2586
Sök

kan man köra med b230k kolvar i en turbo motor?

812 Inlägg
7 april 2008
Trådstartare
#1
tja såg en annons på blocket idag om en som sålde en k motor och påstog att kolvarna å stakarna va perfeckta till om man skulle turbo mata en bil med andra ord vara perfect vid turbo trimmning?! stämmer de lr? visst blir de en låg komp men blir de inte lite för låg? va är de lägsta man kan köra med komp mässigt??

MVH MÅRTEN

man lever bara en gång..

71 Inlägg
7 april 2008
#2
kan inte tänka mig att orginal kolvarna är bättre än vad dom är i ft /fk:n ?..själv har jag 7.1 i komp på min motor så ordentligt med laddrtyck är ett måste tongue


812 Inlägg
7 april 2008
Trådstartare
#3
_Danne_L skrev:
kan inte tänka mig att orginal kolvarna är bättre än vad dom är i ft /fk:n ?..själv har jag 7.1 i komp på min motor så ordentligt med laddrtyck är ett måste tongue

haha jo de kan ja tänka mig.  men man får väl prova om ingen annan redan har gjort de? tongue lite dåligt med svar tycker ja tongue

man lever bara en gång..

71 Inlägg
7 april 2008
#4
pimpad740 skrev:
_Danne_L skrev:
kan inte tänka mig att orginal kolvarna är bättre än vad dom är i ft /fk:n ?..själv har jag 7.1 i komp på min motor så ordentligt med laddrtyck är ett måste tongue

haha jo de kan ja tänka mig.  men man får väl prova om ingen annan redan har gjort de? tongue lite dåligt med svar tycker ja tongue

ska tydligen vara samma utformning på kolvar i b230 k som i turbomotorerna ända som skiljer är urfräsning för ventilerna? (rätta mig om jag har fel)..orginal 531 topp oplanad skulle kompet hamna runt sex var det nån som skrev.men sen ska b230 k inte vara så hållbar heller tydligen så satsa på nått annat block ist som man vet håller.


812 Inlägg
8 april 2008
Trådstartare
#5
_Danne_L skrev:
pimpad740 skrev:
_Danne_L skrev:
kan inte tänka mig att orginal kolvarna är bättre än vad dom är i ft /fk:n ?..själv har jag 7.1 i komp på min motor så ordentligt med laddrtyck är ett måste tongue

haha jo de kan ja tänka mig.  men man får väl prova om ingen annan redan har gjort de? tongue lite dåligt med svar tycker ja tongue

ska tydligen vara samma utformning på kolvar i b230 k som i turbomotorerna ända som skiljer är urfräsning för ventilerna? (rätta mig om jag har fel)..orginal 531 topp oplanad skulle kompet hamna runt sex var det nån som skrev.men sen ska b230 k inte vara så hållbar heller tydligen så satsa på nått annat block ist som man vet håller.

jo blocket kör ja ju med nå annat men tänkte på kolvar å stakar.. de e ju topen som inte håller på dom tyerr

man lever bara en gång..


Sök