2999
Sök

Solfilm - TipsTråden

114 Inlägg
15 maj 2012
Någon som har testat scstylings pre-cut film?

254 Inlägg
15 maj 2012
antond93 skrev:
Någon som har testat scstylings pre-cut film?

Det är inte deras egna utan CFP-film vilket många företag säljer. Ja filmen är det absolut inget fel på kan jag ta och säga, men finns ju självklart andra val jag hade valt före CFP som har bättre krympegenskaper enligt mig i alla fall smile Sen är den inte speciellt billig tongue beror iof vilken bil man har också wink

52 Inlägg
17 maj 2012
alpis skrev:
jankarl skrev:
Jag beställde färdigskuret till min Golf 2 från Soyafilm.se och det är en film som man kan använda om och om igen..bra för olagliga sidorutor (har så mycket högtalare så byter inte rutor) 1500:- för 5 rutor.
Blir det dåligt,riv ner och börja om bara..smile

Läste inte andras inlägg...såg nu att soyafilm var med redan..smile

Soyafilm är bra för dom som inte är krävande, men är man krävande så kan jag verkligen inte rekommendera Soyafilm.

Sedan kan du köpa samma film som Soyafilm säljer på biltema i rulle och skära ut själv, vilket jag antar Magnus gör som bedriver verksamheten. Jag tror inte han har en skrivare för de som kostar över 100 tusen:) Men det är bara vad jag tror big_smile

Intressant tråd...
Jag har inget ont att säga om min sponsor Soyafilm.se eller de produkterna de har, såklart eftersom jag är sponsrad ja.. wink .
Men att säga att samma film finns här och där. nja...
Då kan man ju anta att all solfilm kommer ifrån Biltema. CFP, Sun Guard m.fl är säkert Biltema de med.
Bara för att en plastfilm ser eller känns likadan ifrån olika ställen betyder inte att de är ifrån samma tillverkare.
En bit solfilm är ganska så mycket mer teknologi än bara så.
Har haft Soyafilms avtagbara solfilm på andra bilar och tycker det har fungerat toppen. Inte lika skarp inneifrån som många säger, nej, men vansinnigt enkel att montera och ser bra ut uteifrån.
På min nuvarande bil skall jag ha Soyafilms andra typ av solfilm , den som de kallar proffsfilm.
Den är riktigt skön att jobba med och enkel att krympa/forma. Solar gard har jag använt innan och kan säga att Soyafilms proffsfilm är väldigt nära i kvaliten och känslan som den att montera även utseendet. En del tycker även att det funkar bra med Mekonomens och biltemas solfilmer och det är väl bara att säga grattis att de lyckades... wink)
Skall snart uppdatera min bil med nya bilder med Soyafilm proffsfilm 80% bak och 65% på framdörrarna som ni kan kolla på, blir hur läckert som helst wink)
Kan inte annat än rekommendera deras produkter.

254 Inlägg
17 maj 2012
Key76 skrev:
alpis skrev:
jankarl skrev:
Jag beställde färdigskuret till min Golf 2 från Soyafilm.se och det är en film som man kan använda om och om igen..bra för olagliga sidorutor (har så mycket högtalare så byter inte rutor) 1500:- för 5 rutor.
Blir det dåligt,riv ner och börja om bara..smile

Läste inte andras inlägg...såg nu att soyafilm var med redan..smile

Soyafilm är bra för dom som inte är krävande, men är man krävande så kan jag verkligen inte rekommendera Soyafilm.

Sedan kan du köpa samma film som Soyafilm säljer på biltema i rulle och skära ut själv, vilket jag antar Magnus gör som bedriver verksamheten. Jag tror inte han har en skrivare för de som kostar över 100 tusen:) Men det är bara vad jag tror big_smile

Intressant tråd...
Jag har inget ont att säga om min sponsor Soyafilm.se eller de produkterna de har, såklart eftersom jag är sponsrad ja.. wink .
Men att säga att samma film finns här och där. nja...
Då kan man ju anta att all solfilm kommer ifrån Biltema. CFP, Sun Guard m.fl är säkert Biltema de med.
Bara för att en plastfilm ser eller känns likadan ifrån olika ställen betyder inte att de är ifrån samma tillverkare.
En bit solfilm är ganska så mycket mer teknologi än bara så.
Har haft Soyafilms avtagbara solfilm på andra bilar och tycker det har fungerat toppen. Inte lika skarp inneifrån som många säger, nej, men vansinnigt enkel att montera och ser bra ut uteifrån.
På min nuvarande bil skall jag ha Soyafilms andra typ av solfilm , den som de kallar proffsfilm.
Den är riktigt skön att jobba med och enkel att krympa/forma. Solar gard har jag använt innan och kan säga att Soyafilms proffsfilm är väldigt nära i kvaliten och känslan som den att montera även utseendet. En del tycker även att det funkar bra med Mekonomens och biltemas solfilmer och det är väl bara att säga grattis att de lyckades... wink)
Skall snart uppdatera min bil med nya bilder med Soyafilm proffsfilm 80% bak och 65% på framdörrarna som ni kan kolla på, blir hur läckert som helst wink)
Kan inte annat än rekommendera deras produkter.

