malmö arabland?

-S40- Livsnjutare
28 mars 2008 · 403 Inlägg

turbotompa skrev:
Man kanske skulle sluta jobba o börja sutta på socialbidrag som alla andra slashasar!! Det verkar vara det enda som funkar i detta skitland!!

o ja just de, som kingen meduza sa; HEJA USA

HEJA USA????  är du helt dum i huvvet... tacka usa för att vi har så många irakier i landet nu... tacka usa för det...

Gta Iv 31april
alain www.bimmerpower.org
28 mars 2008 · 3 995 Inlägg

Richardoo skrev:
nä, minska invandringen/ dem som kommer hit ska placeras ut bland svenskar. lag på att de ska kunna språket efter 1 år. .. och missköter man sig 3 gånger så ska man bli hemskickad!

som du alain? du är fransk? om du gör 3 brott i sverige så tycker ja tamigfan att du kan återvända till frankrike.  (men du är säkert skitschyst  )
********************
Att dom ska lära sig Svenska på ett år är omöjligt, i deras land, dom har inte samma alfabetet, och många har inte ens var i skola som barn, det är samma som du skulle lära dig läsa och skriva arabiska på 1 år. lycka till.
'
Eftersom jag inte är Svensk medbörjare, om jag skulle göra 3 stora brott i Sverige, jag tvekar inte om att de skulle skicka mig tillbaka i Frankrike,
kanske till och med efter 2a brott.
De anser inte Frankrike som ett land med krig problemer därmed är ja inte här som asilpolitik boeende. cool

Senast redigerat av alain (28 mars 2008)

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW 530i (2003)
BMW X5 4.4i (2006)
camaro67 Meister
28 mars 2008 · 6 763 Inlägg

-S40- skrev:
Rösta smart Rösta på SD

Jag funderar nästan på att göra de. De börjar faktist bli för mycke problem med invandrare nu för att man ska kunna rösta på sossarna eller moderaterna som förmodligen är ett vettigare alternativ

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
alain www.bimmerpower.org
28 mars 2008 · 3 995 Inlägg

Jag skulle gärna vilja läsa lite av folk från dessa arabiska länder som är med på garaget.org läsa deras åsikter om det, hur det fungerar i deras länder hur är straff för det dom vågar göra i Sverige  om dom skulle göra det i sitt land, varför gör dom det här och hur känns det för dom att vara betraktad som: svart ampassade araber.
Finns någon här på garaget som kan svara  på det så att vi kan får mer kött på ben? jag gärna läser det.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW 530i (2003)
BMW X5 4.4i (2006)
Syst3m
28 mars 2008 · 1 079 Inlägg

fegge_89 skrev:
Ne det har gått förlångt.

Kelser tänk dig när hela sverige blir likadant hmm

Så sant. Sverige släpper in mest invandrare av alla länder, nästan. Samtidigt lipar media ihjäl sig om ngn får skickas tillbaka. Snart kommer vi få döpa om Sverige till Alibabalandet.

*Har inte läst alla sidor, skrev detta utan vetskap om vad ni har skrivit*

FireTraXX DFFL
28 mars 2008 · 9 020 Inlägg

Slutar aldrig förvånas över folks trångsynthet.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
-S40- Livsnjutare
28 mars 2008 · 403 Inlägg

FireTraXX skrev:
Slutar aldrig förvånas över folks trångsynthet.

Påtal om trångt. invandrarna bor ungefär 10st i en 3a.. det kallar jag trångt!!

Gta Iv 31april
andreas_940
28 mars 2008 · 498 Inlägg

FireTraXX skrev:
Slutar aldrig förvånas över folks trångsynthet.

Du får helt enkelt ge din bild av invandringen då!

Vad är det exakt som är så besvärligt med att ställa krav på invandrare?

Som jag skrev innan, man gör ju invandrarna en otjänst genom att inte ställa krav.

Senast redigerat av andreas_940 (28 mars 2008)

FireTraXX DFFL
28 mars 2008 · 9 020 Inlägg

-S40- skrev:

FireTraXX skrev:
Slutar aldrig förvånas över folks trångsynthet.

Påtal om trångt. invandrarna bor ungefär 10st i en 3a.. det kallar jag trångt!!

Vi bor 5st på 210 kvadrat...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Syst3m
28 mars 2008 · 1 079 Inlägg

FireTraXX skrev:
Slutar aldrig förvånas över folks trångsynthet.

