3651
Sök

Jahapp då var Vin&Sprit sålt... fyfan!!!

9 108 Inlägg
1 april 2008
BOLUND skrev:
april april?

Jag såg det på nyheterna igår så det är allt sant. Det var även en ekonomiexpert som intervjuades om det som berättade att detta gynnar Sverige och skattebetalarna i högsta grad.

127 Inlägg
1 april 2008
Blixten854 skrev:
Betyder inte demokrati folkstyre? Fick vi välja?

Vi valde regeringen som sitter. Representativ demokrati?

1 703 Inlägg
1 april 2008
tkd_rille skrev:
henkebenke skrev:
Men sluta lipa. Varför i helvete ska staten bedriva företag öht? Vart finns möjligheten till konkurrans i det lixom. Nä, statliga bolag är korrupta och kan göra som dom vill, bort med sånt äckel. Privatisering is the shit, staten kan gott och väl stödja småföretagare bättre!

tack smile jag blir troligen av med mitt jobb om staten totalt skiter i att bedriva företag överhuvudtaget men vissa tänker med röven och inte på sina medmänniskor. du kanske vill att en jävla massa folk ska bli uppsagda ??wink

Relativt tveksamt då statliga företag som säljs ut fortsätter sin verksamhet som vanligt, men i privat regi, om företaget i något led stannar i sverige. Vad jobbar du med? Jag har själv jobbat på telia, när de bolagiserades, så jag vet hyffsat vad det handlar om.

Angående V&S.
Pernod Ricard har en decentraliserad uppbyggnad, det innebär att ledningen för v&s och all tillverkning kommer att stanna i sverige.
V&S kommer att ägas av ett svenskt bolag som styrs under Pernod Ricard. Vi snackar inkomster för detta bolag som genererar sjukt mycket inkomst till svenska staten.
Pernod Ricard äger en massa tillverkare av otaliga kända spritsorter, allt från finaste whiskey till kaluha.
Alla olika spritsorter tillveras i de land där de har sitt ursprung, ursprunget är en stor del av värdet i varumärket. Absolut vodka som exempel, som även är ett av världens starkaste varumärken inom vodka, på ettiketten står det ju även nåt i stil med "tillverkad av finaste säd från Åhus nåntingnånting", bara en sån sak är viktig för varumärket.

Staten ska verkligen inte bedriva versamhet i vinstdrivande syfte, det är inte rättvist konkurrensmässigt sett.
Men det är min egna åsikt.

Sök