Hej! Har sökt ett jobb i en annan stad, så om jag får jobbet får jag pendla 4 mil enkel resa varje dag. Det är motorväg hela vägen, så det går rätt fort, c:a 30 min. Men vad tror ni som pendlat, tröttnar man?
3-4mil är lagomt avstånd tycker jag. Saknar att lyssna på P3 påvägen till och från arbetet Enda problemet är på högsäsong när man stiger upp 4 kommer hem 22 Har varit nära att somna baki ratten några gånger faktiskt.
Man köper int nå nytt, man köper nå gammart som racklar så man lär sig nå
Kör ca 70km tll skolan och tillbaka, tycker inte det är jobbigt. Enkelresan tar också då en halvtimme. Bara man har en skön bil och inte tar stress i trafiken p.g.a. t.ex. oväder går det bra, men bensinkostnaderna skjuter ju nog i höjden...
Pendlar 3-4 mil om dagen till och från jobbet, faktiskt ganska skönt att sätta sig i bilen, lyssna på lite musik och koppla av innan det är dags att börja jobba
Pendlar ca 11 mil om dagen, inga problem, speciellt inte när man får betalt för de me Försök hitta en någon/kompis som ska samma väg å kör en vecka var...
Detta är ett högre chefsjobb som jag har chans att få i en mindre stad, så det känns som att det är värt att köra några år om man får chansen och kostnaden för pendlingen räknar jag med när jag angav löneanspråket. Sedan kommer jag om jag får tjänsten tjäna 13-15.000 mer i månaden än jag gör idag.
Pendlar ca 11 mil om dagen men samåker oftast då. och det är inga problem även om man hadde kört själv. En fördel är att han en bil som är bekväm att sitta och köra i om man ska göra det en längre tid.
Inget att snacka om egentligen, en timme extra om dagen är värt 15.000 mer i månaden tycker jag och har man bara en mysig bil så går den timmen fort...
Nja tröttnar gör man nog i längden, gjorde jag, 7mil enkel resa+sitta på kontor 8 h sedan tillbaka.. No way att man gör om det! Och då envisades jag i 7månader....
Pendlade 8 mil om dagen förr, tur och retur. Riktigt drygt i längden, så jag började åka buss istället. Tog nästan dubbelt så lång tid men det var billigare och så gutt att sova lite till
Om du nu får lite bättre betalt och tröttnar på Saaben (även om den också är skön att åka långt i) rekommenderar jag en BMW 7-serie alt Mercedes S-klass. Då kommer nog pendlingen kännas som ett rent nöje
Har sj 6 mil tur och retur till jobbet, körde sjävl i början, men sen börja ja samåka med 2 pers. Har gått över till kvällsjobb nu, och nu är vi 2 som samåker, kör varannan vecka á 4 dagar i veckan. Funkar kanon.
Detta är ett högre chefsjobb som jag har chans att få i en mindre stad, så det känns som att det är värt att köra några år om man får chansen och kostnaden för pendlingen räknar jag med när jag angav löneanspråket. Sedan kommer jag om jag får tjänsten tjäna 13-15.000 mer i månaden än jag gör idag.
Men tjänar du 13-15000 mer i månaden är det väl absolut värt att åka en timmes bilresande per dag till och från jobbet..