Hade du varit svensk "från början" hade du haft samma åsikter som vi. Men vissa, som du, (antar att du jobbar) är ju bra för Sveriges ekonomi men alla tattare som bor i Rosengård som köper hasch för bidragen borde fan inte få leva här.

-S40- Livsnjutare
28 mars 2008 · 403 Inlägg

FireTraXX skrev:

-S40- skrev:

FireTraXX skrev:
Slutar aldrig förvånas över folks trångsynthet.

Påtal om trångt. invandrarna bor ungefär 10st i en 3a.. det kallar jag trångt!!

Vi bor 5st på 210 kvadrat...

ojdå va lyxigt.. bor du  i dom drabbade områdena? .. skulle inte tro det va

Gta Iv 31april
North
28 mars 2008 · 824 Inlägg

richardoo290 skrev:
http://www.youtube.com/watch?v=byQD8VPhvdM
http://img215.imageshack.us/img215/6159/namnlsjr3.jpg

ena stunden danskt.. sen svenskt.. och nu muslimskt? lol
man har ju hört en del om malmö asså.. vad tycker gorgarna om detta .. har de gått för långt? tongue

Fy fan vad man blir förbannad när man kollar på det videoklippet. helt sjukt att det kan vara så

Muttley
28 mars 2008 ·

RouziMotorsport skrev:

North skrev:

richardoo290 skrev:
http://www.youtube.com/watch?v=byQD8VPhvdM
http://img215.imageshack.us/img215/6159/namnlsjr3.jpg

ena stunden danskt.. sen svenskt.. och nu muslimskt? lol
man har ju hört en del om malmö asså.. vad tycker gorgarna om detta .. har de gått för långt? tongue

Fy fan vad man blir förbannad när man kollar på det videoklippet. helt sjukt att det kan vara så

Den filmen är ju rätt ordentligt vinklat, vad hände med alla dem som faktiskt kommer hit, skaffar arbete och utbildning? Typiskt USA, det är just dem idioterna som ligger bakom all krig och fattigdom just nu i öst, och så har dem mage att göra dokumentärer om sånt här...

Från början gjorde Sverige fel att ta in så många invandrare som dem inte kan hantera, men samtidigt så säljer dem vapen och stridsflygplan till krigsdrabbade länder, i genäld tar dem emot invandrare.

var ett par år sedan de faktiskt erbjöd ett hundratal från rosengård utbildning i svenska och nytt boende på annan ort. men alla tackade nej.  de är mycket skit därnere.

blacken
28 mars 2008 ·

-S40- skrev:

turbotompa skrev:
Man kanske skulle sluta jobba o börja sutta på socialbidrag som alla andra slashasar!! Det verkar vara det enda som funkar i detta skitland!!

o ja just de, som kingen meduza sa; HEJA USA

HEJA USA????  är du helt dum i huvvet... tacka usa för att vi har så många irakier i landet nu... tacka usa för det...

Du ska även tacka USA för att du kan sitta där du är och kunna skriva i detta forum.

predetor
28 mars 2008 · 10 Inlägg

ni klagar på invadringen men en sak ska ni veta det finns invadrare som vill sköta sig som "svennskar" och kom ihåg att svenne eller blatte spelar ingen roll det är samma skit en då och snakar om politik politiken bryr sig inte om er ellr andra dom vill bara få fickan att prasla kolla fan vad ranjfeld gjorde han blåste ju totallt svenska folket så kom inte och snacka om politik....jävla nötter.

//blatte från örebro.-)

Gulmun * Klåpare
28 mars 2008 · 1 718 Inlägg

PAUSFÅGEL

När denna tråd föddes visste jag att det snart skulle spåra ur. Snart är vi där gott folk. En moderator nära dig polerar både lås och nyckel i väntan på något snaskigt som blir spiken i kistan... big_smile

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.
Lalle87
28 mars 2008 · 262 Inlägg

Syst3m skrev:

fegge_89 skrev:
Ne det har gått förlångt.

Kelser tänk dig när hela sverige blir likadant hmm

Så sant. Sverige släpper in mest invandrare av alla länder, nästan. Samtidigt lipar media ihjäl sig om ngn får skickas tillbaka. Snart kommer vi få döpa om Sverige till Alibabalandet.

