2084
Sök

Solfilm - TipsTråden

lastbils chaufför
240 Inlägg
24 november 2010
s_cehlin skrev:
mustang1966 skrev:
peter.w skrev:

Ja konsum Ica har det samma man har till typ köket eller när man diskar. Dem ligger i 10 pack har jag för mig där finns dem.
Men i den förpackningen finns även den gröna ta inte den bara..

ok då ska jag titta efter det

Hur gick det med din toning ? Fick du bort den? Jag har annars ett klockrent medel som vi använde i helgen när jag tonade en bil och skulle ha bort den gamla, försvann UTAN ansträngning och då menar jag HELT UTAN ANSTRÄNGNING smile Bara till att ta lite av det medlet på en scotchsprite och typ bara låta den nudda rutan, så försvann det big_smile

jag har fått bort det på bakrutan men har bakdörrarna kvar och den tonignen kvar och en får jag bara inte bort pga att den är så tunn och porös. men vad är det för medel då?

Gud, som haver B23:n kär se till mig, som gasglad är. Vart jag mig i världen vänder, skall jag göra svarta ränder
köpes: har ni något till volvo 740 till salu så hör av er!

Mensa -09
182 Inlägg
24 november 2010
mustang1966 skrev:
s_cehlin skrev:
mustang1966 skrev:

ok då ska jag titta efter det

Hur gick det med din toning ? Fick du bort den? Jag har annars ett klockrent medel som vi använde i helgen när jag tonade en bil och skulle ha bort den gamla, försvann UTAN ansträngning och då menar jag HELT UTAN ANSTRÄNGNING smile Bara till att ta lite av det medlet på en scotchsprite och typ bara låta den nudda rutan, så försvann det big_smile

jag har fått bort det på bakrutan men har bakdörrarna kvar och den tonignen kvar och en får jag bara inte bort pga att den är så tunn och porös. men vad är det för medel då?

Vem vet, ska snart lägga upp film på youtube så ska jag länka big_smile

Jag är så smart så jag får smarta människor att känna sig utvecklingsstörda

lastbils chaufför
240 Inlägg
25 november 2010
s_cehlin skrev:
mustang1966 skrev:
s_cehlin skrev:

Vem vet, ska snart lägga upp film på youtube så ska jag länka big_smile

jag väntar big_smile
Senast redigerat av mustang1966 (25 november 2010)

Gud, som haver B23:n kär se till mig, som gasglad är. Vart jag mig i världen vänder, skall jag göra svarta ränder
köpes: har ni något till volvo 740 till salu så hör av er!

Jänke och volvo fantast
176 Inlägg
24 december 2010
har en 945a hur gör ni för å tona den lilla rutan och den framför den lilla rutan?

(none)
1 725 Inlägg
25 december 2010
Var finns det solfilms kurser?

--Lev i går som det vore i morgon--

203 Inlägg
25 december 2010
Braather skrev:

Kolla på www.solfilmsgruppen.se där har dem kurser..

Den som har mest prylar när han dör vinner

(none)
1 725 Inlägg
26 december 2010
peter.w skrev:
Braather skrev:

Tack! Det var just denna jag hade hittat förut. Skulle kolla om utbudet är lite mer?!

56 Inlägg
23 februari 2011
Vilken solfilm tycker ni ja borde välja?? 35% - 25% eller 5%??

https://www1.garaget.org/archive/56/55784/217670/217670-2059050.jpg

Objektet..

Revolvolution

(none)
1 725 Inlägg
23 februari 2011
35% utan tvekan, inte mörkare. Om vi nu pratar ljusgenomsläpp. För inte snyggt, enligt mig, att ha för svart på en redan svart bil.

//Jonas

1337
1 343 Inlägg
26 februari 2011
Braather skrev:
peter.w skrev:
Braather skrev:

Tack! Det var just denna jag hade hittat förut. Skulle kolla om utbudet är lite mer?!

http://www.solargard.se/

I'm not a fighter, I'm a lover!

