vilket märke är ett bra märke när man kan tona rutor själv?
CFP-filmerna är nog det enda märket som finns idag som håller hög kvalité om du vill handla i en vanlig biltillbehörsbutik.
Annars kan du knalla ner till närmsta firma som håller på med solfilm & fråga om du får köpa några meter... Filmer som jag kan rekommendera är t.ex. Solargard, Johnson Window Films eller SunTek Windowfilms...
Andra montörer kan väl fylla på nedan vad de erfar vara bra kvalitétsfilm (Märke)....
Vilken av mekonomens 200 kr film eller biltemas film är bäst? Antar att det inte är så stor skillnad, men man kan ju alltid fråga..
Kolla mitt Projekt: SAAB ng900t - "devil eye project" Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.
om man gör det själv, vad kan det kosta då? jag har calibra som man inte kan veva ruter bak, kan jag då andvända solar plexius? vad e skillnaden på det och andra märken? hur gör man med solar plexius om det e skillnad?
om man gör det själv, vad kan det kosta då? jag har calibra som man inte kan veva ruter bak, kan jag då andvända solar plexius? vad e skillnaden på det och andra märken? hur gör man med solar plexius om det e skillnad?
solar plexius är ingen solfilm och hör inte hemma i denna tråden. Dom som vill använda plastskivor kan skapa en egen tråd.. Denna tråden rör installation och tips runt solfilmsmontering!
nu kanske du märkte att jag inte kan ngt om solfilm så man behöver ju inte va så negativ och hjälpa mej med problemet istället!!!
jag skulle vilja ha hjälp med det, jag vill göra de själv?
Om du vill ha hjälp så glöm solarplexus eller vad det heter. Det är som sagt en plexiglas skiva som man klämmer fast på nåt ogenomtänkt vis. När det gäller solfilm finns det färdigskurna filmen som fungerar riktigt bra!
Är det någon som har bra tips på hur man får solfilmen att fästa ordentligt på de små svarta prickarna som finns i ytterkanten på t.ex bakrutorna?
Jag använder solfilm från SolarGuard.
-- HaJo
Prickarna brukar kallas raster, heter rastrering och är en sorts keramikbeläggning på rutan.
Gör rent extra många ggr kring rasterprickarna & dra av dom en sväng med scotte-duk avsedd för rutor. Ett av många trix. Har också sett endel som slipar dom med våtslippapper, något jag ej själv provat.