danielRs skrev:
Jag är sjukt sjukt tacksam för dom snabba och bra svaren. Tack så mycket
Team-Adolfsson : Bara fälgbanan ska ja måla, blir alldeles för drygt och ekra om båda hjulen.. Va använda du för färg? Spray eller pensel?
j00k3 : Apprå på slipningen. Ska man köra våtslipning typ 300->400 elelr ska man bara köra vilken storlek som helst eller?
Dunken : Ja ja skulle vilja lämna in lite saker på eloxering. Vart gör man de te x och hur mycke kan de kosta ungefär, om man ska te x eloxera kicken, kopplingshantag åsåvidare.
Axor : Just för färgens skull. Jag har kollat på andra märken också. Men alltså ja vill inte köpa fälgar för 4-10 000, de är förtok för mycket pengar. Jag uppgraderar hellre på dämpning och motorprestanda.
Men va tror ni om ja ska maskera ekrarna med maskeringstejp. Ta våtslippapper och börja våtslipa med 300 och gå till 400. Sedan rengöra med t-röd och gnugga bort allt skit. Sedan köpa en riktigt fin sprayfärg(vilken vet jag inte) och spraya på tunna lager åt gången tills de blir bra eller ska jag grundmåla med något och sedan våtslipa åter igen och sedan spray på nån fin svart färg? va tycker ni?
Och om någon har nån bild på ett par fälgar som ni själv har lackerat får ni gärna skicka upp en bild:)
Tackar åter igen sjukt mycket för svaren