2379
Sök

Framhögtalarna låter sprängda? :(

Spetz!
12 Inlägg
5 april 2008
Trådstartare
#1
Tjena!

Senaste veckan har detta problemet börjat. När det är bastoner tex i en technolåt och basen slår så låter det "kras kras" om 5.25orna fram, ungefär som om dom är sprängda. Dessa kör jag direkt på stereon (Kenwood 4037). De låter så här dåligt redan på låg volym, innan har man kunnat spela dubbelt så högt utan några problem.

6*9or och bas som går på varsitt seperat steg fungerar 100% men framhögtalarna låter ju skräp... Varför har dom börjat göra det? Det låter lika illa i båda framhögtalarna, jag har kollat skarvarna och dom ser bra ut. Har även testat att köra 5.25orna på 6*9ornas steg, och då låter dom bra även på väldigt mkt högre volym.

Om jag kopplar in andra högtalare blir det samma problem, även samma problem om jag kopplar in högtalarna i baksätets uttag eller i instrumentbrädans högtalaruttag.

Har börjat märka tendenser på att mitt batteri (ev generatorn, men det verkar mer vara batteriet) kan vara dåligt kan det ha med detta att göra?

Tacksam för svar!

6 Inlägg
5 april 2008
#2
tja!

så var det med mina nya 6.9or från mds . de skramla och krasa på villken volym som helst.
ja tror det var diskanten som slog emot nått i högtalaren , så jag tröck lite på membranet på båda sidorna. jag hade ringt mds och dom sa att jag skulle prova det. jag tröck på alla sidor och sen när jag träffa rätt så funka den som vanligt fin fint:D

6 Inlägg
5 april 2008
#3
men ofter som båda låter kras så är det nog inte det felet.


Sök