Har redan börjat med min turbo konvertering men nån kanske vill se lite bilder och få reda på hur det går till..Observera att jag har väldigt kassa bilder för tillfället blir bättre från och med idag...skriver ingen lista på saker som trycks i motorn utan det visar sig på bilderna...
Orginal spridare
Efter ca 30 min Siemens Deka spridare(630cc @ 3bar) med nya o-ringar och eurospec ställbar btr tryck mätaren ska kopplas in på fuelrailen också
Min ic är 300x700x74 det är rätt rejält och på en golf som igentligen inte ska ha ic och som har massvis med extra kylare är det rätt trångt....vart att kapa bort större delen av fronten
Så långt kom jag igår idag ska jag vålda på grenrören montera min walbro och slutgiltig injustering av ic hade jag hoppats på....
Vilja Våld Vinkelslip så går det mesta fronten gillade dock inte ic:n den måste längre in men det går alltid att lösa
idag kommer turbon sitta där fått bort ena grenröret det andra jävlas sista muttern var rund dragen så blir att spräcka den men den sitter riktigt illa så det tar en stund
Kul med en Syncro-turbo Vad skall du göra för förstärkningar i syncron?
yey! skoj med en kommentar
jag har ett haldex kit hemma kommer från nederländerna (dutchdub) det är mest "anpassare" för att bakaxel och R32 låda ska kunna monteras det gör jag dock inte i samma veva nu då jag vill hinna till bugrun...blir alltså gasa till det rasar sen bygga om till haldex
4 avdragna pinnbultar och 4 runddragna skruvar som fick spräckas och sågas sönder så rolig var min dag igår nåja til list fick jag dit nya pinnbultar och provmonterade grenör + turbo visade sig att turbo huset måste vridas ett kvarts varv för att passa (Det är trångt!)
Gammla downpipen sitter fortfarande kvar jag vet
imorrn kommer mina tryckrör och turbon kommer på plats sen är det daxs för oljan.
Kollat lite på hur turbon ska sitta (vet att det inte sitter rätt ) ska snurra lite på huset men det är TRÅNGT ritkigt trångt blir inte den lättaste rördragningen...mina tryckrör hämtas lite senare idag...
turbo huset måste vridas får se hur det går kan hända att det blir väldigt knepig rördragning pga av platsbrist...
Lite meckande vart idag Allt återmonterat för att kunna se hur jag ska dra rören men imorrn måste grenröret ner igen då jag ska byta en pinnbult
fick också offra fjäderbens staget.....någon som vet hur kinetic drar sina rör från turbo -> ic? detta grenrör sög verkligen hårt kommer inte kunna ta mig till spjäll huset utan att ligga emot turbon ser det ut som just nu men vi får se hur det ska lösas...
inte mycket gjort idag då det saknas en hel del grejjer mätte lite till på rören och tog bort ic:n för att lacka balken och frontplåten vart en hel del spackling så nu har jag lite att göra i helgen medans nya grejjer är på väg
nya rör
kvar att fixa:
Olja till/från turbon (på väg från staterna) Mer tryckrör fattas lite krökar blir ett jäkla rörmokeri då jag kör "topp monterat" (beställt kommer på tisdag) Sprutet fattas (fick besked om 3 dagars leverans tid för ca 4 veckor sen beställer nog nånannstans nu...) Dp/scream pipe fixas på firma (lat och vill ha det snabbt fixat) Ska fixa ett gängbang som vart på wg:n...
Jodå steg I är klart laddar 1-1.2Bar på standard komp och orginal internals
Motorn:
MSD 8224 Spolar Custom Magnecor Tändkablar Walbro Pump 630cc Spridare Eurospec BTR Megasquirt I V3 T04E Turbo Stor FMIC 25mm forge dump NGK stift glömt bort modell 42mm WG ingen scream pipe eller nått bara rätt ut vid torped väggen = farligt men ack så rått ljud 2.5" DP->Sidepipe bara rätt ut vid bakdörren (låter lagomt )
Motorn:
Sprutet:
Nu påbörjas fas 2:
R32 Interiör Antingen R32 TwinTurbo Motor (beror på om jag hittar nån till vettigt pris) eller Stor singel 3.0L 12V DRP 6-vxl låda + 4-motion
hopaps du inte menar på corren det är ett jävla jobb att bygga om! När man har det orginal är det lättare att bygga om till andra system just för att man har kardan tunnel etc färdigt redan!
Ingen som vill sälja ett orginal avgassystem till syncron billigt så jag kan besiktiga?