Klart du rekommenderar din sponsor wink

Hihi nä... men jag har testat Soyafilms avtagningsbara och Biltemas och jämfört.. så jag vet vad jag snackar om där faktiskt smile

Deras "Proffsfilm" vet jag inte, men den är bedrövligt dyr tycker jag. Hur bra eller dålig den är det vet man inte för än man testat, men absolut inget jag skulle rekommendera till en nybörjare och pynta över 1000 och sedan går det åt helvete. Det finns bättre val om man säger så smile

132 Inlägg
17 maj 2012
Hallå!

Jag testade Soyafilm's avtagningsbara på vinterbilen i vintras. Jag var nöjd i en månad sedan uppstod det småsmå bubblor hela tiden, efter någon vecka började den även lossna i kanter så jag fick fukta den igen så den fastnade, detta fick jag upprepa tills jag rev loss filmen.

Jag blev faktiskt lite besviken till slut... Dom som äger firman vägrade ge mig support för t.ex deras hårda skrapa de säljer, den repade hela filmen och ingen varning fanns om att den repar ( en bra solfilm har bra repskydd )

Nu kanske man inte kan kalla denna en solfilm utan den är ju gummi istället för plast rättare sagt....

Den fungerar litet tag men sedan blir det bedrövligt och man blir förbannad över att man lagt ut 1500 för deras skit...

Jag har inhandlat solfilm till min 855a från en e-handel i Göteborg för ca 1 vecka sedan. Jag ska kolla vad dom heter när jag är hemma om det finns någon som har intresse, var smidigt och verkar vara bra garantier på sakerna i alla fall!

Gött med solfilm tråd! Kanske man kan få lite support vid montering cool
Senast redigerat av mrperfektion (17 maj 2012)

138 Inlägg
17 maj 2012
Står faktiskt att du ska ha rikligt med vatten UTANPÅ filmen och skrapa inte hårt..smile

Öhh
272 Inlägg
17 maj 2012
Går i tankarna att montera solfilm på kojan.. Har lite funderingar på ~30% "hela vägen", vad tror ni om det?

132 Inlägg
18 maj 2012
jankarl skrev:
Står faktiskt att du ska ha rikligt med vatten UTANPÅ filmen och skrapa inte hårt..smile

Klart man ska ha tillräckligt med vätska på ytan för att skrapan ska glida lättare och det inte ska bli repor.

Skrapa hårt? Det räcker att du drar med deras skrapa som medföljer på filmen så är det repor på den. Kanske inte syns direkt, men i solljus så ser det ut som bara fan! Nä.. inget jag rekommenderar faktiskt .

65 Inlägg
24 maj 2012
Hur lägger man till bilder här i texten?
Senast redigerat av SpanishBull (24 maj 2012)

El Toro Español... "Seat... Auto Emoción" :D

* Studerande *
563 Inlägg
24 maj 2012
SpanishBull skrev:
Hur lägger man till bilder här i texten?

Antigen kopierar du bildlänken & infogar den med "IMG" - knappen överst, eller så gör du det manuellt : [img]bildlänkadress[/img]

65 Inlägg
24 maj 2012
Tackar tackar big_smile

El Toro Español... "Seat... Auto Emoción" :D

40 Inlägg
2 juni 2012
Hej.

Jag har fått mina färdigskurna filmer till min volvo s60 och undrar om det är något jag behöver tänka extra på? Det jag oroar mig över är bakrutan, rutan går ganska djupt och det är lite svårt att få in händerna längst ner, tänkte om det finns några tips eller om det är att slänga på dem och hoppas på det bästa :p

mvh

Sa du sten?
189 Inlägg
2 juni 2012
Lindstrom90 skrev:
Hej.

Jag har fått mina färdigskurna filmer till min volvo s60 och undrar om det är något jag behöver tänka extra på? Det jag oroar mig över är bakrutan, rutan går ganska djupt och det är lite svårt att få in händerna längst ner, tänkte om det finns några tips eller om det är att slänga på dem och hoppas på det bästa :p

mvh

På med ordentligt med vatten och lite diskmedel så ska den kunna skjutas ner ganska enkelt. sen trycker du ju ner all luft ändå med en skrapa som borde komma åt.

Lycka till smile

254 Inlägg
2 juni 2012
Lindstrom90 skrev:
Hej.

mvh

Förhoppningsvis har du köpt bra solfilm så den kan formas då underlättar det väldigt mycket på bakrutan när du formar den först.

157 Inlägg
3 juni 2012
Lindstrom90 skrev:
Hej.

mvh

Montera ner hyllan, då kommer du åt lätt,
Lycka till:)
Senast redigerat av Tuffgogiboy (3 juni 2012)

Jänke och volvo fantast
176 Inlägg
3 juni 2012
någon som har något bra tips på vad man kan göra när filmen sitter skit bra och efter en stund på ett ställe lyfter den sig på ett ställe uti från och in ca 2cm ???

254 Inlägg
4 juni 2012
SsRs-RacinG skrev:
någon som har något bra tips på vad man kan göra när filmen sitter skit bra och efter en stund på ett ställe lyfter den sig på ett ställe uti från och in ca 2cm ???

Ingen bra kvalté på filmen... eller smutsig ruta..

* Studerande *
563 Inlägg
4 juni 2012
SsRs-RacinG skrev:

Dåligt/drygt med diskmedel/vätska under?

52 Inlägg
4 juni 2012
SsRs-RacinG skrev:

Dåligt formad innan montage?
Värm på och tryck dit, beroende på hur det ser ut såklart.
Fixa fram en bild så man kan se hur det ser ut, så kanske man kan ge ett bra tips.

254 Inlägg
4 juni 2012
SsRs-RacinG skrev:

Glömde fråga, klisterfilm eller avtagningsbar?

Sök