2802
Sök

Skyline eller Supra?

32 Inlägg
24 mars 2008
#41
Om du vill åka fort rakt fram: R32 GT-R (fyra hjul greppar bättre än två + låg vikt)
Om du vill åka fort när det svänger: R32 GT-R. Bilen blev ursprungligen byggd för att passa Japanska grupp A reglementet och hamnade hos gemene man enbart pga homologiseringsskäl. Första tävlingsåret gick den obesegrad genom alla deltävlingar, den vann fyra säsonger i följd. Helt klar ändamålsenlig om du behöver spöa nån Ferrari eller så.
Får du tag i en välvårdad R32 kommer du inte ångra dig. Stor chans att du hittar den här: www.jspec.se (där jag hittade min).
Länk: http://www.jbskyline.net/R32/GTR/

Never argue with idiots.
They pull you down to their level, and beat you with experience.

Supraman
2 300 Inlägg
24 mars 2008
#42
Andra kan inte säga till dig vad du ska köpa för något du måste komma fram till det själv.

Du får väga för och nackdelar med bägge bilar.
Sen tycker jag att du ska ha åkt i bägge bilarna för att du ska få en egen uppfattning om hur dom går.

En supra väger från 1500 och uppåt beroende på utrustning och kaross.
Targan är tyngst, väger runt 1800 kg.

J-spec är i regel lättast har 280 på papper men ligger i verkligheten runt 300 hk original.

euro/us spec är i regel dom tyngsta men har i gengäld 330 hk original.
väldigt eftertraktade och då ligger priserna på en hög nivå.

Vad du än väljer så köp genom j-spec i karlstad, dom tar hem bilar som är så nära original som möjligt, dock så brukar dom flesta ha någotslags bpu men är inget extremt.
Detta för att undvika problem med sönderskruvade bilar plus att det är lite större risk när man tar hem en som e väldigt trimmad
Senast redigerat av Stefan Varberg (24 mars 2008)

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

Almännt tokig
481 Inlägg
24 mars 2008
#43
Siarnaq skrev:
ctr_ungh skrev:
alexxe skrev:
hur känner du dig inför att åka på högersida å köra om du väljer sky?
Det hade jag räknat med i Supran med faktiskt..! är för bövlen inte gjort av stålar.. wink


Så till er andra då.. en r-34 gt-r kan jag glömma direkt..! (men jag håller med om att den är snygg.. kanske till och med den snyggaste bilen som finns) Vi snackar ungefär 160000 max. Mer än så kan jag inte lägga..
Du kan hitta en Vänsterstyrd Eurospec på Ebay i USA för runt 120.000.

Sen typ 20.000 i frakt så får du den billig, kostar runt 220.000 i sverige.
FÖR 120K lär det var en automat........ du hittar inget vettigt manuellt under 200k+ frakt +tull +ev moms = ca 300k = samma som här hemma.

om du vill åka bana så satsa på en jap spec supra eller en R32 GTR. och leta hellre efter en med de mods du önskar då de inte kostar så mycket mer än orginal. tex coilovers riktiga stolar fmic bpu .mm.

Inline sixes ist sie scheisse.......

Biltokig
870 Inlägg
24 mars 2008
#44
Antar att det är mellan R33 GTS-T och Supra mkiv TT faller ju valet direkt på Skylinen smile Känns som en mycket trevligare bil bara... och så känns ju de flesta supror väldigt lika varandra om du frågar mig!
Senast redigerat av Mr_Gear (24 mars 2008)

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.

OEM <3
6 957 Inlägg
24 mars 2008
#45
Skulle ju vara ballt med en Skyline i stan, rulla iofs en R34 genom stan, vit sådan
vet inte om han bor här, men skyline tkr ja!

OEM <3

391 Inlägg
24 mars 2008
#46
jag har kört både skyline R33 GTS och Supra mkiv Japan importer och jag köpte en supra mkiv för den är extremt trim vänlig och har lite mer anpassat för föran på supran känns som att sätta sig i ett flygplan smile riktigt het cokpit smile ne men testa dom bilarna du står imellan annars finns ju RX-7 NSX celica GT4a mr2 evo 1-6 impreza nissan pulasar nissan 200-240sx silvia det finns många som sagt.. Jag skulle vilja prova en mazda RX-7a för wankel är väldigt specielt smile sen så kommer Toyta släppa en ny celica med boxer turbo motor och 4wd tongue vänta tills den annars:D


Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
25 mars 2008
#47
LoFET skrev:
Siarnaq skrev:
ctr_ungh skrev:

Det hade jag räknat med i Supran med faktiskt..! är för bövlen inte gjort av stålar.. wink


Så till er andra då.. en r-34 gt-r kan jag glömma direkt..! (men jag håller med om att den är snygg.. kanske till och med den snyggaste bilen som finns) Vi snackar ungefär 160000 max. Mer än så kan jag inte lägga..
Du kan hitta en Vänsterstyrd Eurospec på Ebay i USA för runt 120.000.

