera hästar ur en 8v än vad en 16v har original wink

Visst är det ballare med en trimmad 8v men hade det inte varit billigare med en 16v från början? smile Lite mer hållbart med originalmotor också, chip, filter och avgas på en 16v så har man ju faktiskt ~170hk sedan big_smile

nä nä nä  de beror ju på vad man har för 16V  smile

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot


Sök