3044
Sök

SonyEricsson vs Nokia !!!

529 Inlägg
5 april 2008
Trådstartare
Hej ! är inte helt nöjd med  mina 2  Se telefoner  har haft w810i  nu har jag w880i den strular med stänger av sej skit ofta blir skit sur på den.

nån annan en jag som har problem.

Va har ni för tips på för Se eller Nokia som inte strular.. MVh Johan

Volvo fore life :)

9 108 Inlägg
5 april 2008
Har haft ett gäng SE (k750i och w850i), dom har funkat felfritt förutom att joysticken var kass på k750in men det fixades efter inlämning. Kör med Nokia N95 nu eftersom SE är så jäääävla tråkiga, i princip samma menyer och operativsystem år efter år efter år. Nokian kommer jag aldrig bli trött på, kommer hur mycket program som helst och man kan göra allt. Dock känns det som om den strular lite mer och batteriet är sämre, men det får vara värt det, skulle aldrig byta tillbaks.

796 Inlägg
5 april 2008
beror väl på hur pass kräsen du är
jag hade en nokia 5500 sport den skulle vara så stryktålig men ändå gick den sönder, sen köpte jag föregångaren till den nokia 5140i och den håller än idag men så tröttna jag och köpte en se k810i och den gick sönder för 2 veckor sen så nu får man ha 5140in.

Min bil är inte lik din bil för min bil är en likbil.

116 Inlägg
5 april 2008
Jag har en Sony ericsson k810i, den stänger också av sig ofta, och vill inte alltid ta emot sim kortet så jag måste stänga av den och ta ut batteriet för att det skall funka igen.

956 Inlägg
5 april 2008
tycker nog att både Se och nokia är skit..har haft båda...HAr en nokia 3210 som reservtelefon..och den har funkat i 8 år

eldus veldus

529 Inlägg
5 april 2008
Trådstartare
tror ju mer skit dem stoppar i telefonerna därför dem börja spöka....

EVOLUTION GARAGE
1 837 Inlägg
5 april 2008
Tror alla nyare telefoner har mer eller mindre problem.
Min Nokia 6230, har några år på nacken nu. Har varit inne på "reparation" 2 ggr. Men den är fortfarande som den är. Tappar först mottagning och sedan stendör den och startar om sig. Händer visserligen inte så ofta men endå. Nu finns det ingen garantitid kvar så det är inte värt att göra nånting åt den. Funkar ju bra annars och jag har ingen lust att köpa ny telefon.

Nyare telefoner har som sagt mycket program och små kretsar som inte tål något. Programmen kan bugga och ju fler program desto större sannolikhet till buggning. Billigare telefoner eller dyrare = fler finnesser, ser ju till att göra sitt.
De riktigt gamla telefonerna var ju bra. typ Nokias 3210. hehe tongue
Problemet är väl att de inte klarar av de "nyare" sim-korten bara.

Kan inte prata för Ericsson, har själv bara haft Nokia telefoner, berodde dels på Ericssons tidigare krongliga menyer.

//Edge

306 Inlägg
5 april 2008
JohanMR850 skrev:
Hej ! är inte helt nöjd med  mina 2  Se telefoner  har haft w810i  nu har jag w880i den strular med stänger av sej skit ofta blir skit sur på den.

hade samma problem med min w810i samma problem har brorsan med sin.
det kan räcka med att den får en lite liten smäll typ uppe i vänstra hörnet så dör den.
verkar nästan som om många har problem med just den telefonen

köp en beemer bli belåten se naturen ovanpå plåten:P

Better than God \o/
1 883 Inlägg
5 april 2008
Nokia alla dagar. Får grova allergiska utslag av SE. Har försökt testa några men fått tuppjuck på dem alla så nu får de inga fler chanser....

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

4 299 Inlägg
5 april 2008
skumtezz skrev:
JohanMR850 skrev:

hade samma problem med min w810i samma problem har brorsan med sin.
det kan räcka med att den får en lite liten smäll typ uppe i vänstra hörnet så dör den.
verkar nästan som om många har problem med just den telefonen

De e väldigt vanligt, många jag känner som har/haft W810i har gjort likadant.

