2676
Sök

Ljud/Bild bygge i en segelbåt...

6 Inlägg
30 mars 2008
Trådstartare
#1
Hejsan, jag är ganska ny här så ni får ha förståelse med mig:)

Jag visste inte riktigt vart jag skulle lägga denna tråda då den handlar om bild och ljud till en båt, jag kanske hittade rätt iaf?wink


Det är så att idag så driver vår familj en charter verksamhet (www.ct-charter.se) och tänkte rusta upp båten inför säsongen 08 med ljud och bild:)


Idag så består vår ljudanläggning utav en Pioneer huvudenhet (minns dock inte modell, men är på 50*4W om jag inte minns helt jävla fel.) Vi har sedan ett JL Audio Marine e4300 slutsteg som driver 4stycken JL Audio Marine 6.5 om jag inte minns helt fel.

Nu till våra framtidsplaner, vi ska montera en LCD skärm, 18-25" beroende på vart vi ska montera den. Vad finns det för bra alternativ? Finns det någon med inbyggd DVD och digitalbox? Den måste även ha en PC igång iform av VGA,HDMI eller DVI!


Nu till ljud anläggningen, vi funderar på att köpa två stycken högtalare och en bas till, detta ska vi driva med ett annat steg, men det kan vi återkomma till vid ett senare tillfälle..

Vi har funderingar på om man skulle kunna bygga någon form av media-anläggning för att både spela upp film,musik och även kunna använda den som en vanlig dator, hur skulle det fungera?

Hur skulle det fungera med dator ute på sjön tror ni, både fuktmässigt och stötmässigt?

Jag tänkte så att denna "dator" skulle vara inkopplad till en huvudenhet som sedan skickar vidare ljudsignalen till högtalare osv, och att man via dator väljer all musik osv:)

Kom gärna med ider på produkter och lösningar:)

Tack på förhand!

/Marcus

sjöman
27 Inlägg
30 mars 2008
#2
Ta dig en titt på www.sweclockers.com och skriv samma inlägg där! Garanterat fler kunniga som kan hjälpa dig! Lycka till! BTW, en HTPC är ordet du söker på media-datorn!



Sök