*Har inte läst alla sidor, skrev detta utan vetskap om vad ni har skrivit*

Hörde på tv4 nyheterna förra veckan att Sverige tar emot 11% av all världens asylsökande, bara USA tar emot fler

fegge_89
28 mars 2008 · 1 302 Inlägg

predetor skrev:
ni klagar på invadringen men en sak ska ni veta det finns invadrare som vill sköta sig som "svennskar" och kom ihåg att svenne eller blatte spelar ingen roll det är samma skit en då och snakar om politik politiken bryr sig inte om er ellr andra dom vill bara få fickan att prasla kolla fan vad ranjfeld gjorde han blåste ju totallt svenska folket så kom inte och snacka om politik....jävla nötter.

//blatte från örebro.-)

Vadå att invandrare VILL sköta sig som oss Svenskar ?

Om man vill något så gör man det bara, inte svårare än så..

Man ska inte dra några över en och sama kant så vist fins det utläningar som sköter sig bra men det fins ju lika många som inte sköter sig.

Mangeman Mr.RoadRage
28 mars 2008 · 428 Inlägg

Välkommen till ghettot! smile

Detta handlar dock inte om HELA malmö, utan en viss del av Malmö, finns bra områden, dåliga områden och RIKTIGT dåliga områden.........

Mangeman a.k.a Mr.Roadrage.
blacken
28 mars 2008 ·

jonesono skrev:

blacken skrev:

jonesono skrev:

Oj oj, där fick du till de! Inte dags att krydda med lite biologiska förklaringar också? big_smile
Bara det faktum att du helt sonika väljer att inte se till "gruppen"/samhället, gör att diskussionen platt faller. Man måste alltid se åt båda hållen.. individ- som samhällsnivå. Det går inte att förklara detta enbart på individnivå. Det finns sociala faktorer och "krafter" som ser till att folk kan hamna i kriminalitet.. tänker dock inte ha någon längre föreläsning på forumet.
Vet inte om du kan googla detta (eller söka på annat sätt), men "differentiellt umgänge", "stämplingsteori", "avvikelse", "konfliktteori", "kontrollteori".. ja, det finns hur mycket som helst inom ämnet.
Får se om jag eventuellt hinner med en snabb redogörelse ikväll.. nu skall det iväg och skrivas uppsats - om kriminalitet.

Det spelar INGEN roll vad man än vill säga om det. Faktum ÄR att DU som individ är ensam ansvarig för dina handlingar och DU väljer i ditt liv, ingen annan gör det.  Man kan ALDRIG skylla på någon annan individ heller samhällsföreteelse när man agerar i sitt liv. Dessutom så "bortser" jag inte ifrån den s:k "gruppen", men gruppen består av, just det ja INDIVIDER.

Du vill helt enkelt inte inse att det finns fler variabler som spelar in i det här, än enbart ens egna aktiva handling i detta. Jag avfärdar inte ens egna aktiva handlande, men det är INTE det enda som spelar in.
Bara det faktum att du helt avfärdar alla andra tänkbara orsaker, gör det näst intill omöjligt att diskutera med dig - du vägrar ta in vad jag säger! Kanske är det ett undertryckt "hat" mot akademiker?! Man undrar ibland!
Ring valfritt universitet och snacka med någon lektor i ämnet..
Kör en redogörelse över några tänkbara infallsvinklar lite längre ned.

...Och flera individer bildar en så kallad "grupp".

Undrar jag vem som har det svårt att "ta in det som sägs". Det spelar ingen som helst roll vilka "variabler som spelar in", till syvende och sist så är det jag som individ som fattar ett beslut i frågan. Sedan så kan man skylla ifrån sig varje beslut som jag fattar på olika yttre påverkans "variabler" och använda det som en sorts "legitimitets" begrepp för det jag gör. Detta till trots så är jag som individ totalt ansvarig för mitt beslut och agerande i det som jag beslutar om. Det går inte att skylla på grupptryck,etnisk tillhörighet och dyl när man vet att det jag gör är fel.  Även om man skulle ha en "taskig uppväxt" eller dylik så ger inte det mig Carte blanche att bete mig hur som helst och icke heller så ger det mig någon form av "frikort" att agera som jag gör.
" bara för det faktum att jag ligger i rännstenen, så behöver jag inte krypa ner i kloakerna"
Och nej har har inget akademiker förakt. Det är bara din tolkning av det. smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang