3890
Sök

Talanglösa Tjuvar utan hjärna

leo_m83
9 april 2008
fan va tråkigt. Känner många med just 200sx som har haft inbrott i bilen. Det är nåt med den där bilen. Hoppas att det går på försäkringen, annars blir det ganska dyrt :S

Livsnjutare
403 Inlägg
9 april 2008
FireTraXX skrev:
-Blomman- skrev:
lindell90 skrev:
om de är personen som han misstänker å om han har varit inblandad i sånt här tidigare måste hans fingeravtryck finnas i nått register.

Du har nog kollat på för mycket film.. wink

Nej, de har hans DNA eftersom att han andades mot en ruta och skoavtryck från 2*2cm damm som han trampade i också.

roll

mycket riktigt att tidigare bottslingar finns i ett dator register. beroende på vilket brott man begått. fanns det inte kameror i garaget?

Gta Iv 31april

32 Inlägg
9 april 2008
Nackaskott!

1 567 Inlägg
9 april 2008
t0tte skrev:
Nackaskott!

lollol glömde du nått

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS

DFFL
9 020 Inlägg
9 april 2008
-S40- skrev:
FireTraXX skrev:
-Blomman- skrev:

Du har nog kollat på för mycket film.. wink

Nej, de har hans DNA eftersom att han andades mot en ruta och skoavtryck från 2*2cm damm som han trampade i också.

roll

mycket riktigt att tidigare bottslingar finns i ett dator register. beroende på vilket brott man begått. fanns det inte kameror i garaget?

Det ska mycket till innan de tar fingeravtryck.
För trots att ha blivit dömd för både rån och misshandel så har jag aldrig behövt göra fingeravtryck.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

123 Inlägg
9 april 2008
FireTraXX skrev:
-S40- skrev:
FireTraXX skrev:

roll

För trots att ha blivit dömd för både rån och misshandel så har jag aldrig behövt göra fingeravtryck.

mitt ex råkade ut för inbrott i sommras. då tog polisen fingeravtryck både runt fönster och på stenen som dom kastade igenom rutan..

Gör som Ford köp Volvo!

83 Inlägg
10 april 2008
Karlstrand_ skrev:
FireTraXX skrev:
-S40- skrev:

mitt ex råkade ut för inbrott i sommras. då tog polisen fingeravtryck både runt fönster och på stenen som dom kastade igenom rutan..

VA??? De gjorde dom fan inte när jag hade inbrott. Hade också stenen dom kastat genom rutan och vi frågade om dom inte kunde ta fingeravtryck!? Å då sa dom att man inte kan ta avtryck från en sten eftersom det inte syns på sten.. aja..

har kontroll

WestCoast!
86 Inlägg
10 april 2008
Gone-in-60-sec skrev:
VA??? De gjorde dom fan inte när jag hade inbrott. Hade också stenen dom kastat genom rutan och vi frågade om dom inte kunde ta fingeravtryck!? Å då sa dom att man inte kan ta avtryck från en sten eftersom det inte syns på sten.. aja..

Polisen i Halmstad är inkompetenta kan man väl uttrycka det ganska snällt.
Det enda de gör, och gillar att göra är att stanna nyktra, oftast trevliga ungdomar med ett stort bilintresse som ibland kör lite för fort eller kanske har ett sportavgassystem eller kanske tonade rutor...

De vågar inte, och kan inte ta tag i de riktiga problemen som finns i Halmstad.

Mitsubishi Lancer Evo VIII MR -04
Kia Sorento CRDi -07

284 Inlägg
10 april 2008
Trådstartare
Alltså dom som jag blir mest förbannad på det är ju fan polisens agerande i det hela.. hur fan kan dom komma efter en timme när grannen ringer och säger att dom håller på och snor bilen?..så grannen fick springa ut med livet som insats bara för att snuten vägrade komma..dom kom efter en timma.. fan skandal.

284 Inlägg
10 april 2008
Trådstartare
och justja.. bilder kommer upp sen.

284 Inlägg
10 april 2008
Trådstartare
E-30 skrev:
NightblizZ skrev:
Någon som vet ungefär hur länge man brukar få vänta på försäkringsbolag innan dom börjar reparera och grejja ?

Om man bär sig fel åt..så kan det ta upp till ett år eller ännu längre tid. Tag själv kontakt med skaderegleraren hos ditt försäkringsbolag och bestäm en tid för skadebesiktning av ditt fordon.

Innan du bestämmer tid, så fixar du först ett kostnadsförslag på en fullständig reparation av bilen. Detta kostnadsförslag ska du sedan ha med dig i handen och visa upp för skaderegleraren när ni träffas.

Sedan kan du "kohandla" genom att själv ta på dig vissa arbeten, på så sätt kan du t.ex förhandla bort självrisken. Eller så kan begära att få kontantersättning mot att du själv fixar ALLT. Då kan det ofta bli en bra slant över. big_smile

fungerar verkligen det där då? hehe.. isåntfall är det ju värt ett försök.. så man slipper självrisken iaf.. och får jag en rejäl slant så kan jag betala polaren som jobbar på Gävle bilskadecenter.. som är grymt duktig på sånt här.

3 650 Inlägg
10 april 2008
FireTraXX skrev:
-S40- skrev:
FireTraXX skrev:

roll

V e du för en lirare då?

284 Inlägg
12 april 2008
Trådstartare
jahapp.. var det dax igen då , natten mot lördagen så är det nån som har slagit sönder hela framrutan och sidorutan på grannens bil. Audi coupe , ska man behöva sätta upp kameror?

998 Inlägg
12 april 2008
NightblizZ skrev:
jahapp.. var det dax igen då , natten mot lördagen så är det nån som har slagit sönder hela framrutan och sidorutan på grannens bil. Audi coupe , ska man behöva sätta upp kameror?

men moget.. har dom inget annat för sig.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.

1 503 Inlägg
12 april 2008
Lider med dig sad Vilka jävla as!!!!

RB25DET, probably the best motorsound in the world!

Dra mig i draken!!!
616 Inlägg
12 april 2008
NightblizZ skrev:

hjälper tyvärr inte för övervakningskameror e inte godkända som bevismaterial i tingsrätten.
vi hade snatteri i butiken o vi hade kameror men det räcktwe inte  videon godkändes inte som bevismaterial så vad är vittsen med  övervakningskamera???

O ja  svesnak rättssystemet är värdelöst o  svensk polis SKÄRP ER FÖR HELVETE!!!! jaga moppedister o ungsommar med bilintresse o stt ao fika  undangömda på kontoret e dom bra på men att hålla på med riktiga fall som verkligen hjälper skiter dom i vet inte om dom inte vill eller har tid men nått sjuktfel är det

ARG......

lycka till med bilen i vilketfall smile

Mvh// Okim // Jocke

3 650 Inlägg
12 april 2008
Håller med de e fakta. Svenska rättsystemet suger pung!

chaffis
7 Inlägg
12 april 2008
och så ska dom sabba så mycket för så lite är för jävlit cool

5 198 Inlägg
12 april 2008
NightblizZ skrev:
Alltså dom som jag blir mest förbannad på det är ju fan polisens agerande i det hela.. hur fan kan dom komma efter en timme när grannen ringer och säger att dom håller på och snor bilen?..så grannen fick springa ut med livet som insats bara för att snuten vägrade komma..dom kom efter en timma.. fan skandal.

Dom kanske höll på med ett pågående mord.. tror inte bilstöld är så prio då

3 650 Inlägg
12 april 2008
säger bara : munkar
Senast redigerat av Kesler (12 april 2008)

Sök