Sen typ 20.000 i frakt så får du den billig, kostar runt 220.000 i sverige.
FÖR 120K lär det var en automat........ du hittar inget vettigt manuellt under 200k+ frakt +tull +ev moms = ca 300k = samma som här hemma.

om du vill åka bana så satsa på en jap spec supra eller en R32 GTR. och leta hellre efter en med de mods du önskar då de inte kostar så mycket mer än orginal. tex coilovers riktiga stolar fmic bpu .mm.
Hittade en WF Sport med Manuell, grymt fin med blå pearllack för 22.000 dollar vilket är 140.000. Sen frakten så blir det runt 160.000. Billigt som fan.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

Dra mig i draken!!!
616 Inlägg
25 mars 2008
#48
vet en kille här i stenungsund som  ta rhem o säljer skylines
jens heter han   han kan säkert ta hem nått roligt till dig billigt

Mvh// Okim // Jocke

15 Inlägg
25 mars 2008
Trådstartare
#49
Okim skrev:
vet en kille här i stenungsund som  ta rhem o säljer skylines
jens heter han   han kan säkert ta hem nått roligt till dig billigt
Heter han något mer än Jens? Har han en hemsida eller kanske en mailadress? Det låter ju najs..!

Några som har erfarenhet av att köpa bil av någon privatperson i tex USA? Det låter jävligt krångligt-

Bildrulle
499 Inlägg
25 mars 2008
#50
Skyline är inte SÅ ovanlig, finns nästan lika många skylines som supror här i stan. Men finns många fina bilar för 160k. Supra skulle jag valt, får en väldans fin mk3 för såna pengar...

Evo3 är ju alltid ett alternativ, får du till och med lite pengar över till godis under huven...

Who needs brakes when you got a horn!?
www.gunroad.se

33 Inlägg
25 mars 2008
#51
SKYLINE så klart både fränare och ovanligare .. imprtera en R34 så knäcker du alla suprer .. Dessutom
så ör suprer vanligare än skyline ! men men det är ju bara vad jag tkr ;P

hoppas de blir en skyline alf ! big_smile

Livet ska levas på bredden !

143 Inlägg
25 mars 2008
#52
Roadkiller skrev:
Hade jag varit i din situation så skulle jag inte tveka vilken jag skulle ta...SKYLINE ska du välja!! Supra är för "vanlig".. sen är skylinen mycket snyggare!!Helst ska det vara GT-R..

Som denna...

http://www.geting.se/image.php/93062-GTR.jpg


Behövs inte beskrivas hur snygg den är.. cool
^^ den har ja som bakgrund.. tok fet..
o så jekla clean

143 Inlägg
25 mars 2008
#53
för o lägga mitt ord på din fråga då..


Skyline.. En GTR..
inget slår RB"&´r på 10 000varv d e en känsla o höra dom..


så.. en r32gtr vpec om du hittar en eftersom d e ställbar diff om man vill ha drivning alla 4 el bara bakhjulen.. Attesan e grymm uppfinning.. o d går o drifta me den också.. smile
resten av dina pengar spenderar du på motorn.. singelturbokit o du plockar ut runt 500+ i motorn..

+du slipper blinkersspaken på dessa.. sitter på mittkonsollen eftersom dom e gamla.. smile

Yrkesförare
1 073 Inlägg
25 mars 2008
#54
Lägger nog rösten på Supran.
Mest för att jag inte gillar Skyline riktigt. Tycker inte den är snygg nånstans.

34 Inlägg
25 mars 2008
#55
Ta med pengar till nån seriös bilfirma, prova.
Supran är ju verkligen både vacker & grym, Skyline hade jag nog valt R33 eller R34.
Men som sagt, har du pengarna, prova innan givetvis...

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
25 mars 2008
#56
Jag röstar på Bmw M5 E39 cool


Bmw osv..

29 Inlägg
26 mars 2008
#57
Supra helt klart

ElectroRaggare
885 Inlägg
26 mars 2008
#58
kaka eller kex?
helt klart smaksak.

Chevrolet Tahoe -99 4x4 på M/T 33x13,5X20 däck
Dodge M880 -77 Blivande skogskung!

252 Inlägg
26 mars 2008
#59
UseDubbelTurbo skrev:
Jag röstar på Bmw M5 E39 cool
word wink

eller min 540 kompressor?

Got vtec?


Sök