223 Inlägg
4 mars 2011
Kolla på alla klipp i den här videoserien så har man nog förstått sig på grunderna, sedan är det bara att omsätta teorin till praktik!

http://www.youtube.com/watch?v=9VGbtQrlcN4

Konstigt att det inte länkats till den redan.
Senast redigerat av slowSwede (4 mars 2011)

Fotograf
66 Inlägg
3 april 2011
hjälper en tjej med en 850 och behöver nu problemos med toning.

Har tonat om sidorutorna bak de små och misslyckades på den stora sidorutan. Filmen vart skadad när ja skulle veva ner rutan och sen om den är skadad är de ingen idé!
Jag är ingen proffstonare men har  tålamod! Så hur ska ja göra?

1: Skall ja nermontera dörren och ta ur rutan? hur gör jag det så fall? beskrivning och gärna bild behövs.

2: Skära solfilmen i kant utanför rutan exakt och sen sätta in för att ha på "barnlås" bak? alltså man inte ska kunna köra ner rutan överhuvudtaget.

3: annat tips! smile

mvh T

203 Inlägg
3 april 2011
Ja tips är att ta bort dörr sidan sen listen runt rutramen skär filmen på utsidan. För att få ner filmen längst ner flyttar du upp filmen till överkant på dörren sen skär du nertill. Då har du tillräckligt med film så den inte blir glipor eller problem att veva ner rutan sen.
För att sen få till baka listen brukar jag spraya 556 på listen så den lättare glider ner.

Hoppas det är lite tips på det hela..

28 Inlägg
5 april 2011
Men vad har hänt med sungrapuic ?

Jag har använt biltemas och mekonomens solfilm, men resultatet med SUNGRAPHIC  var oslagbart i jämförelse enligt mig. Det var ca. 3-4 år sedan på V40n!
Mycket bra resultat och lättmonterad. Jämn färg. Ljus och värme dämpande. Inga repor eller bubblor.
SBP och Polis klagade inte ens på framrutorna (som var två nyanser ljusare)

Men vad har hänt med sungrapuic nu?
Vart kan man beställa likvärdiga produkter?
Jag tänker inte överlåta arbetet till en firma.

28 Inlägg
9 april 2011
Nu hittade jag det.
Det var CFP film som sungraphic sålde.
Finns hos Mekonomen och kan beställas från http://www.solfilm.se/

Jag får tacka mig själv för tipset!

8 Inlägg
10 april 2011
hoppar in i tråden med en fråga....
letar efter en billig och bra toningsfirma i växjö...
tacksam för svar...big_smile

Det som inte går o laga med hammare o en näve fyrtum är inte värt att laga....:)

3 Inlägg
26 april 2011
Då lägger jag in fråga om det är nån som har tips på en prisvärd firma i gbg området?

(none)
1 725 Inlägg
26 april 2011
Boboo skrev:
Då lägger jag in fråga om det är nån som har tips på en prisvärd firma i gbg området?

Jag ska lämna in min chefs bil nästa vecka hos "Sales 4 U - Din Solfilmsmontör" i Göteborg.
De använder sig av suntek Solfilm och skulle ha 1800:- för 5 rutor. Haft en bra kontakt med dom via mail  först innan jag sen bestämde mig.

60 Inlägg
8 maj 2011
Tänker lämna in bilen för solfilm nu i vår, men jag undrar en sak här:

Vilken Solfilm går mest i Svart/mörk blå nyans ?

Kanske lite svårt att förklara men jag vill inte ha en film monterad som är "brun/silver-aktig"(lite som en viss plexiglas-toning)

Tänkte välja 35 % varianten.

Dessa är väl märke som företagen använder om jag fattat det rätt.
Sun-Gard
Nighthawk
PerformX

Vilken är det man ska kolla efter?
Tips tages gärna emot !

Det kommer alltid en ny trevlig lördag, men det kommer inte en ny trevlig ungdom.

203 Inlägg
8 maj 2011
Solfilmsgruppen sålde tidigare filmmärket Sungard där Performex och Nighthawk ingår.

Frågan är var du tänkt lämna in bilen? Där kan dem säkert hjälpa dig med det du söker.
Men tänk på att nästan alla bilar har en kulör i glaset oftast grön. Då blir filmens kulör lite annorlunda när den är monterad på bilen.
Ta ett vanligt vitt papper mot glaset på bilen så ser du vilken kulör den har.

Sök