3606
Sök

tädkablar??

118 Inlägg
29 december 2005
Trådstartare
fick mina nya tändkablar idag ,,.,jag tog det "billigare" allternativet dom kostade cirka 1000kr ..dom är väll kopior, men är dom sämre än opels tändkablar som kostar 1900kr??

10 287 Inlägg
29 december 2005
Prova.....

Det finns säkert tjugo tillverkare av eftermarknadständkablar. Vissa är säkert skit  medans andra är säkert lika bra som orginal.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Ansvarig utgivare för Borås Nyheter
412 Inlägg
29 december 2005
Tippar på att dem är minst lika bra som opels...För opel lägger ju på ett par hundra på sina reservdelssaker...Så när opel själva köper dem, kostar dem säkert runt 800-1000kr, men lägger sedan på ett par hundra för att dem själva ska tjäna en hacka:P...Som allt annat...T,ex,. Bara för att det är står Nike på en tröja betyder det inte att kvaliten är bättre en om du köper en tröja där det står Rebook, fast att det är precis likadan tröja...Enda skillnaden är att Nike lägger på mycket mer pengar för sin logga än dem mindre populärare märkena...likaså opelnissarna...men men...

ps...var köpte du tändkablarna?, letar också efter nya

///Pierre

‹«‹ • Pierre Jönsson Ågren • ›»›

118 Inlägg
29 december 2005
Trådstartare
jag lade det billigre allternativet .å dom var kanon ..

12 086 Inlägg
29 december 2005
En tändkabel ska ha lågt motstånd och ska va väl isolerade. Då är den bra. antar att de är svårt att bedömma en sagt kabel på ett forum. Om någon köpt från samma leverantör som kan ge utlåtande kanske.. Motståndet går väl o mäta och isoleringen kan man ju få ett hum om om man kollar på kabeln. De ska absolut inte va smalare än 7 mm. riktigt bra kablar är isolerade med silicon, då håller längre. Det är ju gummit i isoleringen som hårdnar och tappar sin funktion.. ta en titt!

Ett tips är att man lätt kan kolla kablarnas skick genom att ha motorn igång när de är mörkt, kolla i motorrummet om de slår små gnistor från kablarna. gasa på lite oxå o se.. slår de gnistor ska de bytas.

638 Inlägg
29 december 2005
SnuttisPuppan skrev:
För opel lägger ju på ett par hundra på sina reservdelssaker...Så när opel själva köper dem, kostar dem säkert runt 800-1000kr, men lägger sedan på ett par hundra för att dem själva ska tjäna en hacka:P...Som allt annat...

///Pierre

Nej dom lägger på hundralappar för att dom KAN. Inte fan köper dom in tändkablar för 800:- Dom köper kablar billigt och säljer dyrt pga dom säljer dom som " märkeskablar "

Kommer väl nånting här snart!

19 Inlägg
4 januari 2006
Orginalgrejer är just orginalgrejer, anpassade för svenssons (hoppas att jag inte stöter mig med nån) men för alla andra med intresse för prestanda o.s.v. så finns det ju märkesalternativ med bra mycket bättre kvalitet och mindre känslighet för störningar.
Magnecor är ett märke som gör tändkablar till alltifrån toppfuelbilar till bil och mc. Kostar som orginal ungefär men är 100ggr bättre.  ..och snyggare. Finns att köpa i sverige.
http://www.google.se/search?hl=sv&q … DcountrySE

Sök