Håller me om att SE e lite tråkiga pga att dom kör me samma menyer varje år. Men Nokia tål jag bara inte, lyckas aldrig få dom att hålla mer än 2 månader tongue

2 982 Inlägg
5 april 2008
satsa på en dyrare telefon med försäkring.. så ska du nog se att d blir bra.
se de som när du köper en bil. köp den i medelklass o du kommer ha problem tillofrån. köp den dyrare o du kommer ha färre problem då butikerna tar det mer på allvar.. iochmed att du lagt ut mer pengar etc..

VW-nörd?
4 332 Inlägg
5 april 2008
Residence skrev:
se de som när du köper en bil. köp den i medelklass o du kommer ha problem tillofrån. köp den dyrare o du kommer ha färre problem då butikerna tar det mer på allvar.. iochmed att du lagt ut mer pengar etc..

Tror du verkligen på de där själv? Dyra telefoner pajar lika ofta som billiga. K810 och sådana som folk nämnt kostade ett tag över 4000kr och var "lyx"-vanlig telefon...försäkringarna gör inte ett skit o butikerna hjälper alla kunder lika mkt, kostar inte dom ngt om din telefon går sönder

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
5 april 2008
Mortalis skrev:
Residence skrev:

Tror du verkligen på de där själv? Dyra telefoner pajar lika ofta som billiga. K810 och sådana som folk nämnt kostade ett tag över 4000kr och var "lyx"-vanlig telefon...försäkringarna gör inte ett skit o butikerna hjälper alla kunder lika mkt, kostar inte dom ngt om din telefon går sönder

Tyvärr så är det...
Jag har SE W200 o kan inte klaga! Det funkar som den ska med lite spel o musik men jag har den mest för att ringa inte för annat trams möjligheter.

529 Inlägg
5 april 2008
Trådstartare
Så man får se vilka nästa telefon man köper om det blir en nokia eller Se tongue

VW-nörd?
4 332 Inlägg
5 april 2008
Synd att Siemens gick i graven, hade riktigt bra telefoner en gång i tiden, sen blev de bara sämre...å sämre...å sämre...å sen kinesiskt...tongue
Samsung verka väl hålla rätt bra annars, men man betalar ju bara för design

120 Inlägg
5 april 2008
samsung suger, SonyEricsson suger, Nokia suger, Motorola suger... Alla suger, men Nokia är ändå klart skönast.

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
5 april 2008
MilleN skrev:
Har haft ett gäng SE (k750i och w850i), dom har funkat felfritt förutom att joysticken var kass på k750in men det fixades efter inlämning. Kör med Nokia N95 nu eftersom SE är så jäääävla tråkiga, i princip samma menyer och operativsystem år efter år efter år. Nokian kommer jag aldrig bli trött på, kommer hur mycket program som helst och man kan göra allt. Dock känns det som om den strular lite mer och batteriet är sämre, men det får vara värt det, skulle aldrig byta tillbaks.

N95 är skoj som fan smile Men som sagt, det stämmer. Batteriet Suuuger tongue

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
5 april 2008
Mortalis skrev:
Synd att Siemens gick i graven, hade riktigt bra telefoner en gång i tiden, sen blev de bara sämre...å sämre...å sämre...å sen kinesiskt...tongue
Samsung verka väl hålla rätt bra annars, men man betalar ju bara för design

sen kinesiskt, Hahahah tongue XD

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

406 Inlägg
5 april 2008
Min första W810i krånglade lite, jag var i turkiet och när jag hade gått igenom metalldetektorn så vart det nått konstigt fel på den då skärmen blinkade hela tiden, men den nya jag fick ut på försäkringen har hållt bra, har tappat den i backen flera ggr men den håller ändå, hade nokia förut också men kör nu med SE, tycker dom är bättre, men smaken är som baken

:DPlattan i mattan:D

Lärare
50 Inlägg
5 april 2008
NEONODE N2 Bra, svensk och liten!

"Om något funkar, skruva sönder det och kolla varför!"

Sök